Vad har ni för relation till era syskons respektive?

Kiwifrukt

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad har ni för relation till era syskons respektive? Hur är er relation med syskonet, och har den relationen förändrats sen personen fick en partner? Umgås ni, eller är det "bara" personer ni träffar på släktsammankomster?
 
Jag och min syster har från början en väldigt bra relation till varandra. Med hennes partner är jag och han på den nivån att får jag inte tag på syrran först så ringer jag honom istället. Åker jag hem till dem och syrran dröjer innan hon kommer från t.ex. jobbet kan jag med lätthet sitta och snacka med honom tills hon kommer. Har hjälpt till att flytta åt en kompis till honom utan att min syster var med utan bara hennes partner och kompisen. Dvs. vi har inga problem att umgås. Tyvärr bor de en bit bort nuförtiden så vi träffas inte lika ofta längre.
 
Jag bor 20 mil från min familj, men den flytten gjorde att jag och min bror faktiskt kunde bli riktiga vänner. Och sen hans flickvän kom in i bilden har han blivit mindre svår att ha med att göra och jag älskar henne för det :D
Hon tillhör familjen och vi tycker rätt bra om varandra allihop. Jag är mest hemma när det gäller släktkalas och sådär, men vi brukar hitta på något kul också om tiden finns.
 
Ingen alls skulle jag säga. Det är inget personligt mot dom, träffar mina syskon ganska ofta numera men inte deras respektive.

Senaste typ två åren har jag bott långt från min familj och inte hälsat på särskilt ofta så då har inte jag lärt känna deras respektive som resten av familjen har. Sen har jag väl om jag ska vara ärlig inte ansträngt mig heller eftersom jag snart drar igen och flyttar iväg ganska långt bort. Jag har dessutom haft egen skit att tänka på under sommaren så jag har inte orkat bry mig, sen är jag ganska reserverad.
 
Kan ju tillägga att min familj är väldigt utspridd. Jag bor i Skara, storebror i linköping, lillebror i sthlm, syster i Luleå och mamma och pappa kvar i Pajala. Hela familjen brukar träffas två gånger om året ungefär, en gång sommar och till jul.
 
Min brors ex och nuvarande tjej gillar jag jättemycket och umgås ofta med på tu man hand. Min systers ragg/kk´s har jag dock oftast inte så mkt till övers för :p Inget personligt så, bara inte klickat. Hon och jag är själsfränder, men har extremt olika killsmak ;)
 
Ingen alls egentligen. Min bror har en supergullig tjej och jag är så glad att han har henne men den sorgliga sanningen är att när jag flyttade 25 mil bort tappade vi kontakten, brorsan och jag. Tjejen kom in efter att jag drog. Dock pratar vi och har trevligt när vi ses men ytterst sällan på t.ex telefon.

Har faktiskt skitdålig kontakt med släkt öht nu. Risken är stor att jag kommer att ångra det senare men jag har inte riktigt orkat ta tag i det.
 
Har två helbröder på 10 respektive 24 år. Sedan även en halvsyster på snart 2 år.
Mina helbröder bor fortfarande hemma hos min mamma och hennes sambo och barn 1,5 h norrut från mig. Min halvsyster bor ca 1,5 h söderut från mig med min pappa hans fru och hennes dotter sen tidigare förhållande.

Min 10 år gamla bror räknar jag inte in, här frågar man chans och byter tjej var och varannan dag :laugh: men min andra helbror på 24 år har träffat tre tjejer, har träffat två, den tredje är någon han nyligen börjat träffa. Ser dock en trend i hans val av tjejer och de andra gångerna har det slutat med att hans tjejer börjat hänga mer med resten av familjen :p. Min halvsyster har jag träffat 2 ggr och hon var sist jag såg henne 8 veckor gammal..

Min relation till min 24 år gamla bror har verkligen blivit bättre med det avståndet, om det är för att han mognat lite i sitt beteende eller jag har mer tålamod för att det dröjer mellan gångerna man ses är oklart :angel:
 
Som rubriken lyder, vad har ni för relation till era syskons respektive? Hur är er relation med syskonet, och har den relationen förändrats sen personen fick en partner? Umgås ni, eller är det "bara" personer ni träffar på släktsammankomster?

Ingen alls. :) Men å andra sidan så har jag inte ens mina syskons telefonnummer så det förklarar sig själv. ;)
 
Som rubriken lyder, vad har ni för relation till era syskons respektive? Hur är er relation med syskonet, och har den relationen förändrats sen personen fick en partner? Umgås ni, eller är det "bara" personer ni träffar på släktsammankomster?

Min bror och jag har en väldigt bra relation, men eftersom vi bor ganska så långt ifrån varandra så träffas vi inte så ofta och ingen av oss är särskilt mycket för att ringa den andre, men när vi träffas är vi hur tighta som helst. Älskar min svägerska som är en helt underbar person och om jag bodde närmare så skulle jag med lätthet umgås "hur ofta som helst" med henne.

Min svåger är ett annat kapitel. Har pga av honom inte så mycket kontakt med min syster längre tyvärr, dels är det självvalt av min syster (och hon har ingen större kontakt m någon i vår familj, ex har hon brutit helt m min bror) men sedan för att jag själv inte vill umgås m min svåger.
 
Jag är nog bättre vän med min svägerska än med min bror. :D

Hon och jag umgås mycket när vi är i samma land. Och vi pratar i perioder mycket på fb-chatt eller skype, något jag aldrig gör med min bror. :p
 
Jag och min bror har ganska dålig relation tyvärr. Vi har trevligt när vi ses men det sker sällan på eget bevåg. Samma sak gäller hans flickvän/sambo, tycker mycket om henne och vi h ar inga problem att prata men ses för sällan.
 
Har bra kontakt med alla mina tre syskon även om vi ses sällan, ungefär två gånger om året då jag kommer hem till Sverige. Ringer och pratas vid ibland, speciellt lillasyster och jag.
Lillasyster är 21år i år, ingen speciell i hennes liv..
Lillebror är 22år och har flickvän sen två år tillbaka, hon är fantastisk och har ändrat min bror massor så att vi idag har en bra kontakt (som yngre bråka vi jämt). Dom bor ihop i nyköpt hus och lever ganska svenssonaktigt liv ;)
Lillebror är 24år och har ingen speciell i livet (vad jag vet om, han är så lugn och säger inte mer än han behöver), han hade tjej för nått år sen som de var ganska "riktigt" med, träffa resten av familjen, men de hann ta slut innan storasyster hann komma hem ;)

Så ja bra kontakt nuförtiden med både syskon och den enda respektive som finns.

Har även bra kontakt med min pojkväns syster och hennes karl sen hundra år tillbaka i tiden, fina människor. Bra kontakt med min pojkvän bror och hans barn, frun är de lite värre med, hon är himla svår och vi träffas så sällan (dom bor i Norge) att de inte bli annat än ganska stelt (de skiljer även 18år mellan oss, medans bröderna är 34 och 35år gamla, kan ha en del och göra med saken med, hon var inte överförtjust i mig i början :P Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 6år).

För övrigt försöker jag ha en bra relation med alla i min nära släkt men som sagt bort utomlands så träffar dom så himla sällan, men håller koll på dom genom facebook iaf ;)

//Petronella - väldigt familjig av sig
 
Jag har väldigt bra relation till mina syskons respektive och kan lika gärna ringa dem om jag vill något som mina syskon. Faktum är att de hjälpt mig få bättre relation till mina syskon. Jag är jätteglad för mina syskon att de har så fina partners.
 
Som rubriken lyder, vad har ni för relation till era syskons respektive? Hur är er relation med syskonet, och har den relationen förändrats sen personen fick en partner? Umgås ni, eller är det "bara" personer ni träffar på släktsammankomster?

Har bara en storasyster som är 6år äldre än mig, dvs 29. Hennes man är 32 och dem har varit tillsammans sen systern var 17 och jag var 11. Så han är som en storebror för mig!

De har ju för mig "alltid" varit tillsammans eftersom jag var så ung när dem blev tillsammans så relationen har ju alltid varit densamma..
 
Umgås hemskt gärna både med min bror och hans tjej, helst hela tiden!

Vi hänger ofta, äter middag, kollar på film, spelar spel, går på puben etc... Jobbar dessutom med min brors tjej ibland, och min sambo och bror är bara helt hysteriskt dökära i varandra!

(Min bror är tre år äldre än mig).
 
Jag har 3 syskon. Två yngre och ett äldre. De äldre har jag tyvärr inte sån jätte bra kontakt med även om vi försöker. Hon gifte sig i somras. Min lillasyster har jag desto bättre kontakt med, hon har just träffat en tjej, bara hälsat på henne en gång.kom lite som en chock för oss. min lillebror är lite för liten ännu för tjejer ;) alla mina syskon bor 20 mil bort. Önskade att jag hade bättre kontakt med dem.
 
Jag har faktiskt fått en bättre kontakt med min bror sen han blev ihop med flickvännen. Tidigare var det verkligen enbart släktträffar, nu har vi setts utan övriga familjen vid flera tillfällen. Känns jättekul!
 
Jag och min bror har väl aldrig varit sådär jättenära. Vi tycker mycket om varandra men är usla på att ha tät kontakt. Träffas mest när vi båda är samtidigt hemma hos våra föräldrar osv.
Han är gift och jag kommer väl egentligen ganska bra överens med hans fru, även om vi är extremt olika varandra. Hon är mer mån om att hålla kontakt med alla än vad han är så tack vare henne träffar jag nog min bror mer än jag hade gjort annars ;)
De har också barn som jag tycker väldigt mycket om. Tyvärr hinner jag inte umgås med dem så mycket som jag skulle önska!
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 916
Senast: lingonben
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 362
Senast: Shaggy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 057
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp