Vad ligger hyran på!?

Chamsin

Trådstartare
Jag har tittat en längre tid på lägenheter och tycker det skiljer sig prismässigt en del. Undrar därför vad betalar ni för era framförallt ettor och tvåor!? Efter att ni betalat el osv.
Sedan vet jag att det är beroende på var den ligger även, men intressant och veta vad alla ni andra betalar som sagt. :):)
 
2:a på 65 kvadrat, el, värme, vatten och ett brett basutbud i tv-kanaler ingår i hyran som ligger på 5656 kr varav 222 kr av dessa är för garageplatsen. Läget är tämligen bra och dessutom centralt i den lilla norrländska stad som jag fn bor i.
 
Min etta på 40 välplanerade kvadrat kostade ca 3000kr utan el.

Liten ort på landet men lätt att pendla till Norrtälje, Stockholm och Uppsala med buss.
 
Strax över fyra tusen för en etta på knappt 50 kvadrat i Växjö. Då ingår värme, vatten och comhems grundutbud av TV-kanaler.
 
2:a på 65 kvadrat, el, värme, vatten och ett brett basutbud i tv-kanaler ingår i hyran som ligger på 5656 kr varav 222 kr av dessa är för garageplatsen. Läget är tämligen bra och dessutom centralt i den lilla norrländska stad som jag fn bor i.
Du glömde hyran , vad ligger den på när allt är betalt? :)
 
Hittat en tvåa som ligger på 3800:- utan el och bredband. Men det ska ca landa på 4500:- sa han som hyr ut. Det är neråt Skåne i en mindre "byhåla" Vad tycker ni om det? Verkar rätt rimligt om man jämför era kostnader med detta..eller vad tycker ni?
 
Jag har tittat en längre tid på lägenheter och tycker det skiljer sig prismässigt en del. Undrar därför vad betalar ni för era framförallt ettor och tvåor!? Efter att ni betalat el osv.
Sedan vet jag att det är beroende på var den ligger även, men intressant och veta vad alla ni andra betalar som sagt. :):)
Det ska inte vara vart den ligger utan när den är producerad/renoverad och vilken standard lägenheten har som styr hyresnivån. Det är inte marknadshyror på lägenheter utan det är reglerat.

Hur som helst min etta på 40 kvm kostar 3200 kr i hyra då ingår värme, vatten och viasats grundutbud av kanaler, jag har förråd och tvättstuga. Huset är byggt på 60-talet.
 
Jag hyrde en etta på 42kvadrat i ett 20-talshus för 7300. Då var det så gott som inget påslag, den hade jättebra läge, högt upp. Allting ingick förutom internet som jag betalade själv @250/månaden. Personen som hade lägenheten hade en hyra på 2000/mån vid inflytt tio år tidigare.

Nu har jag köpt och har en snäppet lägre månadskostnad.
 
Hittat en tvåa som ligger på 3800:- utan el och bredband. Men det ska ca landa på 4500:- sa han som hyr ut. Det är neråt Skåne i en mindre "byhåla" Vad tycker ni om det? Verkar rätt rimligt om man jämför era kostnader med detta..eller vad tycker ni?
Vad är det för storlek och standard på lägenheten? Ingår värme och vatten? El och bredband är helt normalt att de ligger utanför hyran. Jag tycker 3 800 kr låter billigt för en tvåa :) om den nu inte är eluppvärmd.
 
Vad är det för storlek och standard på lägenheten? Ingår värme och vatten? El och bredband är helt normalt att de ligger utanför hyran. Jag tycker 3 800 kr låter billigt för en tvåa :) om den nu inte är eluppvärmd.
Den är på 58,2 m2. Tillgång till källarutrymme och parkering. Värme och vatten ingår. El och bredband ingår inte. :)
 
Jag har betalat ca 3000 kr för etta på 40 kvm i lite mindre populärt område för 10 år sedan och senaste jag bodde i en tvåa betalade jag 4500 kr för 60 kvm i ett hyfsat område. TV ingår och värme men ej el.
Har även betalt drygt 5000 hos privat värd i bra område för 55-60 kvm tvåa.

Just nu hyr jag ett hus privat, en tvåa det med, ca 60 kvm med trädgård och sånt. Betalar 4700 och då ingår sophämtning och allmän skötsel, men inte el/värme.
 
Jag hyr ett litet hus mellan Stockholm och Norrtälje. Det är 24 kvm + sovloft och ganska primitivt. Internet och sophämtning ingår i hyran som är 3000 kr. Kostnad för el tillkommer.
 
1a på 23 kvm med kokvrå, inkl hyra och el 2700.
1½ 35 kvm med ordentliga "rum" 4600.
Den du hittat verkar helt rimlig prismässigt!
 
2a på ca 56 kvm. 3938kr/månad. Kostnad för el tillkommer. Har nu "utökat" hyran med 120+85kr då jag valt tvättmaskin och parkeringsplats nu med.
 
2:a 52 kvm, öppen planlösning kök/vardagsrum, separat sovrum och jag tycker att den har optimal planlösning. Ligger i centrala stan. Byggd för ca 7 år sedan i sekelskifteshus, helkaklat badrum, bra kök dock ej tvättmaskin/diskmaskin, källarförråd och balkong. Superfint hus med mysig innergård, men något dyr i förhållande till storlek.
Hyra: 6140:- inkl värme och vatten
El: Nån-några hundringar?
Garage (kallt med motorvärmarstolpe samt kallförråd på några kvm): 280:-
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: lindaf
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 103
Senast: Mineur
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp