Vad har ni för koner?

Presto

Trådstartare
Vill gärna träna lite med koner när jag kör. Men pratade med en kompis som sa att konerna ska vara vinklade och tåla att bli påkörda. När jag kollar i hästaffärer hittar jag bara raka, vanliga plastkoner. Känns som dom pajjar lätt + att dom inte är vinklade som dom tydligen ska vara.

Så vad har ni för koner? Har ni köpt dom i en hästaffär eller vanlig affär?
 
Det finns i diverse hästaffärer på nätet som är inriktade på körning. Vet inte om man får länka till dom, men googla körkoner! :)
 
Jag har använt mig av vanliga ridkoner och det har funkar bra man kan såga av dom lite och på så sätt få plats med tennisbollar.
Dom är ju lite billigare än vanliga körkoner. :)
 
Ha inte använt mina till körning eftersom vi inte kommit så långt, men jag har koner köpta på Dollarstore. Gjorda för typ brännboll och kostar typ 3 för 10:- så man har råd att köra sönder dem ( de tål dock ikullspringning, har inga trasiga än).
 
Ha inte använt mina till körning eftersom vi inte kommit så långt, men jag har koner köpta på Dollarstore. Gjorda för typ brännboll och kostar typ 3 för 10:- så man har råd att köra sönder dem ( de tål dock ikullspringning, har inga trasiga än).

Såna hade jag, duger utmärkt för träning.
 
"Riktiga" körkoner är snordyra... Över 200 kr st! Ska man bara träna hemma tycker jag att det funkar helt ok med typ Biltema-koner.
 
Tack för era svar! Blir nog den lite billigare varianten, några tusen är inte det jag vill lägga på koner :p
 
Tänk på att välja koner som är lite gummiaktiga, då tål de fint att köras över lite. Ta inte för stora heller, då de kan fastna under vagnen och skrämma hästen...

/Konmosaren ;)
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 860
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp