Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, tusen tack för tipset! Det låter verkligen som en bok i min smak. Åker på semester om en månad och tar med mig denna då!
Gör det! Och det är alltså inte en misärkrigsbok på något vis utan handlar mer om relationer, om människor. Sådär som hans böcker ju gör. Hoppas du tycker om den!
 
Problemet med får och getter av Joanna Cannon. Lite mysig var den, men jag väntade mig lite mer när jag började.
Rosie Potters lyckliga liv efter detta av Kate Winter. Den började som en bra och lättsam semesterbok, men slutet blev lite väl mycket en krystad lista av hur bra det slutade för alla.
Nu håller jag på med Ängeln i posthuset av Anita Salomonsson. So far so good...
 
Appelby farm - Cathy Bramley
White lies and wishes - Cathy Bramley
The bed and breakfast on the beach - Kat French
Alla tre brittisk chicklit. Ganska förutsägbara och ingen nobelprislitteratur direkt, men lagom semesterläsning. Den sista var däremot såpass erotisk ibland att det kändes fel att lyssna på den med dottern intill mig :o

Blev klar med Det fördömda barnet också, och det var lite väl snurrigt att läsa ett manus. Jag saknade verkligen miljöbeskrivningar. Men det kändes som ett måste att läsa som Potterhead ändå ;)

Dottern och jag plöjer nu Cirkusdeckarna och Arkeologdeckarna, båda serierna skrivna av Dan Höjer. Riktigt trevliga barnböcker som jag ofta råkar lyssna klart på efter att dottern somnat :angel: :D
 
Hej alla, jag skulle gärna vilja ha lite boktips :)
Jag har just läst ett par böcker av Jenny Colgan (Lilla bageriet på strandpromenaden) och ska försöka få tag i hennes andra.
Gillar även Nora Roberts och t ex Dorothy Koomson och läser en del deckare... tips? :)

//r
 
Tana French var hemskt bra! Kommer definitivt att fortsätta med de böckerna.

Imorse började jag på Your voice in my head av Emma Forrest, hennes "memoarer", om man kan säga så när författaren bara är drygt 30. Jag ramlade över hennes Namedropper av en slump någon gång på gymnasiet antar jag och blev bara helt golvad. Läser fortfarande om den då och då - men visste inte att hon skrivit annat förutom i tidningar och sådär. Men det har hon, bland annat då denna där hon berättar om sina episoder med svår psykisk ohälsa i tidiga tjugoårsåldern när hon just flyttat till New York för att skriva för en brittisk tidning, just släppt första romanen och så vidare. Låter inte så upplyftande men hennes humor tar man inte miste på ändå!
 
Hej alla, jag skulle gärna vilja ha lite boktips :)
Jag har just läst ett par böcker av Jenny Colgan (Lilla bageriet på strandpromenaden) och ska försöka få tag i hennes andra.
Gillar även Nora Roberts och t ex Dorothy Koomson och läser en del deckare... tips? :)

//r
Tana French som @Anna skrev om ovan skriver väldigt bra deckare tycker jag! Gillar även Mons Kallentoft. Har aldrig läst Jenny Colgan, men Lucy Dillons böcker kanske kunde passa dig? De verkar vara lite samma stuk som Jenny Colgans böcker, om man ska tro Googles beskrivningar av dem i alla fall. Det samma gäller Jodi Picoult.
 
Tack för tipsen! Ska kolla upp Tana French och Emma Forrest :) Mons Kallentoft har jag inte läst ngt av, men fått för mig att de inte är ngt för mig, men ska kanske ge hnm en chans :)

Lucy Dillon gillar jag! Hennes har jag läst allihop tror jag :) har även läst ett par av Jodi Picoult o gillat dem :)

//r
 
@strawberrysylt Inget jag läst själv, men en kompis pratar varmt om Camilla Davidssons trilogi samt en bok av en författare som heter Eva Ludvigsson, tror boken heter Här och nu (hinner inte kolla exakt innan jag i så fall glömmer att skriva detta :D ).
 
Upptäckte igår att Dit solen aldrig når kommit nu :up: det är tredje delen i Marianne Cederwalls gotlandsdäckare om Anki. Jag gillar dem! Sen kommer nästa Rosengäddabok på onsdag och Backmans nästa på måndag. Kommande veckor är spikade ;) :up:
 
Sen kommer nästa Rosengäddabok på onsdag och Backmans nästa på måndag. Kommande veckor är spikade ;) :up:
Men kul med en rosengädda till (tror ja). Visste inte alls att det var planerat för ytterligare en och även om det kanske blev mer än tillräckligt efter tre så är det ju fina böcker liksom (därav att jag tror att det är roligt :D )

@strawberrysylt fu skulle säkert gilla böckerna om Rosengädda, himla mysiga tycker jag. Även boken "det kommer alltid en ny himmel" samt Cecilia Aherns böcker lär vara ungefär i din smak med tanke på Colgan :)
 
Jag lyssnar på Berlin - Slutstriden 1945 av Antony Beevor och läser Marilynne Robinsons Två par systrar. För barnen läser jag Harry Potter och Fenixorden. Det är så mysigt för till och med min 16-åring vill vara med.
Jag och tolvåringen älskar Neil Gaiman. Coraline var dock nästan för läskig. Svarta, blanka knappögon...huuu. Vår favorit hittills är Kyrkogårdsboken.
 
Tack för tipsen allihop! Ska definitivt kolla upp alla tips :)

Lånade Till skogs av Tana French idag o har läst de två första kapitlen o den verkar lovande!
Lånade också två till av Jenny Colgan, men den första verkar tyvärr inte lika bra som dem om bageriet, men ska ge den en chans.

@Killaloe Cecilia Ahern har jag läst några av o gillat dem! :)

//r
 
Upptäckte igår att Dit solen aldrig når kommit nu :up: det är tredje delen i Marianne Cederwalls gotlandsdäckare om Anki. Jag gillar dem! Sen kommer nästa Rosengäddabok på onsdag och Backmans nästa på måndag. Kommande veckor är spikade ;) :up:
Den här jag just lyssnat klart på. :D Och Rosengädda ligger i bokhyllan sedan någon vecka tillbaka. Men här blir det tredje Harry Potter innan jag tar itu med den. :up:
 
Har just läst ut Andrum av Viktor Banke som handlar om förskjutningen från att Sverige skulle ge andrum till krigsdrabbade och traumatiserade människor utan framtidsutsikter i sina hemländer, till att det är Sverige som behöver andrum från just dessa människor. Mycket bra sammanställning som låter frågan om asylrätt vara komplex. Hur individer drabbas av ändringar i lagstiftningen var jag redan bekant med, men däremot inte så mycket om EU-rätt och vad enskilda nationer kan och inte kan göra.

Jag hoppas många läser den.
 
Läste just ut Tana French Till skogs och hade gärna diskuterat den lite med er andra som läst den. @Mineur @Anna har ni läst just den? Ska lära mig hur man gör spoilervarningar först bara isf.

//r
 
@Anna Åh, vad bra!
Men, jag gick in på hjälpforumet och skulle kolla hur man gör spoilervarningar, men hittade inte, så tänkte det är nog lättare att bara fråga här, så hur gör man? =)

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
752
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 000
Senast: _Elly_
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp