Vad orkar du under veckan?

detordnarsig

Trådstartare
Med inspiration från annan tråd, vad orkar du under veckan? Hur ser en vanlig dag och vecka ut? Hur mycket jobbar du (eller vad du har för sysselsättning)? Hur många dagar har du en aktivitet efter jobbet? Lagar du mat varje dag? Hur ofta städad du? Diskar? Handlar mat? Umgås med vänner och familj (som du inte bor med)? Fixar projekt hemma, typ trädgård eller mindre renovering? Hur mycket tittat du på TV/dator/telefon?

Jag är inte alls ute efter att döma någon som lat eller överaktiv, jag är bara nyfiken på vad du orkar under dagen/veckan:)
 
Jag jobbar heltid, sex dagar varannan vecka och fyra dagar varannan veckan.
Passen är mellan tre och tretton timmar, sover borta i snitt två nätter varje vecka.
Bor själv i lägenhet, dammsuger varannan dag, städat badrummet nästan varje dag, dammar och torkar golv en dag i veckan.

Lagar mat när matlådorna sinar i frysen, kanske en dag varannan vecka. Gör lite enkla grejer emellan, typ kokar pasta och steker färdiga köttbullar.
Diskar gör jag direkt, är pedant :p
Tvättar när det behövs, har egen maskin.

Har två hästar, en är utlånad, den andra rider jag fem till sex dagar varje vecka, är i stallet varje dag.
Springer lite då och då, träffar kompisar kanske ett par dagar i veckan, går på dejt när jag känner för det.
Har en liten hund också som hänger med på det mesta.
Kan ha Tv:n på när jag är hemma men tittar sällan aktivt.
 
Våra veckor ser typ likadana ut. Vi jobbar heltid, dagtid.
Måndag: jobb, matlagning, träning, ta det lugnt, sova.
Tisdag: jobb, matlagning, träning, ta det lugnt (ser på tv/pyssla) , sova.
Onsdag: jobb, matlagning, ta det lugnt/städa, sova.
Torsdag: jobb, matlagning, träning, ta det lugnt, sova.
Fredag: jobb, träning, matlagning, ta det lugnt, sova.

Helgerna ser såklart olika ut. Vi brukar veckohandla på söndagar.
Någon gång i månaden åker vi hem till mina eller makens föräldrar.
Diskar gör maken nästan varje dag. Städar för vi alldeles för sällan:p.
Kompisar träffar vi när våra och deras planer passar ihop. Kan variera väldigt mycket hur ofta det blir.
 
Med inspiration från annan tråd, vad orkar du under veckan? Hur ser en vanlig dag och vecka ut? Hur mycket jobbar du (eller vad du har för sysselsättning)? Hur många dagar har du en aktivitet efter jobbet? Lagar du mat varje dag? Hur ofta städad du? Diskar? Handlar mat? Umgås med vänner och familj (som du inte bor med)? Fixar projekt hemma, typ trädgård eller mindre renovering? Hur mycket tittat du på TV/dator/telefon?

Jag är inte alls ute efter att döma någon som lat eller överaktiv, jag är bara nyfiken på vad du orkar under dagen/veckan:)

Jag orkar mycket lite egentligen.

Går ut genom dörren runt kl 9 på morgonen.
Åker till stallet, tar strax över 1 timme om allt klaffar med tunnelbanan.
Mockar, fixar hö, rider.
Äter något.
Åker 35 minuter till jobbet, börjar kl 14.45.
Jobbar till 21.15, åker hem (15-12 min, beroende på tunnelbanan)
Äter något.
Ser kanske ett avsnitt av någon serie på Netflix med min sambo.
Går och lägger oss vid 23.30 oftast.
:yuck:

När jag är ledig åker jag ibland till stallet något senare, men oftast på förmiddagen. Brukar även passa på att tvätta, laga mat till matlådor, rodda sådant som blir liggande under veckan. Betala räkningar. Tid för andra hobbies har jag väl egentligen (på mina två lediga dagar), men ork och motivation saknas fullständigt.
 
Jag jobbar 8-16.30 med flex och vissa tisdagar till 18.30. Har dryg en timmes restid på morgonen och lite längre på kvällen eftersom jag går hem med hunden och ibland handlar mat.
Jag lagar mat varannan dag.
Tvättar i tvättstuga ungefär var tionde dag.
Lägger förmodligen mindre lite tid på städning än de flesta, det blir mest på helgerna.

Förutom promenaden från hundvakt så går jag en till promenad på 15-25 minuter på kvällen.

Jag orkar ha ungefär 1 kvällsaktivitet utanför hemmet under en jobbvecka. Typ ridlektion, dykning, aw eller klättra.

Vänner träffar jag mest på helgen. Jag orkar inte riktigt vara social efter jobbet. Någon gång händer det ju.

Helgerna orkar jag oftast lite mer på. Men jag måste få sova ut. (Det är kollat på sömnlabb, jag tar igen lite på helgerna)

Jag klarar inte att kliva upp 06.15 14 dagar i streck utan att bli ett vrak. Så minst en helgdag bokar jag inget innan 11.

Jag har just fått besked om att jag har järnbrist, vilket kan förklara att jag varit en zombie och bara legat på soffan även helgerna under våren. När värdena är bättre ska jag försöka träna kanske 2 gånger i veckan.
 
Med inspiration från annan tråd, vad orkar du under veckan? Hur ser en vanlig dag och vecka ut? Hur mycket jobbar du (eller vad du har för sysselsättning)? Hur många dagar har du en aktivitet efter jobbet? Lagar du mat varje dag? Hur ofta städad du? Diskar? Handlar mat? Umgås med vänner och familj (som du inte bor med)? Fixar projekt hemma, typ trädgård eller mindre renovering? Hur mycket tittat du på TV/dator/telefon?

Jag är inte alls ute efter att döma någon som lat eller överaktiv, jag är bara nyfiken på vad du orkar under dagen/veckan:)
Pluggar, pendling till skolan tar 5 timmar. Åker mellan 3-4 dagar i veckan. Rider min ena häst 6dagar i veckan. Jobbar cirka en gång varannan vecka. På veckorna lagar vi mat mellan 3-5 gånger. Går ut på promenad med hunden. Har två hästar hemma på lösdrift så allt vardagsjobb ska också göras.
Städar bara på helgen.

På sommaren lägger jag nog ganska många timmar på trädgården, det är ett stort intresse! Kanske ser en timme på Netflix innan jag går och lägger mig. Pillar alldeles för mycket på telefonen.
 
Jag jobbar 75% (3-5 dagar i veckan, oregelbundet schema). Pluggar 50% på distans.

Har en häst, rider normalt 6 dagar i veckan. Är just nu i en rehabperiod men hon är annars i tävlingskondition.
Bor ensam med två katter, i ett hus jag hyr. Städar gör jag typ en gång varannan vecka, plockar gör jag dagligen. Lagar ”matlådemat” en gång i veckan ungefär, oftast samma mat som räcker till lunch hela arbetsveckan. Kompletterar med lite enkel mat några gånger i veckan. Övrigt fix med hus och trädgård beror lite på säsong såklart, skulle gärna ha ork och tid att odla tex men har prioriterat bort det.

Mina vänner som jag inte naturligt träffar i min vardag umgås jag med ganska sällan. Tycker att jag får mycket social stimulans genom jobb och stallet (och dejten), men jag önskar att jag skulle kunna träffa mina närmsta vänner mer. Har nyligen blivit ”dumpad” av en vän eftersom vi har olika behov av umgänge, det är synd men jag har också stort behov av att ladda batterierna hemma, ensam.

Oftast blir det någon timmes serie-tittande innan jag ska sova. Ibland när jag är utpumpad behöver jag en heldag liggaisängenochkollaserier, men det är relativt sällan numer.

Jag tycker alltid att jag borde orka och klara mer, men då och då tar det också tvärstopp och då behöver lyssna på kroppen och göra nya prioriteringar.
 
Senast ändrad:
Jag jobbar 8-16.30 med flex och vissa tisdagar till 18.30. Har dryg en timmes restid på morgonen och lite längre på kvällen eftersom jag går hem med hunden och ibland handlar mat.
Jag lagar mat varannan dag.
Tvättar i tvättstuga ungefär var tionde dag.
Lägger förmodligen mindre lite tid på städning än de flesta, det blir mest på helgerna.

Förutom promenaden från hundvakt så går jag en till promenad på 15-25 minuter på kvällen.

Jag orkar ha ungefär 1 kvällsaktivitet utanför hemmet under en jobbvecka. Typ ridlektion, dykning, aw eller klättra.

Vänner träffar jag mest på helgen. Jag orkar inte riktigt vara social efter jobbet. Någon gång händer det ju.

Helgerna orkar jag oftast lite mer på. Men jag måste få sova ut. (Det är kollat på sömnlabb, jag tar igen lite på helgerna)

Jag klarar inte att kliva upp 06.15 14 dagar i streck utan att bli ett vrak. Så minst en helgdag bokar jag inget innan 11.

Jag har just fått besked om att jag har järnbrist, vilket kan förklara att jag varit en zombie och bara legat på soffan även helgerna under våren. När värdena är bättre ska jag försöka träna kanske 2 gånger i veckan.
Jag tror att generellt har mindre ork än andra, det har blivit bättre den sista åren när jag medicinerar mot sömnproblem, men det är ofta jag nästan är gråtfärdig av trötthet när jag ska handla och gå hem med hunden efter jobbet.
Sen ser man folk som tränar hund eller rider flera gånger i veckan och kanske har barn med... Jag förstår liksom inte hur det funkar?
 
Jag är just nu föräldraledig så dagarna ser lite olika ut, och har inga direkta rutiner men t.ex. nästa vecka ser ut som så:

Måndag: Hemma hela dagen, provrida medryttarhäst på kvällen.
Tisdag: Gå på kurs i babymassage.
Onsdag: Åker kanske ut till min gamla medryttarhäst och går promenad.
Torsdag: Ska träffa en internetbekant tillika nybliven mamma.
Fredag: Tvåmånaderskontroll för bebis.
Lördag-Söndag: Ta promenader med min man och umgås.

När jag arbetade jobbade jag 80 % och var på jobbet cirka 08:30-15, vissa dagar jobbade jag över. Åkte ofta till stallet efter jobbet eller fikade med någon kompis. Var dock alltid hemma till runt 18-19 och umgicks med min familj resten av kvällen.

Lagar aldrig mat numera, det gör min man. Träffar vänner kanske en gång varje-varannan vecka, letar aktivt nya vänner så blir lite oftare än vanligt, innan hade jag mest socialt umgänge på jobb och i stall. Stallet åkte jag tidigare till 3 gånger/vecka men då jag blivit petad från min medryttarhäst med anledning av att jag är nybliven mamma ser det inte ut så längre. Letar dock ny häst då tid och ambitioner finns kvar.

Läser ur en bok varje kväll innan jag somnar. Kollar på någon teveserie nästan varje dag. Sitter här på Buke säkert 4 h/dag just nu. :p Försöker träna min mage varje dag, men blir snarare varannan. Plockar undan och småstädar varje dag, diskar direkt efter måltid. Större städning kanske en gång/vecka. Har inga direkta projekt då vi bor i lägenhet, blir nog annorlunda när vi flyttar till hus med trädgård i sommar.

Min mamma umgås jag med varje vecka och mina svärföräldrar ganska ofta också. Övriga familjen någon gång/månad.
 
Jag jobbar heltid men företaget jag arbetar hos tillämpar 7,5 Tim arbetsdag så är på jobbet totalt 8 timmar alla vardagar. Vi har flextid så jag väljer att jobba 07-15 eller 08-16 och lite däremellan.
Jag har egen häst uppstallad hos tränaren där alla pass med fordring, in och ut osv ingår 7 dagar/vecka, det enda vi gör är mocka boxen.

Mitt jobb ligger 15 minuter från min bostad och det tar samma tid att cykla som att ta bilen så cyklar ofta utom vintertid.
Stallet ligger 10 min från min bostad med bil.

Jag orkar/hinner mycket tycker jag.
Vardagarna är det alltid stallet efter jobbet - hemma runt 18 efter att ha ridit, utom en kväll när jag tränar för tränare på en senare tid och då är hemma runt 20.00.

Jag älskar att laga mat och använder det som avkoppling så pysslar med det gärna och mycket på kvällstid vardagar. En dag/vecka har jag min medryttare som rider så då är jag helt ledig från stallet och hemma senast 16.15 och gör vad jag vill.

Helgerna träffar jag oftast vänner på tex långpromenad med hundarna i kombo, eller umgås med min familj föräldrar och syskon och deras barn, eller vänner över middag tex. Utöver stallet och ridning och vänner jag umgås med där .

Städar regelbundet under veckan är rätt pedantisk och har katt hemma så blir att man gärna dammsuger av minst 2 ggr/vecka tex samt vid behov i övrigt.

Tittar väldigt lite på Tv förrutom att hänga med gällande nyheterna, men älskar poddar. Film på kvällstid eller någon serie på tex HBO eller Netflix är något jag ägnar mig åt nästan jämt innan läggdags.

Haft andra jobb än detta som jag haft nu i tre år. Jobbet innan hade jag i 10 år med lång resväg och då blev det långa dagar och sena kvällar efter ridningen. Då orkade jag inte något än att bara styra ihop inför nästa dag med det nödvändiga . Handla och städa snodde jag ihop på helgerna och då blev det såklart även tightare att hinna med att träffa vänner/koppla av osv .

Jobbet innan dess (bodde i USA 11 år) jobbade vi ofta väldigt mycket övertid i perioder - upp till 55 Tim/vecka . Men då var jag ung och arbetsplatsen var fantastisk så man var ändå pigg och orkade mycket socialt ändå . Hade aldrig orkat med samma nu som lite äldre dock 😎
 
Senast ändrad:
Jag har väldigt skiftande veckor. Jobbar både vardagar och helger rullande i ett 13-veckorsschema. Arbetstider mellan 7 och 18, oftast 7.30-17. Jobbar 3-5 dagar per vecka. Heltid på mitt jobb är 38 timmar per vecka. (Kriminalvården)

Min snart 7-åriga dotter bor hos mig förutom två av tre helger fredag till tisdag. Lämnar henne på fritids före jobbet och hämtar efter jobbet. Jobbar jag till 18 har hon barnvakt, oftast min granne.

Vi har två hästar och jag är i stallet sex dagar per vecka. Har medryttare en dag per vecka. Dottern rider 3-6 dagar per vecka (beroende på hur många dagar hon är här) och jag jobbar ponnyerna från marken 2-4 dagar per vecka. (Den ena ponnyn har en tävlingsryttare som rider 2-3 dagar per vecka.)

Går på så många som möjligt av MFF:s hemmamatcher, försöker hinna träna mig själv 2-4 dagar per vecka (gym, löpning, hemmaträning), fixar naglar och fransar på salong och försöker gå på en AW lite då och då.
Handlar mat en gång per vecka och städar så sällan som möjligt :D Tvättar vid behov, oftast 1-2 maskiner per vecka. Diskmaskinen sätts igång när den är full och töms när jag ändå är i köket.
Mat lagar jag/vi för det mesta på lediga dagar = mat till övriga dagar. Det händer dock att vi lagar mat även på arbetsdagar.

Socialt umgänge på jobbet, i stallet, på fotbollsmatcher och lite då och då i övrigt.
Mina föräldrar har jag inte besökt på 2,5 år men de har varit här, vi har rest tillsammans och dottern är där en vecka per sommar.

Projekt hemma inklusive rensa ogräs försöker jag styra till lediga dagar och helst inte alls :p
TV och annan skärmtid beror på hur man räknar. Jag gör sällan en sak i taget utan ser jag på TV så gör jag ofta även något annat. Plattan är igång väldigt mycket, t.ex. när jag lagar mat, när jag duschar och när jag sover.
Flera program följer jag och dottern tillsammans, t.ex. Sveriges mästerkock, Tunnelbanan och Dessertmästarna.

När det gäller sömn så lägger jag mig oftast 23.30-00 och går oftast upp typ 5.45. Dottern sover oftast 21 till 6.15.

Vi lever ett tämligen intensivt liv, avskyr fasta rutiner vecka ut och vecka in, äter kvällsmat sent och har många bollar i luften.
Jag trivs ypperligt och jag hoppas att även dottern gör det.
 
Mina veckor kan variera valdigt mycket, da jag ar konsult och ibland reser valdigt mycket och ar borta Mandag-torsdag, men i nulaget jobbar jag i samma stad som jag bor och har en normal pendlingstid.

Lamnar huset runt 8, kommer hem runt 18-18.30. Lagar mat de flesta kvallar, har nyligen blivit battre pa matlador, sa ibland varmer jag bara nagot.
Bast trivs jag om jag har planer att se vanner 2 kvallar per man-fredag.
Stadar/tvattar oftast pa helger - bor i kollektiv sa storstadar alla gemensamma ytor var 4 vecka.
Diskar gor jag alltid med en gang - litet kok, sa det blir fullt fort!
Handla gor jag nog tva ganger i veckan - pa sondag, och sen en "top-up" halvvags genom veckan.
Har nyligen borjat gymma, sa forhoppningsvis gor jag det tva ganger var man-fredag

Helgerna kan se valdigt olika ut, allt som denna lugna helgen med tva halvdagar i stallet och sen administrativt arbete hemma, till stora fester eller fre-sondags helgresor
 
Ungefär som @escodobe verkar det som.
Nu är jag sjukskriven, men när jag jobbar heltid så orkar jag ungefär en kvällsaktivitet per vecka. Lagar mat kanske varannan dag (oftast enklare mat mån-tors), tvättar varannan vecka, städar nån dag på helgen (tar typ 2 timmar om jag gör det grundligt) och dammsuger 5 min några gånger under veckan (katter...). Promenerar eller springer gärna i naturen på kvällen, men pallar inte att åka hemifrån eller vara i stan. Behöver sova 8,5 h per natt för att funka under vinterhalvåret, och ca 7,5 under sommaren (sommartid orkar jag också lite mer aktiviteter, förmodligen för att våra sommaraktiviteter kräver mindre fixande).

På helgen rider jag 1-2 ggr, kanske träffar en kompis fredag eller lördag. En dag per vecka behöver jag ha obokad (sova hur länge som helst, inte behöva ta mig någonstans) för att inte haverera i längden. Då är det ok om någon kommer hit för enklare umgänge (titta på film, fika) eller att gå ner till gymmet 5 min bort och träna om orken finns. Önskar att jag skulle orka umgås mer, för jag saknar ofta mina vänner, men det går inte om de inte orkar åka hem till mig och vara en del av min vardagskväll.
 
Just nu hinner jag och orkar jag jättelite. Jag har hamnat i en svacka som är som en ond cirkel, jag orkar inte riktigt träna och sånt och ju mindre jag gör, ju mindre orkar jag... jobbar 90%, så jobbar 4 dagar ena veckan, 5 andra. Tränar fast 1 dag i veckan. Försöker något halvhjärtat försök på gymmet 1 dag i veckan oxå. I övrigt blir det inte så mycket mer. Var helt slut efter lite trädgårdsarbete idag, fast jag egentligen gillar det.. jag hoppas att lite sol och värme skada mig att lämna soffan lite oftare.
 
Jag är jättetrött och saknar endel energi och motivation :(
Det är intenstiva småbarnsår för oss och det tar nog mer än jag vill erkänna :o

Jobbar heltid. Hämtar barn från förskola, äter. Ofta matlåda eller något lättare. Lagar ingen mat(köper billigt från jobbet ist, lagar bara mat om helgen)
Softar en stund med barn och sambo för att få lite tid tillsammans. Städar lite, tvätt disk och sånt. Barnen är gärna med och pysslar.

När sambo lägger barnen kan jag ju rida alt så gör jag stallet då. Går ut med hundarna. Småbestyr måstebestyr innan läggdags. Kollar tv en gång en kväll i veckan :cool:

När jag lägger barnen gör jag stallet efter dom lagt sej. Rider inte då, jag skulle hinna men orkar oftast inte. :( Sitter gärna en stund och bara är istället. Ifred :angel:

Lägger mej tidigare på helgerna än vardagarna. Är sällan klar före 22 på vardagar.
 
En vanlig vecka för oss;

Måndag: studier till 16. Åka hemifrån vid 18 för att lämna äldsta sonen på scouterna. Hämta vid 20.
Tisdag: Studier till 16.
Onsdag: Studier till 16.
Torsdag: Studier till 12. Hämta mellansonen vid 12 på förskolan, lämna till kyrkans barntimmar. Hem och fortsätta studera. Hämta vid 15 på barntimmar, in mot förskolan och hämta minste sonen på förskolan.
Fredag: ledig, och försöker träffa vänner eller vara på öppna förskolan.
Helger; en himla massa projekt kring hemmet, kalasfirande för släktingar, utflykter osv.

Sen tillkommer min träning med målet på 2 dagar i veckan, och hundträning/hundpromenader. Från denna vecka har vi hundkurs 2 tillfällen i veckan. En himla massa samtal kring äldsta sonens problematik, både med sjukvården, skolan och skoltaxi. Tvättar nästan varje dag, plockar i ordning varje dag och dammsuger ungefär varann dag. Storstädar när jag hinner. Undrar lite hur vi ska få in gräsklippning som tar 4 timmar per gång, för förra året klippte jag när minstingen sov lunch och mellanpojken var på 15-timmars förskola. Mitt liv har för få timmar :cautious:

Vid enstaka tillfällen ska äldsta sonen hämtas inne i stan hos en kompis, det försöker vi planera till att mannen hämtar hem när han slutar jobbet men inte alltid det går ihop. Ser sällan på tv, utan är igång med annat. Sitter mest här numera när minstingen ska sova, då han somnar till musik i sin vagn.
 
Jobbar heltid
Mån 5:30-14
Tis 8:30-17:30
Ons 5:30-13:30
Tors 8-16:30
Fre rullande från 5:30-9:00 till 12-17:30 under sex veckor
Kommer hem, när jag slutar tidigt sover jag ett par timmar , sen äter jag nåt dricker kaffe och grejar hemma
Är utbränd så orkar bara jobba
Blir en del övertid med
Lägg till sömnproblem så räcker bara orken till jobb
Idag har jag och grannen faktiskt städat lite ute, men nu är jag helt färdig och ska upp till jobbet om ca 9 timmar
 
Försöker få ordning på livet genom att få rätt inställd medicinering för sköldkörteln.
Orkar hälften av vad jag gjorde för bara två år sedan.

Nuvarande vecka; Var galet trött med ont i kroppen måndag till onsdag. Tittar till hästarna men det är inte mer. På jobbet är det fullt upp. Planerar en stor ungdomsfestival, bakar för en kollegas pensionsavslutning, bygger skateramper, coachar ungdomar som ska på europaturné OCH däremellan är det öppen verksamhet med EPAungar, hot på snapchat, sommarjobbsprat med mera. Jobbet tar all min kraft socialt och fysiskt.

Måndag. Sov till 10. Frukost och tv/dator till 12. Jobbade 12.30-21.30. Tv/dator till 00.
Tisdag. Sov till 09.00 Frukost. Jobb 10.00-19.00 Tv/dator till 01.00
Onsdag Sov till 9.00 Frukost, tvättade och hängde en tvätt. Jobb 12.30-21.30. Tv/dator till 01.00.
Torsdag Sov till 08.00 Vårdcentralen på förmiddagen. Handlade mjölk och frukt. Jobbade 12.30-19.00. Dammsög 20 minuter, röste en matta, tvättade och hängde två tvättar. Tv/dator till 01.30.
Fredag Sov till 10.00. Frukost och Tv/dator. Jobbade 12-14. Åkte till stan. Handlade chips o dricka till barnen och åt på Max med yngste sonen. Hem igen. Jobbade 16.30-22.30. Tv/dator till 00.00.
Lördag. Sov till 10.00. Frukost och Tv/dator. Lagade mat och bakade två chokladsockerkakor, tvättade och hängde två tvättar. Hämtade son vid tåget 18.30, handlade livsmedel. Hemma 20.00Tv/dator till 00.00.
Söndag Sov till 08.00. Iväg på ideellt jobb 09.00-13.00. Tv/dator en timma. Lunch. Övningskörning med son 30 minuter. Hundpromenad 17-18. Tv/dator......och hjälpa sonen som har adhd med förberedelse inför nationella prov.
 
Jobbar 65% och pluggar 80%. Pendlar 1,5 timme till jobbet och 1,5 timme hem. Måndag, onsdag och torsdag går sambon ut med hundarna innan han åker, jag tar tåget till jobbet vid 6.30, kommer hem 19.30, äter mat sambon lagat, går ut med hundar, lägger mig och surfar en halvtimme, somnar. Tisdagar och fredagar pluggar jag, orkar typ inget mer än det då. Helgerna är hunddagar och träffa vänner dagar.
 
Jobbar heltid, 12h pass och enbart natt, 2 nätter ena veckan och 5 nätter andra.
Gymmar på morgonen de dagar jag jobbar innan jag kör hem och sover.. Har ca 25min enkel väg med bil till jobb..
Har häst som rids 6-7dagar i veckan, är i stallet varje dag.. Hjälper till med morgonfodring och utsläpp 2ggr/v..
Tränar fotboll 1-2ggr/v beroende på hur jag jobbar + matcher, springer nån dag och tar cykeln till stallet så ofta det går (ca 1mil)..
Har hoj som jag rastar så ofta jag kan under sommaren, utanför stall och fotboll träffar jag vänner lite för sällan..
Jag städar så sällan som möjligt.. Tvättar när det behövs och brukar fixa matlådor för minst en vecka åt gången..
Hjälper mamma med hunden och har trädgårdsland ute hos henne under sommaren..
Äger ingen tv och är överlag sällan hemma..
Behöver jag säga att jag bor ensam? :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 388
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 057
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 432
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 236
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp