Vad jobbar ni hästmänniskor med?

Listi

Trådstartare
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
 
Jag jobbar som skolkurator på en högstadieskola. Anställd av en kommun där elevhälsan styrs centralt (alltså inte anställd av skolan jag jobbar på utan av kommunen och sedan placerad på en skola). Jobbar heltid (100%) mån-fre, och det är ett vikariat, jag jobbar dock på att få till en tillsvidareanställning ;) Och i och med att det är ett vikariat och den lilla osäkerhet det innbär så har jag kvar min timanställning som jag hade när jag pluggade, och jobbar därför extra vissa helger.
Har kvar den anställningen för att ha nåt att falla tillbaka på om nåt skiter sig med det andra, får jag en tillsvidaretjänst släpper jag timjobbet.
Just nu har jag en häst (eller ja, jag har två men en är utlånad på foder). Har inte eget stall, men det är en dröm... Jag har 40 min enkel väg till jobbet.
 
Jag tror det var en liknande tråd för inte alls länge sedan!

Jag jobbar heltid som sjuksköterska och har ca 20 minuter till jobbet. Jag jobbar rotation, dvs både dag, kväll och nattpass. Det gör att jag har oregelbundet schema med lediga dagar mitt i veckan och lediga förmiddagar då jag jobbar kväll. Det funkar väldigt bra med häst tycker jag. Jag har en häst inackorderad i stall fem minuter hemifrån, så det funkar bra. Lång resväg till stallet hade däremot inte fungerat för mig, tycker att det är en förutsättning att det ligger hyfsat nära.
 
Hej!

Jag jobbar som systemutvecklare, heltid. Fast just nu är jag sjukskriven så nu jobbar jag inte alls.