Vad heter den här "byggdetaljen"?

Det är bara ett krökt järn. Gå in i till en smidesverkstad så fixar dom det i den storlek du vill ha det.
 
Man kan annars sätta träklossar i lagom höjd på grindstolparna och slå en bräda över (längs med stolpen) så får man samma funktion.
 
Lånad bild via google. Men om man ser på grindslanan/grindplankan som kan dras åt sidan för att öppnas, så på båda stolparna sitter en metallgrej som plankan går igenom. Vad heter den grejen om man ska försöka googla efter var man kan köpa sådana?

http://migrated.ifokus.se/uploads/43b/43ba65091bb634067e01298faaf71d1b/hage-otr.jpg

Jag undrar om den ens har ett namn. Jag skulle kalla den för plankfäste eller plankbygel, men i någon annans öron så skulle det säkert vara något annat.
 
I stallet som jag står har vi hästskor i detta syfte. Är faktiskt väldigt snygg detalj :)
 
Jag ska inte ha dem till en staketgrind, så hästskor osv fungerar inte utan jag behöver slutna byglar likt de på bilden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid vara stolt över mina fötters förmåga att klara typ allt och jag har gått och sprungit mycket det senaste fem åren och...
2
Svar
22
· Visningar
4 082
Senast: Lejonelle
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 925
Senast: mackan
·
Hemmet Jag och sambon köpte ett hus i maj 2014, inflyttning september -14. Säljaren sålde för att hans son inte ville köpa huset som de kommit...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: Ava22
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp