Vad har man en termos till?

mamman

Trådstartare
När nu ponnybarnen och även ponnyerna börjat bli för gamla och några t o m flyttat hemifrån blir ju livet lite annorlunda. När jag tidigt i morse gjorde ordning en termos med kaffe att ha med på dagens tävling insåg jag att denna sysselsättning kanske snart är ett minne blott.
Så som rubriken lyder - vad har man en termos till när man inte åker på ponnytävlingar? Undrar även vad man skall med följande typiska ponnymamma-attribut till när det inte längre finns några (små) ponnybarn:
  • Långkalsonger, mössa och vantar i maj/september
  • Bullar
  • Rester av gårdagens middag i matlåda
  • Urvuxna ponnyer
  • Kameror
  • Campingstolar
  • Nerver
  • Sist men inte minst; tidiga söndagsmorgnar - vad gör man med dem?
Tidningen och korsordet har jag hittat ny användning för.

(Om denna tråd ligger fel får moderator flytta den, känner mig väldigt förvirrad, är man fortfarande förälder eller hästmänniska eller är man bara "senior"?)
 
Har med eget till jobbet för att maskinkaffet där smakar skunk.

Dessutom har man en termosmugg att ha med kaffe i till stranden när man tar sina morgondopp i Grekland. Svårslagen känsla.
 
Starta en ridskola ;)
Mången ridskolor verkar ha börjat så :)
Jaaaa då har man användning för allt. Bra ide. De tidiga söndagsmornarna tillbringas i paddock med andra mammor som dricker kaffe ur termos och fryser om dom inte leder sina barn.
Fast jag hade njutit av mina egna mornar istället
 
Har med eget till jobbet för att maskinkaffet där smakar skunk.

Dessutom har man en termosmugg att ha med kaffe i till stranden när man tar sina morgondopp i Grekland. Svårslagen känsla.
ok kaffe på jobbet
Variant på Greklandstemat: söndagmornar i Italien. Dock behövs ingen termos(mugg), havet är bara några få meter från barristan
 
Tror gör man i kyrkan :devil:

Seså, fram med tömmarna och påbörja inkörning!

Så barnen kan supporta sin mamma med valium när hon ska tävla :p
Det bästa med ditt förslag är att jag inte skulle få något problem med vad jag skulle göra av alla pengar som skulle bli över utan ponnyer.:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp