Vad jobbar ni hästmänniskor med?

Listi

Trådstartare
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
 
Jag jobbar som skolkurator på en högstadieskola. Anställd av en kommun där elevhälsan styrs centralt (alltså inte anställd av skolan jag jobbar på utan av kommunen och sedan placerad på en skola). Jobbar heltid (100%) mån-fre, och det är ett vikariat, jag jobbar dock på att få till en tillsvidareanställning ;) Och i och med att det är ett vikariat och den lilla osäkerhet det innbär så har jag kvar min timanställning som jag hade när jag pluggade, och jobbar därför extra vissa helger.
Har kvar den anställningen för att ha nåt att falla tillbaka på om nåt skiter sig med det andra, får jag en tillsvidaretjänst släpper jag timjobbet.
Just nu har jag en häst (eller ja, jag har två men en är utlånad på foder). Har inte eget stall, men det är en dröm... Jag har 40 min enkel väg till jobbet.
 
Jag tror det var en liknande tråd för inte alls länge sedan!

Jag jobbar heltid som sjuksköterska och har ca 20 minuter till jobbet. Jag jobbar rotation, dvs både dag, kväll och nattpass. Det gör att jag har oregelbundet schema med lediga dagar mitt i veckan och lediga förmiddagar då jag jobbar kväll. Det funkar väldigt bra med häst tycker jag. Jag har en häst inackorderad i stall fem minuter hemifrån, så det funkar bra. Lång resväg till stallet hade däremot inte fungerat för mig, tycker att det är en förutsättning att det ligger hyfsat nära.
 
Hej!

Jag jobbar som systemutvecklare, heltid. Fast just nu är jag sjukskriven så nu jobbar jag inte alls.

Jag har en häst, hon bor ca 1 mil hemifrån, men jag har ingen bil så det tar ungefär 1 timme till stallet. Jobbet ligger också ca 1 timme bort. Mycket åkande blir det :-(.

/Lavinia
 
Hej!
Jag arbetar som Teknikinformatör/ Illustratör 100% sysselsättning.
Bor på en gård med 3 egna hästar samt 2 inakorderingar, två hundar och en katt + sambo och barn bor här med :) Har ca 30 min till jobb, men sambon och jag arbetar i samma stad så kan samåka för det mesta :)
 
Jag är geolog och jobbar med forskning och provning av natursten och ballast för betong. I dagsläget bor jag i lägenhet och har mina två hästar inackorderade 1.5 mil från hemmet (i riktning mot jobbet) men från och med sista april går min allra högsta dröm i uppfyllelse och jag, sambo, katt och hästar flyttar till egen gård. :love:
Från gården kommer jag ha 4 mil (ca 40-45min) till jobbet, vilket är ungefär samma som jag har idag.
img_2708.jpg
 
Jag är också geolog (@Lovise verkar "krylla" av oss på Buke :banana:), eller ja, paleontolog om man ska vara nogräknad, men jobbar mest med rena geologiska frågeställningar.

Jag är gift och bor på det storstadsnära landet. Jag har två ponnyhästar som jag kan se hemifrån, de står dock inte hemma hos oss. Bilpendlar c 30 min till jobbet.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)

Jag är högstadielärare och jobbar heltid ca 3mil hemifrån. Har hästarna (tre stycken) hemma.
 
Jag jobbar som kursassistent på en universitetsutbildning, deltid med rätt flexibla arbetstider.
Har stallet en 15 minuters promenad hemifrån och jobbet tar 5 minuter med bil/15 med buss.

Har en häst och önskar att jag hade stall på gården, men i framtiden är planen att köpa gård och jag hoppas det blir av!
 
Jobbar som receptionist på ett fastighetsbolag. Heltid, 7-16, ett vikariat (hoppas dock på fast anställning till våren). Det tar ca 15min med buss till jobbet, tack och lov när det är så tidigt på morgonen :P Har en pålle, inackorderad 1,8 mil hemmifrån så det tar ett tag att åka...
 
Jobbar som undersköterska/samordnare inom kommunens egna Bemanning på 90%. Jobbar så oregelbundet man kan göra =) Dag,kväll och ibland nätter. Byter även schema var 5:e vecka. Äger 1 st häst som bor ca 10 min ifrån mig med riktning mot jobbet. Högsta önskan är ju att ha henne hemma på egen gård men, där är vi inte än =)
 
Jag är doktorand och har min foderhäst inackorderad ca 4 km från hemmet. Mina arbetstider är väldigt flexibla, förutom när jag har undervisning eller möten. Har mitt kontor i grannstaden 25 km härifrån (stallet ligger mellan hemmet och jobbet) men jobbar hemifrån ca 2-3 dagar i veckan när jag ändå bara ska sitta framför datorn och läsa, skriva eller programmera.
 
Jag är butiksbiträde på en av Sveriges största hemelektronikkedjor :) Jobbar 80% och har ca 3 mil dit. Bor i lägenhet mitt i stan så den enda hästen jag äger är inhyrd i ett stall en mil hemifrån :)
 
Studerar på gymnasiet, tredje året :) Sen jobbar jag extra inom restaurangbranschen, kommer antagligen även efter gymnasiet fortsätta med min timanställning då det passar bra med hästeriet som jag skulle vilja utöka på ett eller annat sätt sedan :) Hästen/hästarna har jag hemma på gården så ca 20 sek från huset till stalldörren ;)
 
Jag arbetar heltid med förhandling, arbetsrätt och utbildning. Bor på egen gård med 5 egna hästar och en inackordering. Har mkt flexibla arbetstider och kan arbeta mkt hemifrån!
 
Spännande att läsa! Jag jobbar heltid som lågstadielärare men letar aktivt efter annat att jobba med. Har 30 min resväg till jobbet och 20 min till stallet där jag har min enda häst (åt helt andra hållet från jobbet).
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)

Just nu går jag en ettårig utbildning inom det jag jobbar med men annars jobbar jag som anställd på mjölkgård, dvs jag är djurskötare & maskinförare. Hoppas att det blir heltid efteråt utbildningen med. I jobbet ingår mjölkning (& övervaka robotmjölkningen), fodra, rengöra, se till så djuren är friska och producerar bra, samt en del utearbete och maskinkörning under säsong. Min arbetsgivare är såklart en mjölkbonde ;)

Jag har ingen egen häst än men är medryttare och har 15 min bilväg till stallet.
 
Jag är linjeledare inom industri. Jobbar 7-16 med flex ( som tur väl är). Har typ en kvart till jobbet och tio minuter till stallet, det ligger åt samma håll :up:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 919
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 994
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 483
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 488
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp