Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.

Killaloe

Trådstartare
Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?!

Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra;
Eftersom vi ändå kommit en bit in på 2017 undrar jag även vad som hittills varit bästa läsupplevelsen hittills i år? Och vad ser ni fram emot att läsa under året? Kommer det någon ny bok som bara måste läsas? :)
 
I slutet av Augusti kommer Backmans fortsättning på Björnstad. Vi mot er. Och enligt bloggen så ska den utspelas under 6 månader där Björnstad tar slut. Jag längtar redan!
Åh spännande!! Förstår verkligen att du längtar.

Är det sagt vilka av personerna den kommer handla om? Vet att det diskuterades i förra tråden vad vi trodde om framtiden :)
 
Mitt mål för 2017 är att komma igång igen. Har i alla fall precis läst ut En tryckare på Blue Moon Bar av Hanna Hellquist. Hon är riktigt bra på att skriva krönikor.
 
Eftersom vi ändå kommit en bit in på 2017 undrar jag även vad som hittills varit bästa läsupplevelsen hittills i år? Och vad ser ni fram emot att läsa under året? Kommer det någon ny bok som bara måste läsas? :)
För att svara på mina egna frågor så har jag pinsamt dålig koll på vad som kommer framöver :o Så jag hoppas på att få lite bättre koll när jag orkar.

Dock ser jag verkligen fram emot att läsa Stål som jag fick av @Koltrast när jag fyllde år :love: Dessutom står Den sovande och sländan i min bokhylla och väntar på mig. Det är nog en av de finaste böckerna jag äger så det ska bli himla kul att få läsa den också.

Och förutom (som jag verkar säga typ jämt) den fina läsupplevelsen med Den bittra pajens sötma så är väl Störst av allt den boken som varit mest av en upplevelse att läsa hittills i år :)
 
Åh spännande!! Förstår verkligen att du längtar.

Är det sagt vilka av personerna den kommer handla om? Vet att det diskuterades i förra tråden vad vi trodde om framtiden :)
Nä, det stod inte. Kolla dagens blogginlägg! :) Men jag tror att det är samma ungdomar i fokus. Iaf Maja och de killar som vi lämnade på isen i Björnstads sista rader.
 
Mitt mål för 2017 är att komma igång igen. Har i alla fall precis läst ut En tryckare på Blue Moon Bar av Hanna Hellquist. Hon är riktigt bra på att skriva krönikor.
Lite nyfiken men utspelar den sig i Västerås? :)
Äh jag googlade, det var visst karlstad
 
Lite nyfiken men utspelar den sig i Västerås? :)
Äh jag googlade, det var visst karlstad
Nja, det är hennes samlade krönikor och kåserier från DN, så man kanske inte kan säga att boken direkt utspelar sig någonstans. Hennes texter utgår från hennes eget liv och egna upplevelser och hon har bott i Värmland, Göteborg, Paris och Stockholm. Nu bor hon i Stockholm och har sommarställe i Grums i Värmland.
 
Läst ut Lögnaren av Nora Roberts nyss. Började ju på den igår, men jag läser ganska fort så är inte så förvånad att den redan är slut :) Spänningsroman, och jag tycker som vanligt om det hon skriver.
 
Nu läser väl jag ifs. ofantligt mycket deckare, men ändå. Är inte " XX hade en känsla av att någonting inte stämde, men kunde inte sätta fingret på vad" en värre klyscha än "redan de gamla grekerna"?
Jag tänker att det bästa vore att slå ihop det till "redan de gamla grejerna hade en känsla av att någonting inte stämde, men kunde inte sätta fingret på vad" :D

Det är trist alltså när en läser mycket i samma genre och författarna mer eller mindre kör copy paste på varandras manus.
 
Jag har det senare läst Vi två som var en rätt medioker bok tycker jag nog. Den hade några stunder där den var riktigt fin men i det stora hela var det inget jag kommer lägga på minnet.

Har även lyssnat på Fågelskådaren som dels var riktigt charmigt inläst och dels var en sådan där töntig och småhumoristisk deckare. Lite åt Pensionärsgänget i Kaffe med rån och liknande, men betydligt bättre och till och från rätt underhållande. Boken passade dessutom väldigt bra i tid med att jag helt fastnat för programmet Det stora fågeläventyret :D Att folk som skådar fågel kunde vara så underhållande både i text och bild :up:
 
Alltså jag har kommit typ 2/3 av Pojken som byggde egna världar och vilken jäkla RÖV farsan är :down: Det tog honom tydligen 8 år eller något att inse att hans son är egen individ och inte bara en problematisk diagnos. Jag skulle verkligen vilja läsa mammans version här istället för rövig oengagerad pappa som får insikter och är sååååå duktig :grin:
 
Jag började lyssna på Flyga drake igår och inser att jag har problem att höra manliga röster när jag lyssnar i bilen. Antar att det är det lägre tonläget som inte fungerar ihop med billjuden . :down: Får göra ett nytt försök när jag ska ut och gå imorgon.
 
Jag har det senare läst Vi två som var en rätt medioker bok tycker jag nog. Den hade några stunder där den var riktigt fin men i det stora hela var det inget jag kommer lägga på minnet.

Har även lyssnat på Fågelskådaren som dels var riktigt charmigt inläst och dels var en sådan där töntig och småhumoristisk deckare. Lite åt Pensionärsgänget i Kaffe med rån och liknande, men betydligt bättre och till och från rätt underhållande. Boken passade dessutom väldigt bra i tid med att jag helt fastnat för programmet Det stora fågeläventyret :D Att folk som skådar fågel kunde vara så underhållande både i text och bild :up:
Har du läst Badhytten, den som kom före Fågelskådaren? Den tyckte jag var totalt meningslös. Jag undrar om vi bara har totalt olika smak eller om det har tagit sig i denna bok. :)
 
Har du läst Badhytten, den som kom före Fågelskådaren? Den tyckte jag var totalt meningslös. Jag undrar om vi bara har totalt olika smak eller om det har tagit sig i denna bok. :)
Inte läst den! Och det här är absolut inget litterärt mästerverk utan mest töntig deckare så jag tycker den fungerar bra som bilunderhållning där jag ändå inte kan fokusera fullt ut. :)

Sen tänker jag att fördelen med andra delen (i det här fallet?) är att en slipper en alltför ingående beskrivning av de olika personerna.
 
Jag läste precis Grotesque (Natsuo Kirino) som handlar om två prostituerade kvinnor i Tokyo som blir mördade. Båda kvinnorna gick många år tidigare på samma, fina skola och hade en lovande framtid framför sig. Det här blev första "ordentliga" boken jag läst iår, jag har tidigare bara läst ett fyrtiotal deppiga YA böcker som jag egentligen fortfarande bara är på humör för att läsa, men i brist på det högg jag in på denna.

De första hundra sidorna var tuffa, jag trodde inte att jag skulle orka ta mig igenom den med en så allvarlig historia där jag samtidigt behöver tänka. Det släppte dock snabbt när jag vant mig vid att läsa den här typen av bok igen och resterande 400 sidor läste jag i ett svep. Svår bok att skriva om, men den var läsvärd och på flera sett väldigt intressant.
 
Läste precis klart Begravd jätte av Kazuo Ishiguro. Det gick segt! Inte i min smak måste jag säga även om jag annars läser mycket fantasy/fantasyaktigt. Tyckte den var rörig och lite svår att hänga med i alla svängar, att jag dessutom blev irriterad över den ena huvudpersonens gnälliga sätt gjorde inte saken bättre. Synd, har läst bättre böcker av samma författare och trodde den här skulle falla mig mer i smaken!
 
Läste precis klart Begravd jätte av Kazuo Ishiguro. Det gick segt! Inte i min smak måste jag säga även om jag annars läser mycket fantasy/fantasyaktigt. Tyckte den var rörig och lite svår att hänga med i alla svängar, att jag dessutom blev irriterad över den ena huvudpersonens gnälliga sätt gjorde inte saken bättre. Synd, har läst bättre böcker av samma författare och trodde den här skulle falla mig mer i smaken!
Begravd jätte har tyvärr inte fått så bra recensioner så jag har inte gett mig på den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
753
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
8 053
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp