Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Anna Åh, vad bra!
Men, jag gick in på hjälpforumet och skulle kolla hur man gör spoilervarningar, men hittade inte, så tänkte det är nog lättare att bara fråga här, så hur gör man? =)

//r
Klicka på lilla pluset ovanför textrutan. Välj sedan spoiler. Fyll i en rubrik ("spoiler!" el dyl) och tryck fortsätt. Sen klipps det in den kod som behövs för att dölja texten och du skriver helt enkelt din spoiler där :).

Och här skriver du texten :).
 
@niphredil Aha, där var det! Tack så mycket!

Då skriver jag här då:
Hur försvann egentligen de första barnen? Får man egentligen reda på det, men jag har missat det? Eller man får inte det, för jag förstår inte...? Eller vad tror du/ni hände dem?
@Anna

//r
 
Jag lyssnar på Berlin - Slutstriden 1945 av Antony Beevor och läser Marilynne Robinsons Två par systrar. För barnen läser jag Harry Potter och Fenixorden. Det är så mysigt för till och med min 16-åring vill vara med.
Jag och tolvåringen älskar Neil Gaiman. Coraline var dock nästan för läskig. Svarta, blanka knappögon...huuu. Vår favorit hittills är Kyrkogårdsboken.

Jag började med Gilead av Robinson men Zzzzzz... Nä.
 
@Anna roligt att du gillade Tana French! Hennes böcker har något speciellt tycker jag, berättelserna stannar kvar på ett sätt som de för mig inte brukar göra med deckare.
 
Jag började med Gilead av Robinson men Zzzzzz... Nä.
Bland stammisarna på bibblan råder det delade meningar om Robinson. Många blir alldeles stjärnögda när man pratar om Gileadtrilogin medan andra tycker att böckerna är trista och överreklamerade.
 
Just nu lyssnar jag på serien Malin på Granlunda. Och det är något av det sämsta jag lyssnat på. Men som vanligt har jag svårt att släppa en serie när jag börjat. Är nu på del 7, och trodde jag skulle smälla av när jag insåg att serien är i 26 delar! 10 finns än så länge på storytel, så jag trodde ju att det var slut där.

Om någon funderar på dessa böcker är mitt råd, gör det inte.

Alla böcker är bara en upprepning av samma sak. Hur hon blir våldtagen av sin man varenda kväll, längre fram hennes ångest när hon varit otrogen och blivit gravid och är rädd att någon ska komma på att sonen är en oäkting. Hennes liv går ut på att ha sex (I alla fall frivilligt efter att hennes man dött och hon gift om sig), ha dåligt samvete och föda barn. Små små händelser i bakgrunden för tiden framåt, men huvudfokus ligger hela tiden på detta.
 
Efter mycket om och men är jag äntligen klar med Allt jag inte minns och det var ju ett väldigt intressant och udda berättarsätt alltså, men förutom det gav inte boken mig särskilt mycket. Har sett att den fått så bra recensioner men jag har lite svårt att se varför :o

Har även lyssnat klart på Det kommer alltid en ny himmel och den var mest irriterande faktiskt.
alltså att ens döda mamma ska typ styra ens liv och få en att göra mängder av förändringar känns sådär. Alltså, visst det blev ju bättre men det är också ett himla sätt att tvinga någon att ändra hela sitt liv för att en själv tycker att att den lever sitt liv fel :grin:
 
Har glömt attt skriva här på ett tag, men här är de böcker jag läst den senaste månaden :)

De utstötta av John Flanagan. Första boken i en Ny serie av samma författare som skrivit Spejarens lärling-serien. Hänger ihop till viss del med den tidigare serien. Gillade den så tänkte att den här serien borde vara intressant, och det var den. Kommer att läsa fortsättningen om jag hittar den :)

Beautiful creatures 2 av Kami Garcia & Margaret Stohl. Läste första boken för flera år sen och har inte kommit mig för att läsa fortsättningen. Tja, hade glömt en del av föregående bok och jag tyckte den här var rätt seg. Eller så har jag växt ifrån böcker med klassiska "tonårstjej & tonårskille som inte förstår sig på varandra och inte kan diskutera vettigt men ska ändå vara ett par"-fenomenet. O_o Blev lite intressantare mot slutet av boken. Borde väl läsa resten av serien, nångång.

Katakombens hemlighet av Tom Egeland. En bok som kändes som en lätt version av Da Vinci-koden för yngre tonåringar. Lättläst, men förutsägbar historia. Kul med en norsk författare däremot.

De försvunna demonerna av Eoin Colfer. En författare jag gillar, har läst många av hans böcker. Den här är en i serien om Artemis Fowl och jag läser om serien, även om det var väldigt länge sen jag läste föregående bok i serien. Hade faktiskt glömt en hel del detaljer.. :)
 
@niphredil Aha, där var det! Tack så mycket!

Då skriver jag här då:
Hur försvann egentligen de första barnen? Får man egentligen reda på det, men jag har missat det? Eller man får inte det, för jag förstår inte...? Eller vad tror du/ni hände dem?
@Anna

//r

Nej, man får aldrig reda på det riktigt. Jag har läst lite olika teorier, många tror att Adam är skyldig till de andra tvås försvinnande/död och att han är en psykopat som på något vid slapp under Cassies radar. Men jag vet inte riktigt om jag tror på det. Dock har jag ingen annan vettig förklaring men hoppas att jag kanske kan få reda på något mer i nästa bok där Cassie är huvudperson...
 
De försvunna demonerna av Eoin Colfer. En författare jag gillar, har läst många av hans böcker. Den här är en i serien om Artemis Fowl och jag läser om serien, även om det var väldigt länge sen jag läste föregående bok i serien. Hade faktiskt glömt en hel del detaljer.. :)
Åh men kul med ännu en bok! Jag älskar Artemis Fowl :love:
 
Precis läst Gästkatten av Takashi Hiraide.

En rörande liten historia, skriven väldigt fint, nästan poetiskt om ett barnlöst par som lär känna grannens katt. Väldigt fin liten läsupplevelse, som även ger en inblickar i japansk kultur. Rekommenderas till alla kattälskare som vill ha en fin läsupplevelse!
 
Läste The Heart Goes Last av Margaret Atwood och blev ruggigt besviken. Började bra men kändes sen som en parodi på sig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 034
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
764
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 692
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp