vad kan det vara? tumör i munnen?

Sv: vad kan det vara? tumör i munnen?

Mjuk mat och sköljning av munnen efter måltid brukar rekommenderas enligt min erfarenhet iaf. Oftast läker det bra i munnen så länge såret inte rivs upp hela tiden.
 
Sv: vad kan det vara? tumör i munnen?

Min B fick ju vid två tillfällen dra ut multipla tänder i munnen, sju ena gången och fem den andra. Inte riktigt som om man opererat bort en knöl, men blir ju 'sår' när man tar bort tänder med, efter roten. Mjuk mat och spolning av 'hålorna' efter måltid, och så hålla lite koll. Fick antibiotika (clindabuc) både gångerna med.

Han var tämligen obekymrad, käkade ben frivilligt med direkt efter. Så de verkar inte så värst bekymrade faktiskt, läkte fort gjorde det med. Var nog mest matte som var 'ojoj stackars', speciellt när benet han åt blev blodigt och det rann blodigt dregel.. Han verkade ganska obekymrad redan direkt efter som sagt, och inte direkt världens mest tåliga hund heller, so to speak..

Katten med FORL drog ut multipla tänder med, och där - av förståeliga skäl - var det 'bara' burkmat, ingen spolning om hon int verkade besvärad. Hon stal torrfoder redan första dagen, verkade också helt obekymrad.

Håller tummarna att det visar sig att det var något godartat, ofarligt när den tas bort!
 
Sv: vad kan det vara? tumör i munnen?

det blev ingen operation idag, alla på kliniken hade gått och blivit sjuka. vi får vänta till tisdag nästa vecka.
 
Sv: vad kan det vara? tumör i munnen?

Som Brandgul säger så får vi väl hoppas att det bara är labbe-knutor.

Vår Yla (som blev 16 år) hade massvis med såna knutor, började redan ganska tidigt, när hon var 5-6 år fick hon första. Den enda vi plockade bort var en som uppkom ganska snabbt vid ändtarmsöppningen, då var hon 13 år och klarade narkos galant. Men de andra satt kvar och hon avlivades av ålder med alla sina knutor. Hon var ju dessutom gul så man såg dem ganska tydligt.
 
Sv: vad kan det vara? tumör i munnen?

puttar upp lite. idag blev loke opererad och det gick väldigt bra. loke hann med att charma hela personalstyrkan under dagen, de hade promenerat med honom och han hade fått äta lite burkmat (smaskens). när de hämtade honom hörde jag hur han stannade till på vägen och hälsade på alla assistenterna i tur och ordning ;). få hundar tycker nog att det är så kul hos vet som min hund!

han är rätt opåverkad av allihop, verkar bara lite trött och han ser inte ut att ha ont. det dröjer 7-10 dagar innan vi får provsvaren så håll gärna tummarna ett litet tag till! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp