Vad har ni för tävlingstoppar/skjortor?

Squie

Trådstartare
Hej!

Tänkte Buke skulle vara utmärkt ställe o fråga på. :) Det är, vad jag förstått, ett flertal här som tävlar och jag undrar helt enkelt: Vad har ni för tävlingstoppar/skjortor under kavajen när ni rider?

Vilka är bäst? Mest prisvärda? Andas? Vilka ska absolut undvikas? etc.

Tack på förhand!

/Squie
 
Nu rider jag för det mesta i en enkel superstretchig polotop från Hööks. Superskön, mjuk och tillräckligt hög i halsen. Men den är inte så snygg. Orkar sällan få på mig plastrongen nuförtiden heller.

Jag drömmer om en tävlingstop från Equestrian Sthlm med spets i ryggen. Tänker att det måste vara skönt under kavajen och dessutom sjukt snyggt om när man nu kan få rida utan kavaj i värmen. Gillar inte riktigt halsen på de topparna bara. Jag har så lång hals att jag ser ut som en sköldpadda om det är för kort krage:p.

Så här ser nuvarande ut
11167962_10205610804621341_7797870508067113233_n.jpg
 
Jag har en från Anna Scarpati som jag älskar.
Materialet är helt underbart (jag jobbar som PT och är pedant med material som man skall röra sig och svettas i :D)
Jag tycker också att den är "lagom" blingad.
Däremot ligger den kanske lite högt i pris, jag lyckades hitta min nedsatt. 500kr är den värd alla gånger!

Tycker också att de från ES är snygga men har inte haft möjlighet att känna på dem.
 
Tack för alla svar. :)

@Fiorano . Jag var inne på en precis sådan som du har men får nog helt enkelt tänka om. Googlade på den blusen med spets som du nämnde o jag håller med dig, sjukt snygg!

@spinxx. Jag tillhör också de som är kräsna med materialet. Ingen PT men däremot en nörd av funktionskläder då jag vandrar. Så material är helt klart något som ska tas med i beaktande innan köp.

@Dressyrtjejen_97 . Googlade Fior da Liso..o helt klart också en kandidat.

Skulle ni säga att man vill ha både en kortärmad och en långärmad i garderopen eller räcker det med bara kortärmad?
 
Jag har tre olika, men allra mest använder jag denna från Mountain Horse. Skönt material och lagom på alla sätt.
DSC_0360.JPG


Letar dock efter en med två hällor på sidan an halsen som håller plastrongen på plats...

Den jag hade från pikeur var för bred hals på, Jacsonskjortan gillar jag varken tyg eller passform på och Höökströjan ser lite sunkig ut nu men den är annars bra och prisvärd!

Har också kollat på PS/ES men tycker inte om kvaliteten eller skärningen fram på halsen. :(
 
Jag har nyss köpt en Kingsland Siena (som har plastronghällor).
Den är mkt skön att ha på sig och har något ventilerat tyg under armarna.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: hhere
·
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 230
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 976
Senast: Signe9
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp