Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillar :) och att den är långsam. De andra är tyvärr inte alls riktigt likadana. Kan du inte läsa den själv? Så är det lättare att påverka tempot. Fast iofs då måste man skaffa nytt exemplar.


.

Iom att jag lyssnar på ljudbok 15-20h i veckan och läser pappersbok 1-2h i veckan, så föredrar jag sega böcker i ljudboksförlag. Jag kommer ju nån vart ändå liksom :idea: Och i storytel går det alldellles utmärkt att höja tempot så det är ju ingen fara :)
 
Jag bara måste fråga, är det ungdomsfantasy? är det balklänningar utseenden och triangeldramer? För jag blev jättesugen men jag är sjukt trött på triangeldramer och ineffektiva kvinnliga huvudpersoner :D. (Efter Mortal Instruments, Beautiful Creatures, och några till likadana.)
Har du läst Cashores böcker? I viss utsträckning är det ju lite tafatta kvinnor men i det stora hela är det ju coola starka kvinnor som böckerna kretsar kring (avskyr också trenden att kvinnor är asstarka och coola, men ändå helt hjälplösa)

Tror vi diskuterat det tidigare också va?

Och just ja, Naondel är också om starka kvinnor (Maresi med men den kändes mycket barnsligare)
 
Jag läste ut Fyren mellan haven på lunchen idag, sist av alla, typ. Försökte mig på den förra sommaren i en hotellsäng i London, 34 grader varmt utan fläkt, det gick inte. Jag tröttnade. Men nu så - och satiken vad bra den var!
 
Har du läst Cashores böcker? I viss utsträckning är det ju lite tafatta kvinnor men i det stora hela är det ju coola starka kvinnor som böckerna kretsar kring (avskyr också trenden att kvinnor är asstarka och coola, men ändå helt hjälplösa)

Tror vi diskuterat det tidigare också va?

Och just ja, Naondel är också om starka kvinnor (Maresi med men den kändes mycket barnsligare)
Jo säkert har vi diskuterat det tidigare :) jag är nog tjatig på området :D ska slå upp Cashore!

Aha, Graceling, jo jag läste första boken och tyckte den var ok, men var inte sugen på att fortsätta. Gillar mer kvinnor så som Moon, de Lint och Abercrombie skriver (men Abercrombie är annars lite väl mordisk och blodig för mig :D)
 
Men hur som helst - John Cleeses självbiografi - eller, rättare sagt, del 1 (antar jag). I den här boken kommer han nätt och jämt fram till 1969 och när Monty Python-perioden inleds, så det blir snopet om det inte kommer en fortsättning. Nåiallafall - det är inte hejdlös roligt, nej. Någon mer neurotisk person får man leta efter, och man förstår varför Basil Fawlty är som han är. Intressant läsning i alla fall.
 
Jag har läst Supergirl Mixtapes av Meagan Brothers och gillade verkligen.

Annars håller jag på med We have always lived in the castle av Shirley Jackson, som jag fick upp ögonen för då huvudpersonen i Holding up the universe älskar den. Det är en sorts psykologisk thriller från 1962 som visst fick någon sorts revival för några år sedan och den är otroligt bra. Vilket språk!
 
Jag la ifrån mig Curtis Sittenfelds, Sanning och skvaller rätt fort. Ointressant och banal. Hennes Prep och American Wife är gamla favoriter så det känns trist att bli så besviken.

I lurarna har jag fortfarande Gryning över Kalahari och den är bra. Det tar tid eftersom jag varvar med poddar.

Nu läser jag Ali Smith, Jag är allt du drömt om. Någon som läst?
 
Läser I djupt vatten av Paula Hawkins, författaren till storsäljande Kvinnan på tåget. Än så länge ganska rörig med många berättarperspektiv, men jag hoppas den lyfter.
 
Läser I djupt vatten av Paula Hawkins, författaren till storsäljande Kvinnan på tåget. Än så länge ganska rörig med många berättarperspektiv, men jag hoppas den lyfter.
Jag tyckte absolut att den blev bättre efter ett tag och berättarperspektiven blev enklare att hålla reda på - precis som kvinnan på tåget :)
 
Vad kul! Jag har ofta tänkt att du verkar vara en sån som jag skulle vilja ha lästips av.

Nämen, vad kul att höra, jag har nog tänkt samma om dig. :D Jag är bara så seg på att läsa ut böcker nuförtiden, så det känns som att de riktigt bra böckerna läste jag (ut) för flera år sen. :crazy:
 
Nämen, vad kul att höra, jag har nog tänkt samma om dig. :D Jag är bara så seg på att läsa ut böcker nuförtiden, så det känns som att de riktigt bra böckerna läste jag (ut) för flera år sen. :crazy:
Precis så är det för mig också. Fastän jag inget hellre vill än att läsa så står jag bara och stampar. Jag har ett långt sommarvik på bibblan och tänkte jag skulle sitta med en bok bakom disken men i stället sitter jag mest och skriver listor på vad jag ska läsa. Sen.
 
Precis så är det för mig också. Fastän jag inget hellre vill än att läsa så står jag bara och stampar. Jag har ett långt sommarvik på bibblan och tänkte jag skulle sitta med en bok bakom disken men i stället sitter jag mest och skriver listor på vad jag ska läsa. Sen.

Haha, ja de där listorna, de blir ju aldrig någonsin kortare heller. :laugh:
 
Har precis lyssnat färdigt på Gruppen av Mary McCarthy. Tror det var @Anna som tipsade om den.

Lite underväldigad. Helt ok, men ganska rörig och svårt att hålla reda på vem av gruppens sju medlemmar som berättade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 034
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
763
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 685
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp