Vad kan detta vara?

Snö

Trådstartare
Jag har en fundering, kanske nån här vet? :)
Jag köpte en sminkväska till min dotter i julas och på den satt en lurvig rosa boll. Direkt när jag skulle slå in den så tog katten bollen och sprang - med sminkväskan hängandes efter. Jag fick stänga in henne medan jag slog in och sen gömma paketet för hon var på den som 17.

Dottern fick sen låsa in väskan efter att hon fått den. Till slut ramlade tussen av och katterna fick tag på den. Jag har kattungar hemma som är 9 veckor och även dom är helt tokiga i den. Nyligen satt den ena och morrade högt med den i munnen för att inte bli av med den - trots att ingen var i närheten. Och man får bända upp munnen för att få loss den. Sen skriker dom och letar.

VAD kan det vara som gör att dom blir såhär? Det är ju ingen kattmynta på, för väskan är köpt i en sminkbutik.... Den har ingen lukt som vi kan känna av. Helt luktlös för oss. Så märkligt... jag vågar inte låta dom ha den utifall det är nåt skadligt. :o
 
Är den äkta päls eller syntet?
Det ser ut som att pälsen sitter på skinn men jag vet faktiskt inte säkert. Bollen är fylld med stoppning men den verkar inte intressant, det är doften av själva pälsbollen dom reagerar på. Väskan var inte så dyr, skinn eller skinnimitation är den.
 
Är det äkta skinn är det troligen det som gör dem lite tokiga. Jag köper leksaker i äkta kaninskinn till mina och de reagerar precis som dina. Framförallt kattungarna ser dem som riktiga byten och morrar på varandra när de har dem :D.
 
@Marty vi har pratat om att det skulle kunna vara kanin, men jag trodde inte dom reagerade så på det. Vi har ju hushållskaniner så då skulle vi ju kunna göra egna kattleksaker om dom blir sådär förtjusta i skinnet. :) Kul!

@Tarnin Haha undra vad det är i den då tro. :D
 
@Marty vi har pratat om att det skulle kunna vara kanin, men jag trodde inte dom reagerade så på det. Vi har ju hushållskaniner så då skulle vi ju kunna göra egna kattleksaker om dom blir sådär förtjusta i skinnet. :) Kul!

@Tarnin Haha undra vad det är i den då tro. :D
Ja, gör egna leksaker om ni har tillgång till kaninskinn. Då kanske han låter den andra bollen vara ;). Jag tror det är doften av att det kommer från ett riktigt djur som gör det. Då spelar det nog ingen roll om det är från en mus, ekorre eller en kanin :)
 
Ja, gör egna leksaker om ni har tillgång till kaninskinn. Då kanske han låter den andra bollen vara ;). Jag tror det är doften av att det kommer från ett riktigt djur som gör det. Då spelar det nog ingen roll om det är från en mus, ekorre eller en kanin :)
Jag fick kaninskinn av min farmor för en väldig massa år sedan. Dom tog jag fram och la i klösträdet till katterna, och Kakan blev som tokig. Hon stal skinnen, kaninsparkade dom och gömde dom :rofl:.
 
Måste försöka hitta och köpa kaninskinn. Jag vet en annan kattägare vars katter blir helt galna av fårull. Hmm, undrar var man kan köpa det?
 
Måste försöka hitta och köpa kaninskinn. Jag vet en annan kattägare vars katter blir helt galna av fårull. Hmm, undrar var man kan köpa det?
man kan ju stoppa leksaker med ull - mycket lättare än att använda skinn eftersom att det måste beredas. Så om det duger med ull är det ju toppen. :) det kan jag också få tag på även om jag inte har egna får.
 
Iofs så har jag ju ett äkta fårskinn som Nikita gillar att sova i så jag tror inte fårull kommer att fungera utan det är kaninskinn som jag skulle vilja testa. Hmm, det är kanske en bukefalist som kan tänka sig att skicka kaninskinn mot porto + lite mer? :idea:
 
Iofs så har jag ju ett äkta fårskinn som Nikita gillar att sova i så jag tror inte fårull kommer att fungera utan det är kaninskinn som jag skulle vilja testa. Hmm, det är kanske en bukefalist som kan tänka sig att skicka kaninskinn mot porto + lite mer? :idea:
Du hade nog kunnst få ett av mig men de måste ju beredas för att hålla. Jag kan testa att göra det med de jag har och isf kan jag sälja. Om du inte vill ha helt orört men då måste du ju göra det själv?
 
Du hade nog kunnst få ett av mig men de måste ju beredas för att hålla. Jag kan testa att göra det med de jag har och isf kan jag sälja. Om du inte vill ha helt orört men då måste du ju göra det själv?

Vad snällt men nja, att bereda skinn är definitivt bortom min förmåga :D Men säg gärna till när du fixat skinnen. :)
 
Vad snällt men nja, att bereda skinn är definitivt bortom min förmåga :D Men säg gärna till när du fixat skinnen. :)
Om du söker på ”kaninskinn kattleksak” finns det sidor med leksaker i skinn. Jag brukar köpa mina på kattutställningar från en firma som heter Mekatt. Tyvärr ligger deras webshop nere sedan länge, men vill du ha kontaktuppgifter så kan man maila och beställa :). Då betalade jag vad de kostar (typ 30kr/st)+frimärke bara. Jag brukar alltid skicka med kattungarna sådana leksaker så jag brukar ha ett rätt stort lager. Har nog en del här hemma också om du vill köpa en, så kan jag skicka ;).
 
Hittade en sida som säljer (och ffa har den i lager). Tänker beställa några möss och sedan kanske ett skinn. Men känner mig plötsligt lite tveksam eftersom det står i beskrivningen att
Pälsleksaker är en väldigt uppskattad leksak som främjar kattens jaktinstinkter. perfekt som mellanmål, bra för tandsten och främjar käkmuskulaturen.
Pälsleksaker fastnar inte i kattens tarmar och kommer ut den naturliga vägen.

Uh, jag vill inte att Nikita ska äta upp sina kaninleksaker! :nailbiting:

Sedan är jag väldigt sugen på det här http://www.kattalogen.se/naturleksak-till-katt-mixpack men den finns tyvärr inte i lager, och hmm, tvättbjörnssvans och Coyote svanstipp (?!?) låter lite exotiskt. :crazy: Jag tycker inte att Nikita ska äta tvättbjörnssvans. :cautious:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 138
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Daimstruten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp