Vad har ni för relation till era syskons respektive?

Jag har 60 mil till den av mina systrar som har en partner. Vi har alla en bra relation, gillar honom absolut och när han råkar vara i min stad på jobb så käkar vi lunch ihop eller tar en kaffe eller liknande. Vi umgås gärna alla tre när jag hälsar på dem, typ käkar middag ute och dricker drinkar. Han har varit med vår familj på några semestrar och i sommarstugan och det funkar jättebra :)
 
Min syster är 5 år äldre än mig, och vi har bra kontakt, även om jag flyttat 30 mil bort nu. Jag och hennes sambo är inte speciellt lika, men vi diskuterar skor och musik:) Jag kom betydligt bättre överens med hennes ex som är pappa till min systerson, såpass att syster tyckte att jag skulle bli ihop med honom istället...
 
Jag och min lillebror är som två tummar i en röv, rent utsagt.
Visserligen är han några år yngre än mig och humöret och beteendet sviktar relativt mycket när både flickvän och kompisar är i närheten. ;) Men eftersom att vi står varandra soppas nära så behöver ingen utav oss oroa oss för vart vi har varandra.
 
Intressant att höra era historier. Själv har jag tre syskon, jag och de två yngsta står varandra väldigt nära, jag delar ett intresse med min syster och ett annat med min bror och utöver det har vi ganska lika smak gällande mycket, så även om vi bråkar ibland (det gör väl alla syskon någon gång) så har vi nog mer kontakt än vad många andra har. Ingen av mina två yngsta syskon har partner.

Min äldsta bror är den jag har "sämst" relation till. Varför vet jag inte egentligen, vi har inget gemensamt, han förstår inte mig och jag förstår inte honom. Han har flickvän, men de bor tio mil ifrån resten av familjen så vi har aldrig träffat henne, det är ganska nytt. Nu är det ju svårt att säga något innan jag har träffat henne, men på den beskrivning jag har fått (och från information från Facebook), så verkar vi inte direkt ha något gemensamt mer än att vi är i ungefär samma ålder.

Jag har själv bara haft en pojkvän, som av olika skäl aldrig hann träffa min familj innan vi bröt upp. Jag träffade hans föräldrar, men han var enda barnet, så någon relation med syskon blev det aldrig där.
 
Jag har två systrar, en är tre år äldre och den andra sex år yngre än mig. Vi står varandra väldigt nära alla tre och har alltid gjort det, mina systrar är de som känner mig bäst i världen.
Min storasyster bor i samma stad som mig, fem minuters promenad från min pojkvän. Hon har varit ihop med sin man i tio år, och eftersom jag bara var 18 när de träffades känns det som att han alltid varit en del i familjen. Jag tycker oerhört mycket om honom och har alltid gjort, vi umgås inte på tu man hand direkt men träffas väldigt mycket tillsammans med min syster och min pojkvän. Min pojkvän och min systers man har också kommit varandra väldigt nära och ses ibland själva.

Min lillasyster bor tre timmar bort med tåg och har väl inte haft något sådär jätteseriöst förhållande än. Jag har träffat några av hennes pojkvänner, den senaste tyckte jag var trevlig men det kändes inte som att varken jag eller min lillasyster hade så värst mycket gemensamt med honom. Jag och min lillasyster är väldigt lika på många sätt men när det gäller val av partners är vi väldigt olika. Tror dock att det har dels med åldern att göra, jag valde också en annan typ när jag var 22...
 
Alla mina syskon är ju ganska mycket äldre än mig, och jag har inte därför en jättenära relation till alla av dom. Min yngsta bror som är 5 år äldre har en sambo som bara är tre år äldre än mig, så vi är väldigt nära. Hon ser jag på som vilken kompis som helst. Mina mellersta brors flickvän är 15 år äldre än mig men någon jag ändå umgås en del med. Kanske inte ringer jätteofta då jag inte bor i Sverige, men gör det absolut när jag är hemma. Dom har två barn och därför umgås vi väldigt mycket och jag är ofta med henne och pojkarna. Jag är helt klart närmre henne än hennes sambo då vi är väldigt olika och knappt klarar av att vara i samma rum utan att tjafsa.
Min näst äldsta bror är 15 år äldre än mig och hans sambo några år yngre. Det är den brodern jag har allra minst kontakt med och inte känner så väldigt gott. Det är också den flickvännen jag har minst kontakt med då vi inte har mycket gemensamt och är väldigt olika. Om jag måste ringa någon av dom så blir det dock henne, och då gäller det oftast deras barn. Ringer inte för att småprata om livet direkt.

Och ja resten av bröderna har inte flickvänner. Min pojkvän har inte träffat familjen än. När man har min stora galna familj så tar man det gärna lite lugnt ;)
 
Jag har bra kontakt med min bror och hans sambo har jag också bra kontakt med. Jag umgås väl inte massa med dem och sällan ensam med svägerskan, men vi kan prata om allt möjligt och fungerar i varandras sällskap.
 
Kan ju tillägga att min familj är väldigt utspridd. Jag bor i Skara, storebror i linköping, lillebror i sthlm, syster i Luleå och mamma och pappa kvar i Pajala. Hela familjen brukar träffas två gånger om året ungefär, en gång sommar och till jul.

Äsch, vaddå! Ni bor ju på rad! :D
rad_zps753c4a3e.png


Back on topic
Syskonen bor i Skåne (jaja, Skåne är stort. Helsingborg och Vittsjö), föräldrarna i Gislaved, jag i Falköping. Inte oöverkomligt långt bort, men inte direkt så man träffas var och varannan helg.
Lillebror är (vad jag vet) singel, vi har ingen vidare kontakt faktiskt. Umgås när familjen träffas, men pratar aldrig i telefon eller så. Han är inte så pratglad av sig.
Storasyster har sambo, två fosterbarn och en egen unge på väg. Dessutom bor de på gård med hästar och höns och grejer, så de har fullt upp. Har alltid haft en bra relation med syster i och med hästarna. Vi har alltid ridit ihop, hängt i stallet och umgåtts. När hon träffade sin sambo, strax efter att jag träffade min, var det väl bara en liten nykär-bubbla, sen var allt som vanligt igen. Pojkarna får vackert stå tillbaka för hästarna ;)
Skulle väl säga att jag har en bra relation till hennes sambo. Vi har väl inte nåt gemensamt direkt, och jag skulle antagligen inte åka ner och hälsa på om inte syster var hemma. Men han är trevlig, lätt att prata med. Vi har varit ute på krogen ihop några gånger, han, brorsan, sambon och jag.

Familjen är familjen, oavsett om den är infödd eller upphittad.
Mina föräldrar har bra kontakt med våra respektive. Tror pappa pratar i telefon oftare med min sambo än med mej om jag ska vara ärlig :D
 
Som rubriken lyder, vad har ni för relation till era syskons respektive? Hur är er relation med syskonet, och har den relationen förändrats sen personen fick en partner? Umgås ni, eller är det "bara" personer ni träffar på släktsammankomster?
Jag och svågern var på 2 veckors semester i Uzbekistan då min syster inte ville åka så hon tog alla barnen i stället. Vansinnigt roligt hade vi och vi är fortfarande sams efter 34 år :up:
 
Vi är ju lite olika generationer men när mina svågrar inte intar sina storebrorsattityder mot mig så är det kul att diskutera. Min svägerska är suverän att prata med men så är hon kurator. När vi fyra syskon träffas med respektive så är det himla trevligt.
 
Jag har ju inga syskon men tycker särbons syskon är trevliga. De av deras respektive som jag träffat är också trevliga. Om hon jag inte träffat (kommer att träffa henne i påsk) inte är trevlig är det enkelt att undvika henne, de bor en bra bit söderut :p
 
Jag hade en fantastisk relation med min brors f.d sambo. Tills hon blev helt skruvad. Jättetråkigt att det blev så, men jag hade det på känn före deras separation.

Med mina bröders nuvarande fru resp. sambo har jag kontakt med på ett vardagligt sätt. Den ena bor i närheten och jobbar inom samma område som jag, så det är mycket vi har gemensamt. Den andra bor i ett annat land, men vi ses ett par gånger om året och då blir det ganska intensivt. Emellan har vi kontakt om praktiska saker. Jag kan utan tvekan säga att jag vet att de båda skulle stötta mig om jag bad dem om något.

Jag är jätteglad för mina svägerskor! :love:
 
Syrran lever med en partner som jag träffat många gånger och tycker jättebra om. Jag har stående erbjudande att komma ner till dem och bo och gå ut och klubba i Stan, men det blir trist nog aldrig av pga för nära... 2014 sa vi att vi skulle ses över Pride ihop allesamman. Har fortfarande inte hänt.

Supertrist, för de är så härliga!
 
Jag och min bror har en bra relation. Hans flickvän nattar våra barn med lätthet när vi har middagar. ;) De avgudar henne.
Min man och min bror har också en vra relation. De har vart iväg åkt skidor ihop och kommer med verktyg och snickrar när vi behöver hjälp, så länge vi bjuder honom på hans favoriträtt. :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 921
Senast: lingonben
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 362
Senast: Shaggy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 074
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp