Vad har vi för rättigheter?

Linduzz

Trådstartare
Har vi några rättigheter?
Såhär är det, Vägen till stallet är JÄTTE dålig, Den har nästan försvunnit det är nästan 40cm djup lera på sina ställen Om inte djupare, Vägen är dessutom hålig och jävlig hålorna är runt 40-50cm djupa skulla jag tippa på, Vi slår nästan sönder bilen när vi kör där 4ggr om dan.. Vi har en ganska ny bil, Och dyr.. Men vad kan vi göra för ratt hon skall få rent ut sagt tumman ur röva å fixa den förbannade vägen???
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Inte mycket idè att göra nåt åt vägen än...möjligtvis fylla på med lite grus i de värsta hålorna men oftast hjälper det inte förrän marken har börjat torka upp. Sen, är det "hennes" väg? Kanske är en vägförening som sköter den...men samma orsak till att man väntar...
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Hur lång sträcka rör det sig om?
Ni kanske kan ställa bilen och promenera den sista biten till stallet?:idea:

Immer
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Det är ca 1 km den sista biten, vi får tyvärr inte parkera vid den gården.. Det är hennes väg
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Provat att prata med henne??:angel:
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

O ja, så dum e jag inte.. MEn hon har alltid nån bort förklaring
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Hon kanske helt enkelt inte har ekonomi till att rusta upp vägen.
Det kostar ju en hel del att dränera vägen ordentligt och lägga på nytt bär & ytlager..
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Ekonomin har hon, Hon *orkar* bara inte göra det.. så vad gör vi? ser glada ut?
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Biter ihop eller flyttar hästarna, ni kan knappast tvinga henne att underhålla sin egen väg?
 
Sv: Vad har vi för rättigheter?

Skaffa en jeep, flytta hästen, cykla eller promenera så långt det behövs.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 628
Senast: scizofren
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 390
Senast: moonstruck
·
Övr. Katt Detta är berättelsen om Svinto, en blå huskatt. Svinto föddes för ett gäng år sedan nere i skåne. Han fick flytta till sin nya...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: OhNoez
·
P
Träning Nu är det såhär, att jag har en 10 årig D-ponny valack (blir 11 i Januari) som har varit dålig i sitt framben sedan Mars. Jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 196
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp