Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Killaloe Förstår det ;)

allmänt: Hade för övrigt en diskussion med en på jobbet på fikan idag gällande "50 shades..." Hon var helfrälst O_o och eftersom jag bara läst halva första boken genom de fantastiska blogginläggen, så kunde jag inte argumentera emot att "allt förändras i sista kapitlet i tredje boken, för då får man se hans sida av saken :love:" Tycker det känns så vansinnigt sorgligt att en "hopplös romantiker" som hen själv kallade sig tycker att detta är en romantisk serie och ett ok beteende :cry: Nästan så jag vill läsa alla tre böckerna bara för att kunna argumentera emot folk :banghead:
 
Jag läser I korpars sällskap på kvällarna, men är så trött att jag hinner typ fyra sidor innan jag däckar ;)

Började bläddra i The hours igår också, jag har läst den förut men tycker väldigt mycket om den.
 
Läser just nu tredje delen av Clive Barkers Abaratserie, Absolute Midnight, det kommer att bli en eller två böcker till i serien. Underbara böcker i vilket fall.
 
Läser just nu tredje delen av Clive Barkers Abaratserie, Absolute Midnight, det kommer att bli en eller två böcker till i serien. Underbara böcker i vilket fall.

Åh finns det fler alltså? Jag älskar Abarat men har bara läst de första två :love:
 
Åh finns det fler alltså? Jag älskar Abarat men har bara läst de första två :love:
Jadå det finns, än så länge, en till. Absolute Midnight ( färdigskriven -11), finns inte översatt till svenska än. Enligt Clive så är det väl tänkt att bli fem böcker i serien, minst fyra. Så nu är det bara att vänta på att han ska skriva klart den fjärde. Den tredje boken skiljer sig lite från de två första, den är mycket mörkare och låter mer av Barkers vanliga (sjuka, vridna) fantasi lysa igenom. Jag köpte min på Google Play och läser på mobilen, läsplatta. Sambon fick en signerad kopia av mig julen -12 så vi har en fysisk variant också. Gillar du Abarat så måste du läsa den.

jun111378.jpg
 
Jadå det finns, än så länge, en till. Absolute Midnight ( färdigskriven -11), finns inte översatt till svenska än. Enligt Clive så är det väl tänkt att bli fem böcker i serien, minst fyra. Så nu är det bara att vänta på att han ska skriva klart den fjärde. Den tredje boken skiljer sig lite från de två första, den är mycket mörkare och låter mer av Barkers vanliga (sjuka, vridna) fantasi lysa igenom. Jag köpte min på Google Play och läser på mobilen, läsplatta. Sambon fick en signerad kopia av mig julen -12 så vi har en fysisk variant också. Gillar du Abarat så måste du läsa den.

jun111378.jpg

Tusen tack för att du uppmärksammade mig på detta! :bow: jag ska definitivt försöka få tag i den och läsa den :) (som fysisk bok, det borde ju inte vara omöjligt :D)
 
Jag har hamnat i en svacka. Minns inte ens när jag läste sist. Har några bra böcker jag är halvvägs igenom, som jag funderar på hur det går, men det kommer inte längre än så. :crazy: hur ska jag göra för att ta mig ur svackan?
 
Jag har hamnat i en svacka. Minns inte ens när jag läste sist. Har några bra böcker jag är halvvägs igenom, som jag funderar på hur det går, men det kommer inte längre än så. :crazy: hur ska jag göra för att ta mig ur svackan?
Jag kan föreslå två alternativ:

Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson

Förr eller senare exploderar jag/The fault in our stars av John Green.
 
Vad bra ni tipsar!

Jag köpte två Jojo Moyes till min syster som också skulle åka till Grekland, häromkvällen fick jag sms: "Jag började på Livet efter dig i eftermiddags och har snart läst hälften, kan inte sluta. Men nu måste vi gå och äta, är vrålhungriga" :-)

Själv har jag inte hunnit så långt i Americanah men gillade den från första sidan. Jag tycker om när författare skriver fram verkliga människor.
 
Jag har hamnat i en svacka. Minns inte ens när jag läste sist. Har några bra böcker jag är halvvägs igenom, som jag funderar på hur det går, men det kommer inte längre än så. :crazy: hur ska jag göra för att ta mig ur svackan?

Låt de böckerna vara och kör på ett säkert kort, skulle jag säga. Gärna något som är relativt enkelt att komma in i, som inte består av 1000-sidor och som är fristående (så ingen GoT-läsning!!). Jag tycker att sådana böcker brukar vara jättebra för att få igång läsningen igen när jag är i en svacka, eftersom det blir enkelt att läsa :)
 
Låt de böckerna vara och kör på ett säkert kort, skulle jag säga. Gärna något som är relativt enkelt att komma in i, som inte består av 1000-sidor och som är fristående (så ingen GoT-läsning!!). Jag tycker att sådana böcker brukar vara jättebra för att få igång läsningen igen när jag är i en svacka, eftersom det blir enkelt att läsa :)

Hum, jag har avslutat GOT-serien precis innan den här svackan kom, så det kanske spelar in?

+ @Ceta @mandalaki
Tack för era tips, jag får se till att göra det! :)
 
Nu ska jag vara med i tråden, när den är ny. Har svårt att hinna med ert tempo! :)

Ska just ta upp och fortsätta på någon bok efter att ha legat på noll i läsning efter sommarsemestern, har läst en bit i båda men kan inte välja: Tillbaka till henne av Sara Lövestam, eller Det eviga folket är inte rädda av Shani Boianjiu.
 
Själv har jag inte hunnit så långt i Americanah men gillade den från första sidan. Jag tycker om när författare skriver fram verkliga människor.

Det var samma här. Hon är fantastisk, Adichie!

Den senaste boken jag läste ut var Vassa föremål. Minst lika bra som de andra jag läst av Gillian Flynn. Nog faktiskt den bästa, tror jag. Om man bortser från att jag stör mig så sjukt mycket på översättarens notoriska användning av tempusformer som strypte, fryste osv. Jag vet att det är ok enligt SAOL, men det sticker ändå i ögonen.
 
Det var samma här. Hon är fantastisk, Adichie!

Den senaste boken jag läste ut var Vassa föremål. Minst lika bra som de andra jag läst av Gillian Flynn. Nog faktiskt den bästa, tror jag. Om man bortser från att jag stör mig så sjukt mycket på översättarens notoriska användning av tempusformer som strypte, fryste osv. Jag vet att det är ok enligt SAOL, men det sticker ändå i ögonen.
Jag tycker också att Flynns första är hennes bästa! Fast jag läste den på engelska så jag slapp irritera mig. :) Sharp objects tycker jag däremot är mer dubbeltydigt än Vassa föremål, det är en lam översättning även om jag inte kan komma på någon bra själv.

Det är lustigt med Adichie för jag var inte jätteförtjust i En halv gul sol. Americanah däremot sög in mig direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 030
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: niardasp
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
3 714
Senast: SiZo
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp