Bukefalos 28 år!

Vad hände

_Charlotte_

Trådstartare
Förra helgen var jag ut med en kompis. Jag har inte druckit alkohol på länge, men gjorde det då.
Först drack jag 2,5 öl, och en stund senare en cider på krogen.
Sedan träffade vi några bekanta, och där nånstans sviker mitt minne mig... Vet att en av dem erbjöd captain Morgan och Cola, och jag och min kompis delade på ett glas. En annan
satte en öl i handen på mig, och jag antar (men minns inte säkert) att jag drack upp den...
Jag har alltså en major minneslucka som sträcker sig över flertalet timmar. Jag har bara några små, korta minnesfragment från kvällen/natten...

Men kom iallafall hem som jag skulle, och stupade i säng. Nu har det alltså gått en vecka och jag känner mig fortfarande helt konstig, ungefär som om jag fortfarande vore berusad. Minnet är helt off, så det jag gjorde igår känns som en dröm alternativt något som hände för flera veckor sedan, och min kontakt med omvärlden känns ungefär som om jag går runt i en bubbla. Som ni nog förstår är det väldigt obehagligt att inget jag har gjort känns "verkligt", och att jag efter en vecka fortfarande känner mig berusad.

Berusad kan jag ju inte vara eftersom det var en vecka sedan jag drack. Men vad sjutton kan ha hänt? Så här länge kan det ju inte vara utekvällen som hänger kvar?
Jag har försökt komma på förklaringar, och mina toppförslag är begynnande psykos (nej, har inte haft sånt innan), att jag fick i mig någon typ av drog som ger konstiga effekter, alternativt att jag har en hjärntumör... Men jag hoppas förstås att jag överdriver och att det finns en rimligare, mindre obehaglig förklaring och framförallt en lösning. Så alla teorier, gissningar och tankar är mer än välkomna!
 
Det är nog inte upp till oss att gissa och spekulera. Du bör kontakta vården.
Du vet inte VAD du kan ha fått i dig och har således ingen som helst aning om hur det kan ha påverkat kroppen. Än mindre vet vi.
Läkare kan utreda, undersöka och utesluta.
 
Det är nog inte upp till oss att gissa och spekulera. Du bör kontakta vården.
Du vet inte VAD du kan ha fått i dig och har således ingen som helst aning om hur det kan ha påverkat kroppen. Än mindre vet vi.
Läkare kan utreda, undersöka och utesluta.

Nej, jag vet ju absolut inte OM jag ens fått i mig nåt.
Kontakt med vården har jag redan haft, och fick rådet att avvakta ett tag och se om det går över.
Självklart skulle jag inte skapa en sån här tråd utan att iallafall ha försökt inom vården först, men tack ändå.
 
När kontaktade du vården? Det känns som att om det har gått en vecka nu och symptomen fortfarande är kvar så skulle jag nog ha hört av mig igen.
 
Vissa dagar är man känsligare mot alkohol, och har en lägre gräns än vad man är van vid.
Men att du känner såhär en vecka efteråt låter märkligt.

Jag tycker absolut att du ska kontakta vården.

När det gäller psykoser, så hade jag en sådan för snart ett år sedan. Jag såg aldrig rosa elefanter eller så, utan jag kände just som du, att jag vandrade runt i en dröm. Jag slutade lägga märke till saker runtomkring mig, och gick således över gator utan att titta efter bilar, glömde gå till jobbet någon dag, och åt typ bara när folk påminde mig.
Jag hade aldrig varit med om något liknande, och det här höll i drygt tre veckor, sedan sökte jag hjälp. Med ångestdämpande lugnade det ner sig, då det i mitt fall säkerligen var stressrelaterat.
 
@Masqueradee Om jag inte minns fel var det i onsdags. Jag tänkte ge det till mitten på veckan iallafall, det känns inte som nån större mening med att ligga på och "tjata".

@Henbane Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Försvann det helt för dig sedan?
Ångestdämpande har jag, så det kan jag ju faktiskt prova i vilket fall som helst. Om inte annat så FÅR jag ångest av att må såhär märkligt, så även om det kanske inte hjälper mot det konstiga måendet hjälper det förhoppningsvis mot ångesten jag får av det...
 
Jag drack två drinkar på krogen var på efter kl 23.30 allt blev kolsvart, några svaga glimtar av nattens hemskheter och sedan mådde jag piss i 1veckas tid, de två första dagarna kunde jag typ inte stå upp utan att må dåligt. Insåg först 5dagar senare att jag faktiskt blivit drogad. HA ja jag var bra korkad som inte fattade det tidigare, tog mod till å gå å testa mig var på substansen tydligen fortfarande fanns i kroppen. Hemskt tråkigt att sånt händer, men det kunde gått bra mkt värre för mig än vad det gjorde. Men ja man kan känna sig "dålig" eller "berusad" en lång tid efter man intagit en drog tsm med alkohol. Det kan jag intyga!

Var rädda om er själva :)
 
@Masqueradee Om jag inte minns fel var det i onsdags. Jag tänkte ge det till mitten på veckan iallafall, det känns inte som nån större mening med att ligga på och "tjata".

@Henbane Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Försvann det helt för dig sedan?
Ångestdämpande har jag, så det kan jag ju faktiskt prova i vilket fall som helst. Om inte annat så FÅR jag ångest av att må såhär märkligt, så även om det kanske inte hjälper mot det konstiga måendet hjälper det förhoppningsvis mot ångesten jag får av det...

Mår precis sådär om jag dricker på mina förra ångestdämpande, det händer ungefär var 3:e gång jag dricker något, oavsett mängd. Nu utan medicinering har det inte hänt en enda gång.
 
Mår precis sådär om jag dricker på mina förra ångestdämpande, det händer ungefär var 3:e gång jag dricker något, oavsett mängd. Nu utan medicinering har det inte hänt en enda gång.
Det var flera veckor sedan jag tog ångestdämpande senast, första tabletten jag tog på länge var i tisdags. Flera dagar efter att det här började alltså, så det tror jag inte det handlar om för mig... Tyvärr.
 
@MattiZ Jag missade ditt svar i natt... Men usch vad obehagligt! Hur lång tid efteråt mådde du konstigt?

Jag tyckte jag började må lite bättre igår, men idag är det tillbaka fullt ut igen :banghead:
 
Det var flera veckor sedan jag tog ångestdämpande senast, första tabletten jag tog på länge var i tisdags. Flera dagar efter att det här började alltså, så det tror jag inte det handlar om för mig... Tyvärr.

Har du varit något mer i kontakt med vården? Hur mår du nu? :)
Va bra :) kan vara värt att tänka på dock, att de säger att man inte ska kombinera det med alkohol struntade jag lite i, men nu är det absolut noll alkohol om jag tagit något ångestdämpande närmsta dagarna. Dricker hellre fanta och mår bra resten av veckan :p:D
 
@Henbane Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Försvann det helt för dig sedan?
Ångestdämpande har jag, så det kan jag ju faktiskt prova i vilket fall som helst. Om inte annat så FÅR jag ångest av att må såhär märkligt, så även om det kanske inte hjälper mot det konstiga måendet hjälper det förhoppningsvis mot ångesten jag får av det...

Jag hade aldrig tagit någon form av psykofarmaka innan det tillfället, och aldrig pratat med en läkare om psykiska problem. Men det psykos-liknande tillståndet avtog efter någon veckas medicinering tror jag.
I mitt läge var det som sagt stressrelaterat, och jag har en lägre gräns för stressnivå nu. När jag känner att jag får ångest utav stress, får jag ta ett steg tillbaka, släppa alla krav, och tagga ner. Det har väl gjort att jag inte hamnat i samma läge som tidigare, men det var som sagt bara ett år sedan, så det kan ju komma tillbaka.

Om du redan går på ångestdämpande, så bör du kontakta din läkare och höra vad hen säger. Det är inte läge för självmedicinering i ditt läge, hur bra idé man än tycker att det är just nu.
 
@NotlikeI Nej, jag har inte varit i kontakt med vården mer... Jag mår ganska kasst faktiskt, går runt i en bubbla med overklighetskänslor och jättedåligt minne :crazy: Jag tyckte det var bättre igår, men nu är det lika jobbigt igen. Har inte riktigt tid att kontakta vården idag iallafall, och har inte riktigt ork/koncentration till det heller... :banghead: Är bara hemskt, fruktansvärt trött på att må så knasigt.
 
@Henbane Okej, vad skönt iallafall att det släppte såpass fort! Jag är också ganska stresskänslig, men har som sagt aldrig blivit såhär.

Jag har ingen regelbunden kontakt med någon läkare, och att få tag på en på psyk (mtp medicinen alltså) är inte det lättaste... Men jag funderar på att ta upp det när jag ska på samtal senare i veckan, då kanske jag kan få en akuttid eller liknande...
 
"Inte tid..."? :confused:
Hur länge tänker du vänta? Tills det faktiskt händer något och du inte har något annat val?

Jag hoppas för allt i världen att du inte, under några som helst omständigheter kör bil, eller hanterar fordon i detta skick? :eek:
 
@GotAsecret Jag har inte riktigt någon som kan hjälpa mig med det. Får se hur jag mår imorgon, om jag kanske kan göra ett nytt försök då.

Det är lite "svajigare" nu, inte lika jämnt obehagligt liksom, så med lite tur kanske det är på väg bort.
 
@MattiZ Jag missade ditt svar i natt... Men usch vad obehagligt! Hur lång tid efteråt mådde du konstigt?

Jag tyckte jag började må lite bättre igår, men idag är det tillbaka fullt ut igen :banghead:

Jag mådde riktigt kasst ca 5dagar men jag mådde allmänt dåligt i ca 10dagar. Det var som du beskriver, jag hade ingen lust eller ork till att göra något samt var jag väldigt ofokuserad helatiden och samtidigt allmänt degig :/
 
Jag mådde riktigt kasst ca 5dagar men jag mådde allmänt dåligt i ca 10dagar. Det var som du beskriver, jag hade ingen lust eller ork till att göra något samt var jag väldigt ofokuserad helatiden och samtidigt allmänt degig :/

Okej... Känns som att antingen någon drog, eller nån begynnande psykos, är mina huvudgissningar... :crazy: Men nån drog borde ha börjat släppa nu, isåfall, det var ju 9 dagar sen nu.

Får se hur jag mår imorgon, om jag kontaktar vården då eller om jag avvaktar tills jag ändå ska till psyk senare i veckan och ber om hjälp då.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 965
Senast: Saeta
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 687
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 166
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp