Vad heter era katter???

Mina fd katter hette:
Tessy
Tasja
Julia
Amanda
Jonna (S*Skäves Cadzilla)
Ida (S*Skäves Zantizzima)
Emma (S*Skäves Penelope)
Lina (S*Mumindalens Lunneljus)

På lördag kommer två nya katter från ett katthem. De heter nu Bonnie och Clyde men (ursäkta om någon har katter som heter det) är så fult så de kommer att få heta (efter 2 tjeckiska backhoppare):
Vojta
Vančura

Mina hamstrar har hetat/heter:
Fernando, Lacky Peanut, Louis, Oonagh, Luna, Colin McRae, Yoda, Hanno, Fluffis, Kassandra, Thekla, Elvira, Jojo, Nils, Uffe, Charlotte, Flo, Sammy, Wonder, Flixx, Fanny, Messi
 
Min nuvarande heter Missia efter arabhingsten Muscats syster :D Hennes "syster" (en månad mellan dem) hette Tassa efter ett angloarabsto min hästmentor hade (Natasja som kallades Tassa). Tyvärr fick jag lov att ta bort Tassa för ett år sedan.
 
Den här tråden har gått mig helt förbi.:p

Mina katter heter:
Socker - Eftersom han var så söt som kattunge :D
Anton - Döptes på katthemmet och jag tyckte det var lite coolt så han fick fortsätta heta det

Familjens katt när jag var liten hette Jissa. Det blev lite roligt när folk undrade vad katten hette.:D
 
Just det, glömde mina tidigare katter. Krokus därför att hon hade en krok på svansen, Sotis för att hon var, öh svart. Brandy, söndagsnamn Brandy Butter (burma köpt från katteri i Kenya) och Hairy någon slags perser mix har jag för mig, som var just, hårig. :D
 
Min allra första katt hette Skrållis, döptes till Skrållan men hon var en han och fick heta Skrållis :heart

Sen blev det en Cheetah :) liknande en gepard.
Tessy (rip :heart)
Zeke. För att han var så stor och stark.

Men med en allergisk son så är katterna omplacerade och vi kattlösa :cry::down:
 
Första katten hette Smokie, eftersom hon var svartsmoke. Fick ta bort henne pga njursvikt i våras :cry:

Nuvarande katter heter Tuva (hon har nåt fancy namn också men jag vet inte vad, katthemmet lämnade inte ut stamtavlan och jag bryr mig egentligen inte)
och Lina (även känd som Skräpet)
 
Minns inte om jag redan svarat på den här tråden? Eller bara någon liknande.
Vessla och Spezzi heter mina nuvarande katter. Spezzis ungar i första kullen heter Sussi, Grådis och Tassa. Och dom i andra kullen Månsus, Tazzen, Sissel och Lillja (lilla ja = lillja, inte lilja som en blomma!). Det namnen reggade jag, vad nya ägarna kallar dom för spelar ingen roll. Bästa katt jag haft var Såfin, hon var mig trogen i 19 goda år. Hennes morsa hette Morrissa för hon hade hett humör, och dottern hette Tissel. Första katten hette Nisse och sen kom Sigge och Mio. Kan tillägga att jag är över femtio nu och har haft egna katter sedan jag var 21.
 
Nuvarande fick heta Rasmus efter Rasmus på luffen då vår förra hund hittade honom som kattunge, stelfrusen under en snödriva i december.

Annars har det funnits:
Jessie
Comet
Salamii
Oscar
Ida
Kattis
Lilloscar
Gustav
Robin Hood
Esmeralda (som visade sig vara en Esset ist)
 
Mina heter Frasse och Freja.
Frasse (DivineCurlyCats Rurik) är döpt efter hamburgerkedjan Frasses :rofl::rofl: och sen ser han ut som en liten Frans.

Freja (Iceblues Judiac Julia BC) blev döpt till Freja för att det började på F. Här är vi fantasifulla :D
 
Nuvarande katter heter Molle, Ragnar och Galathea (mest galna thea dock eller galnis). Ragnar och Molle är döpta på katthem och vi har inte orkar/velat byta namn :)

Tidigare hade vi följande katter
Ingo - han var svart med vitt på tassarna så det såg ut som boxhandskar och han var en hejare på att vifta med frambenen, därav Ingo :)
Harkelin - felläsning av 7 åriga jag, borde hetat harlekin men nä. Det blev Harkelin och såhär i efterhand är jag nöjd med det.
Tekla - oklart vart namnet kom ifrån, inte var det jag iaf :D
 
Mina katter som finns idag heter
Ivan & Igor (syskon), Stellan och Pontus.
I katthimlen har jag Lisa, Tilde, Signe, Morris och Jonnis :)

Finns eller fanns inte någon tanke bakom namnen, det bara blev så. ;)
 
Mina nuvarande heter
S*Palace&Main's Sparkle-icious "Malla"
S*Palace&Main's Bonnie by Lisuanto's "Bonnie"
S*Lisuanto's Chloe by Palace&Main's "Chloe"
S*British Dream's Seventh Heaven "Seven"
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 156
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 129
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp