Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det var inte det "finkulturellt hon trackade ner på den, utan mer i klass med "den-där-bloggerskan-du-och-niffe-pratar-om-som-dissar-50-shades". Den tjejen som skrev denna recensionen sågade den pga

att huvudpersonen förändrar sitt patetiska liv, inte för att hon får en insikt om livet av en eller annan anledning, utan för att en MAN säger till henne att göra det. Typ.
 
Håller med om att Sophies historia var bra, men inte lika bra som Livet efter dig. Ska absolut köpa de andra böckerna av henne direkt de kommer ut i pocket!

På semestern så här långt har jag hunnit med Mannen som kunde tala med hästar (inför ridsemestern i Montana), Steglitsan och Färgen på drömmar (genom Booked). Steglitsan var bra men lång och Färgen på drömmar gick alldeles för snabbt att ta sig igenom, men jag gillade den också.
 
Fast det var inte det "finkulturellt hon trackade ner på den, utan mer i klass med "den-där-bloggerskan-du-och-niffe-pratar-om-som-dissar-50-shades". Den tjejen som skrev denna recensionen sågade den pga

att huvudpersonen förändrar sitt patetiska liv, inte för att hon får en insikt om livet av en eller annan anledning, utan för att en MAN säger till henne att göra det. Typ.


Fast hon har ju en poäng i sin recension. Alltså, jag läste också lite varierande recensioner och konstaterade att boken kanske inte håller för en extrem granskning/analys. Men eftersom jag inte analyserar nämnvärt utan läser förnöjdes skull, så spelar det liksom ingen roll för min del. Jag tycker den är underhållande och den passade att läsa som just en lättsmält bok, vilket räcker för mig. :)
 
Jag är precis klar med Gatukatten Bob och jag tyckte verkligen om den! Den var lagom på alla sätt och vis samt att historien i sig ju är smått fantastisk (och väldigt hoppingivande). Sen gillar jag att den slutar där den slutar också, eftersom vissa böcker av den här typen har en tendens att bli för långa samt att slutet av djurens liv aldrig är särskilt upplyftande att läsa om.
 
Fast det var inte det "finkulturellt hon trackade ner på den, utan mer i klass med "den-där-bloggerskan-du-och-niffe-pratar-om-som-dissar-50-shades". Den tjejen som skrev denna recensionen sågade den pga

att huvudpersonen förändrar sitt patetiska liv, inte för att hon får en insikt om livet av en eller annan anledning, utan för att en MAN säger till henne att göra det. Typ.
Ah, okej.
 
Tove Alsterdal, Kvinnorna på stranden. Riktigt bra thriller om angeläget ämne, nämligen människohandel.
 
Börjat på "Tango för vilsna själar" av Lucy Dillon, men känner mig inte alls lika lockad att fortsätta läsa den som jag har känt av andra böcker av samma författare :(
 
Inatt läste jag ut "The fault in our stars".
Fantastiskt fin bok! Gud, vad jag gillade den. Den är sorglig men inte mörk, inte tung. Växlade mellan att flina åt roliga små kvickheter och gråta för karaktärernas skull. Relationerna som är så fint skildrade är bokens största behållning, tycker jag. De är så fina utan att på något sätt vara hjältar.

Rekommenderar att läsa den på engelska, om man pallar. Den är inte alls svårläst och känns väldigt äkta på originalspråk, eller hur jag ska beskriva det.
 
@niphredil

Jag. Dör.

"Ana goes back to the bathroom to dry her hair, and while she’s in there she encounters the most erotic, the most thrilling, the most positively tantalizing of all temptations:

I want to clean my teeth. I eye Christian’s toothbrush. It would be like having him in my mouth.

[Note: the following section should be read in the voice of Morgan Freeman in The Shawshank Redemption.] I wish I could tell you that Ana did not use Chedward’s toothbrush. I wish I could tell you that she respects personal boundaries and would never do something so incredibly gross as put another person’s toothbrush in her mouth."
 
My God. Om hon tycker att något han gör är sexigare än tandborsten måste hon ha en lång väg att vandra. Förspelet tar slut i bok nummer 38 och vid första orgasmen bör antalet band vara tresiffrigt.
 
My God. Om hon tycker att något han gör är sexigare än tandborsten måste hon ha en lång väg att vandra. Förspelet tar slut i bok nummer 38 och vid första orgasmen bör antalet band vara tresiffrigt.
Åhnej. Boken består inte av annat än orgasmer. Hon får i princip orgasm av att han tittar på henne. Eller hostar. Eller petar i näsan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp