Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på med andra boken i Heroes of Olympus-serien nu. Det är en spinoff på Percy Jackson med samma tema, halvgudabarn som slåss mot monster, men det visar sig att det är ett eget läger för gudarnas romerska era. Barnen vet inte om varandras existens utan det dis som döljer det onaturliga för de dödliga döljer även den grekiska och den romerska eran för varandra. Tills såklart gudarna börjar lägga sig i ;)
Trevlig fantasy för tonåringar. Kul för historienörden i mig. :up:
 
Jag trodde mitt Storytel avslutades igår, vilket det gjorde, jag har inget abonnemang enligt infon på min sida men jag kan ändå lyssna :confused::up:
Igår blev jag klar med Asätarna i Kungsträdgården, helt okej. Nu har jag börjat på Hetta av Jane Harper.
 
Jag har precis läst ut Female Persuasion av Meg Wolitzer. Jag är inte imponerad. Helt obegripligt att boken har fått så mycket bra press och att ett så intressant tema kan bli så sabbat. Sen störde jag mig också på att den stora liksom OMG-händelsen i boken bara var ett enda stort meh.

Stor besvikelse!
 
Är i slutet av Caraval (Stephanie Garber) och är nog inte direkt imponerad. Det är en bok jag borde gilla, men jag vet inte riktigt varför jag inte gör det. Kanske för mycket Alice i underlandet gör mig? :confused: Jag gillar verkligen inte Alice. Heller. :o
 
Glömde visst. Innan Caraval lyssnade jag på The Plumberry school of comfort food av Cathy Bramley. Lite kärlek, matlagning och relationer. Helt ok, för vad det är. Jag har verkligen fastnat för romaner som utspelar sig i bageri/restaurangmiljö. :D
 
Glömde visst. Innan Caraval lyssnade jag på The Plumberry school of comfort food av Cathy Bramley. Lite kärlek, matlagning och relationer. Helt ok, för vad det är. Jag har verkligen fastnat för romaner som utspelar sig i bageri/restaurangmiljö. :D
Då måste du ju läsa spinoffen med Rosie i huvudrollen! Noah och Gabe dyker också upp ;)
 
Neuroledarskap, av Katarina Gospic. Rätt intressant även om jag har svårt för biologipiskan on mass. Hon är underhållande i alla fall.

Noors Trädgård, Sara Wadell. Så himla söt och vänlig bok, funkar att läsa för lämpligt barn också.
 
Jag råkade läsa Mias hemlighet av Maria Eriksson nu i kväll. Den var sådär kan man väl säga, lik Gömda och Asyl i stilen men inte på långa vägar så dramatisk (tack och lov!).

Dessutom har jag avslutat den sista boken av Elena Ferrente. Gillade serien massor!

Däremot laddade jag ner en historisk roman av en författare som jag läst en del av innan och tyckt om, men den här boken är inte alls min stil (Meister der Täuschung av Sabine Ebert) och jag har lite svårt för uppläsaren. Tror faktiskt att jag byter den mot en annan titel. T ex Tyll av Daniel Kehlmann, den har fått bra kritik.
 
Jag råkade läsa Mias hemlighet av Maria Eriksson nu i kväll. Den var sådär kan man väl säga, lik Gömda och Asyl i stilen men inte på långa vägar så dramatisk (tack och lov!).

Dessutom har jag avslutat den sista boken av Elena Ferrente. Gillade serien massor!

Däremot laddade jag ner en historisk roman av en författare som jag läst en del av innan och tyckt om, men den här boken är inte alls min stil (Meister der Täuschung av Sabine Ebert) och jag har lite svårt för uppläsaren. Tror faktiskt att jag byter den mot en annan titel. T ex Tyll av Daniel Kehlmann, den har fått bra kritik.

Neeej, nu provlyssnade jag på Tyll, och uppläsarens röst var extremt störande... Får låna på biblioteket och läsa själv istället!
 
En annan Alice av Lianne Moriarty. Har precis börjat men hört många som gillar den. Får se vad jag tycker.

Igår lyssnade jag på Gröna fingrar sökes av Annika Estassy. Först var jag lite tveksam eftersom jag inte riktigt gillat hennes tidigare böcker, men den här var klart bättre.
 
Lämnat Kallentoft till förmån för Nesbö (jag vet... men är för dålig datatekniskt) och Törst.
Vet inte jag, som vanligt ganska överdrivna situationer, men köpte för halva reapriset och då går det an även med lite väl råa mord.
 
Har börjat på tredje boken i serien ”livet efter dig”. Men blir helt förvirrad då jag mins så lite av andra boken :confused:
Någon som kan ge en recap av boken (inklusive slutet) i en spoiler? :up:
 
Har börjat på tredje boken i serien ”livet efter dig”. Men blir helt förvirrad då jag mins så lite av andra boken :confused:
Någon som kan ge en recap av boken (inklusive slutet) i en spoiler? :up:
Jag har för mig att hon blev ihop med den där ambulansföraren (för det var han väl? :confused: ) men valde ändå att åka till Usa och jobba där.

Känner att jag inte var till mycket hjälp här. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 041
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
764
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 719
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp