Vad heter era katter???

_Yggdrasil_

Trådstartare
Ja vad heter era katter??? Katt namn är jätte kul tycker jag.... Mina katter är döpta efter låtar och TV program...

Min 1½ årige han katt heter Buffy han är döpt efter Dan Bäckmans fotograf...:D
Min ½ årige andra hane heter Puff the Magic Dragon... (kallas Puff)
Och min ½ åriga katt tjej heter Lucy in the Sky
 
Sv: Vad heter era katter???

Nisse, är döpt efter ingen speciell -Nisse från Manpower kanske :smirk: :D

Pipen heter som han gör eftersom att han jamar en gång i aldrig, sist han ylade var för några veckor sedan när han kom hem efter att ha vart instängd i ett garage i typ en vecka och jag stängt dörren för kvällen.

Cleo hette Puma som försöksnamn innan det vart Cleo, det är ett fint kattnamn :D Fast just nu heter hon Pruttis eller Pissis, hon skvätter konstant och jag har bara nu lyckats ringa in det som gör att hon är dålig i magen efter ett par veckors undersökning, det är blötmaten. Har prövat många sorter men verkligen ingen sort eller smak passar utan att hon får diarre.
 
Sv: Vad heter era katter???

Fred Perry heter min kille :smirk: Han hette Perry då jag fick honom, döpt efter bröderna fluff (ett gammalt barnprogram) sen la jag till Fred, har en tröja av märker Fred Perry... så min kisse är döpt efter två sakr kan man säga :D
 
Sv: Vad heter era katter???

Min äldre herre som tyvärr avled i somras(påkörd) hette Lilleman.
De som är här nu heter:
Muscot, Rufus, Gott&Blandat, Filur, Lilla Blå, Cocos, Snutttan och Misan :D
 
Sv: Vad heter era katter???

Molly-efter en karaktär i en fantasybok. Inte för att de är ett dugg lika, utan för att det bara är ett fint namn.
Chleo hette Chleo efter som de döpte honom på katthemmet, funderade på att byta till Robin men kom fram till att Chleo passade bäst.
 
Sv: Vad heter era katter???

våra 2 åriga hankatts gosar heter Spike och Sidensvans. :) hahaha. min lillebror som döpte honom. han ville döpa allt som rörde sej till Sidensvarns på den tiden :p
 
Sv: Vad heter era katter???

Brorsans katt heter Muska efter en skejtare.

Min bebis har än så länge inget namn, men det lutar åt Sol eller Tula :love:.
Sen är Saga, Shira, Smilla, Vilda, Vinga och Silje heta namn. Alla namnen förutom Smilla och Vilda kommer från Sagan om Isfolket serien som jag avgudar.
 
Sv: Vad heter era katter???

Jag har 4 stycken. De är.
Kompiis. Hittekatt.
IMG_0013kompiis.jpg

Sol. Köpt för 5 kr. för att hålla Komiis sällskap
IMG_0016sol.jpg

Smilla. Ingen ville ha den lilla damen för hon skrek, sa dom
IMG_0014smilla.jpg

och sist och minst Smokie. Betalning för hjälp med en husrenovering.
IMG_0011.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad heter era katter???

Min kisse dog i sommras hette Jesper, efter en gammal kärlek o sen för att jag tycke det är ett fin namn...nuvarande kissen heter Charlie, bara därför att han såg ut o heta Charlie =)
 
Sv: Vad heter era katter???

de två katterna jag har haft hette
Graffiti (en blåcreme exotickorsning) henen ahde jag inte så länge.
SKUNKEN- Min och exxets katt som bor kvar hos exet. När jag åkte och kpte honom lovade jag exet att jag INTE skulle köpa en hane, visst lev det en röd hane - och det första han gjorde var att både pinka och skita i sängen varpå dåvarnade sambon utbrister "det kommer att vara som att bo med en SKUNK."
Så katten fick heta skunk, men han markerade inte inne en enda gång fasten han kasterarades förs efter 2års ålder när vi flyttade så han fick lov at tgå ut.
 
Sv: Vad heter era katter???

Smokie kan gärna få komma o bo hos mej!! så himla söööt!! :love:
 
Sv: Vad heter era katter???

Alla våra katter är döpta efter grannar och vänner:devil:
Men dom kallas inte alltid det...
Patrik (Pyssling)efter vän
Leif (Leffekatten) efter vän med illrött hår
Christer (Dufsing)långhårig döpt efter granne
Lars-Håkan, lyssnar faktiskt till det...efter granne
Sven-Christer, Svenne efter granne
Folke efter maken...
Frida, som hette Fredde efter en greanne men visade sig vara tjejj...
Owe efter svärfar
Kurt efter min far, kallas Knatter
Megaman som är sonens kisse och döpt av honom
Pelekaten, hittekatt som flyttat hit...

Gissa om det är livat med det här gänget i huset:D
 
Sv: Vad heter era katter???

ex svärfars katter hette
Lenin(han var röd)
mobuto(han var svart)
Winne mandela(svartvit)
 
Sv: Vad heter era katter???

MIn kille är amerikan, när han flyttade till sverige så tog han och dåvarande tjejen hand om en katt åt några. Alla gullade med katten och kallade den "kisse" min pojkvän drog då slutsatsen att katten HETTE "kisse"
När han väl efter ett par månader insåg att "kisse" inte är namnet på en speceill katt utan på katter i allmänhet så vågade han aldrig fråga vad katten han ägt i ett par månder egentligen hette:-) Så hon fick heta kisse, men förvanskades till den amrikanska motsvarighen "kitty" hon levde lyckligt med det namnet i 10år till (dog i våras)
 
Sv: Vad heter era katter???

Findus - inte efter något speciellt egentligen. Var på förslag att han skulle heta Tyson eftersom han har en extra "tumme" på tassarna så det ser ut som boxningshandskar, men kattkraken var alldeles för mesig för det namnet :D
 
Sv: Vad heter era katter???

skogkatten heter Cleo och är döpt efter guldfisken i Pinocchio(hur det nu stavas :confused: haha)
birman heter Java och jag vet inte vad hon är döpt efter. en ö? kaffe? dataprogram? ingen aning.
gammelmannen heter Styret, vet inte vad han är döpt efter heller.
 
Sv: Vad heter era katter???

Flugan skrev:
Alla våra katter är döpta efter grannar och vänner:devil:
Men dom kallas inte alltid det...
Patrik (Pyssling)efter vän
Leif (Leffekatten) efter vän med illrött hår
Christer (Dufsing)långhårig döpt efter granne
Lars-Håkan, lyssnar faktiskt till det...efter granne
Sven-Christer, Svenne efter granne
Folke efter maken...
Frida, som hette Fredde efter en greanne men visade sig vara tjejj...
Owe efter svärfar
Kurt efter min far, kallas Knatter
Megaman som är sonens kisse och döpt av honom
Pelekaten, hittekatt som flyttat hit...

Gissa om det är livat med det här gänget i huset:D

My gosh!!! hahaha :rofl:
 
Sv: Vad heter era katter???

Snuselusan - bara för att hon är så snusig :love: :love:

:D
 
Sv: Vad heter era katter???

Våra katter heter Sigge (Sigurd egentligen) och Tippex.

Sigge hette så när vi fick honom, och Tippex fick heta det bara för att det första han gjorde när han kom hit var att välta en flaska tippex rätt över mina skolböcker :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 301
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 139
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp