Vad orkar du under veckan?

Jobbar heltid med flex så jag brukar försöka var på jobbet någon gång mellan 6:30-7:00 - 15:30-16:00.

Är i stallet 6 dagar/veckan där jag rider 5-6 dagar. Den 7:e dagen tar stallägaren då jag jobbar 10 h på måndagarna. Stallet tar ca 2 h inklusive ridning.

Efter stall är det långpromenad med hunden och 3 dagar i veckan är jag ute och springer. Efter stall och hund så blir det ibland lite dammsugning, tvättande och allmänt småplock några dagar i veckan. Min sambo brukar oftast ha maten klar tills att jag är hemma från stallet, är han bortrest så lagar jag något enkelt sent på kvällen. Vi brukar veckohandla på måndagarna om sambo är hemma, annars handlar jag lite smått på väg hem från stallet. Har en katt också som såklart ska få sitt också med aktivering och annat.

På helgerna brukar vi ofta åka iväg och vandra med hunden på nya ställen, ibland tvättar vi bilarna eller lagar om något gått sönder. Vi har inte jättemånga lediga dagar där vi "bara" tar det lugnt och slappar på soffan. Oftast brukar jag vara i stallet på mornarna lördag och söndag. Däremot är vi sämre på att träffa vänner på fritiden. Jag får mitt sociala behov tillgodosett via jobbet och stallet.
 
Jag jobbar 90% och bilpendlar 5 mil till jobbet. Har sambo och två barn. Barnen ska lämnas och hämtas på olika ställen (förskola resp skola) och jag och sambon turas om med detta. Dörr till dörr inkl lämna/hämta barn tar för mig 1 h och 10 min.

Lagar mat nästan varje dag, ofta finns lite rester sedan storkok jag gjort på helgen. Lagar dock alltid separat mat till barnen (oftast korv/köttbullar). Diska och plocka görs varje dag, nån snabbdammsugning någon gång i veckan, städning och tvätt görs främst på helgen.

På vardagskvällarna rider jag en dag i veckan, de perioder jag inte rider försöker jag ta mig till gymmet 1-2 gånger i veckan. Barnen somnar oftast kring 20.30 och efter det brukar jag surfa i soffan eller packa gympaväskor, fixa matlådor, plocka. Jag träffar kompisar kanske en gång var tredje vecka. Vänner hemma har vi var tredje vecka eller så.

På helgerna gör vi utflykter samt tvätt och städ. På söndagarna brukar jag göra något storkok och så har ena barnet tennis.
 
Jobbar heltid (har hemmakontor men sitter på kontoret i stan två dagar i veckan de flesta veckor), har två barn på 3 och 6 år, två ridhästar, en brukshund, en make, två katter, en kanin och egen gård med en inackorderingshäst på fullservice.

En vanligt arbetsdag:
Upp runt kl 6, fodrar hästar och går en kort promenad med hunden.
Gör mig sen iordning och väcker barn vid 7 och åker till dagis 7.20.
Börjar jobba kl 8.
Jobbar jag hemma rider jag oftast en häst på lunchtimmen kl 12-13 och motionerar så hunden samtidigt.
Slutar jobba mellan 16 och 17 och då kommer maken och barnen hem.
Vi lagar mat och äter. Städar lite under tiden om det behövs.
Hjälps åt att plocka undan efter maten och gör sen något tillsammans oftast. Går ut och leker/grejar med sånt som behöver göras på gården. Eller om barnen har någon aktivitet.
Ungarna lägger sig vid 19.30 tiden.
Efter det så blir det träning, ridning eller promenad beroende på vad som behövs och ifall maken ska göra något eller inte.
Kvällsfodring av hästar.
Klar vid 21 tiden med allt och då blir det soffan eller datorn med i sängen för en serie innan vi släcker vid 22-22.30 tiden.

Vi städar och tvättar när det behövs, hjälps åt med allt så inget hushållsarbete ligger bara på den ena. Vi turas om att följa med äldsta dottern på gympa. Ska barnen rida brukar vi gå med allihop. Tack vare att jag kan rida på min lunchrast så motioneras mina hästar 5 dagar/vecka var. Hunden är nästan alltid med när jag rider och utöver det går jag mycket promenader med henne och hon är med mig och maken när vi springer. Jag styrketränar två dagar i veckan och löptränar två dagar, har gym hemma i källaren så är inte beroende av att maken är hemma hos barnen. Vi är ute på gården mycket tillsammans och hjälps åt med ved och annat och barnen hänger med på allt vi gör. Vi veckohandlar på söndagar och gör det oftast hela familjen tillsammans. Det är min bästa vän som har sin häst inhyrd hos oss så henne träffar jag flera dagar i veckan tack vare det annars träffar jag vänner sällan utöver hästaktiviteter. Makens familj träffar vi varje vecka, min familj mer sällan men ändå några ggr i månaden. Jag kollar sällan på tvn för jag har alltid massa för mig på kvällen men vissa kvällar ser vi något avsnitt på en serie på datorn i sängen och någon kväll på helgen blir det filmkväll med barnen. På vår tv går oftast Barnkanalen :p Vi lagar mat varje dag och på helgen även lättare lunch.
Vi har alltid något projekt på gång, nu t.ex håller vi på med årets vedhantering och bygger på nytt garage/vedskjul. Innan dess renoverade vi hela köket.
 
Jag är faktiskt väldigt nöjd med vad jag orkar med i veckorna. Jag skulle säkert orka mer ifall jag ville, men det vill jag inte :D

Jobbar heltid (9-17) och har inga barn eller andra åtaganden, förutom en katt. Går hemifrån ca 8.30 och kommer hem ca 17.30 varje dag. Utöver jobbet tränar jag kvällstid tre gånger i veckan, och så är jag ofta i stallet i 4-5 timmar en av helgens dagar. Både jobbet, träningen och stallet är rätt socialt, så andra sociala aktiviteter blir det bara ungefär en gång i veckan.

Jag lägger kanske 20 minuter per dag på att plocka, diska och hålla rent i största allmänhet, och så brukar sambon och jag lägga 1-2 timmar varje helg på att städa mer på djupet. Mat storhandlas en gång i veckan - ofta online via typ Mathem, så där sparar vi in minst en timme. Vi turas om att laga mat, vilket tar i genomsnitt en halvtimme varje dag. Tvättar gör vi lite löpande när det behövs under veckans gång.

Jag går och lägger mig vid 22 under veckorna och har alltid tid för minst en timmes slappande, då jag brukar se något avsnitt av en serie, läsa eller hänga på Buke. På helgerna ser jag till att ha minst en förmiddag och en kväll då jag bara kan slappa och göra det som faller mig in, jag behöver det för att återhämta mig inför nästkommande vecka.
 
På jobbet 9 timmar om dagen.
2 timmar går bort till träning varje dag.
30-60 min matlagning.
Övrig tid är slö tid (tv-serier osv), träffa familjen , handla mat osv.
Brukar sova 6 timmar på vardagar. Så har ganska mkt fritid :).
Städning, tvätt osv gör jag på helgerna.
 
Jobba 8 timmar, sova 8 timmar, hästen 3 timmar, spela Pokémon 3 timmar, 2 timmar till att laga mat, äta, titta lite på TV, läsa tidningen, tvätta, städa, diska mm.
 
Jobbar heltid (har hemmakontor men sitter på kontoret i stan två dagar i veckan de flesta veckor), har två barn på 3 och 6 år, två ridhästar, en brukshund, en make, två katter, en kanin och egen gård med en inackorderingshäst på fullservice.

En vanligt arbetsdag:
Upp runt kl 6, fodrar hästar och går en kort promenad med hunden.
Gör mig sen iordning och väcker barn vid 7 och åker till dagis 7.20.
Börjar jobba kl 8.
Jobbar jag hemma rider jag oftast en häst på lunchtimmen kl 12-13 och motionerar så hunden samtidigt.
Slutar jobba mellan 16 och 17 och då kommer maken och barnen hem.
Vi lagar mat och äter. Städar lite under tiden om det behövs.
Hjälps åt att plocka undan efter maten och gör sen något tillsammans oftast. Går ut och leker/grejar med sånt som behöver göras på gården. Eller om barnen har någon aktivitet.
Ungarna lägger sig vid 19.30 tiden.
Efter det så blir det träning, ridning eller promenad beroende på vad som behövs och ifall maken ska göra något eller inte.
Kvällsfodring av hästar.
Klar vid 21 tiden med allt och då blir det soffan eller datorn med i sängen för en serie innan vi släcker vid 22-22.30 tiden.

Vi städar och tvättar när det behövs, hjälps åt med allt så inget hushållsarbete ligger bara på den ena. Vi turas om att följa med äldsta dottern på gympa. Ska barnen rida brukar vi gå med allihop. Tack vare att jag kan rida på min lunchrast så motioneras mina hästar 5 dagar/vecka var. Hunden är nästan alltid med när jag rider och utöver det går jag mycket promenader med henne och hon är med mig och maken när vi springer. Jag styrketränar två dagar i veckan och löptränar två dagar, har gym hemma i källaren så är inte beroende av att maken är hemma hos barnen. Vi är ute på gården mycket tillsammans och hjälps åt med ved och annat och barnen hänger med på allt vi gör. Vi veckohandlar på söndagar och gör det oftast hela familjen tillsammans. Det är min bästa vän som har sin häst inhyrd hos oss så henne träffar jag flera dagar i veckan tack vare det annars träffar jag vänner sällan utöver hästaktiviteter. Makens familj träffar vi varje vecka, min familj mer sällan men ändå några ggr i månaden. Jag kollar sällan på tvn för jag har alltid massa för mig på kvällen men vissa kvällar ser vi något avsnitt på en serie på datorn i sängen och någon kväll på helgen blir det filmkväll med barnen. På vår tv går oftast Barnkanalen :p Vi lagar mat varje dag och på helgen även lättare lunch.
Vi har alltid något projekt på gång, nu t.ex håller vi på med årets vedhantering och bygger på nytt garage/vedskjul. Innan dess renoverade vi hela köket.

Genom att följa dig på instagram är jag övertygad om att ditt dygn har fler timmar än oss vanliga :cautious:;):D
 
Jag har en timanställning, och mina dagar/veckor varierar rätt mycket därför. Dagar då jag jobbar åker jag hemifrån ca 06.30 på morgonen och sedan har jag antingen fem eller 35 minuters körtid beroende på var jag jobbar. Åker hem antingen 15.15 eller vid 16.30 - 17.00, beroende på var jag är för dagen.

Jag brukar försöka simma några dagar i veckan, och nu även när det är lite varmare ute, ta en promenad. Dessvärre är mitt liv rätt stillasittande annars. Jag har en del stillasittande intressen, t.ex. måla, läsa, spela TV-spel, som kan ta upp en hel dag om det vill sig "illa". Jag skulle behöva mer fysisk aktivitet i mitt liv, men jag vet inte vad jag ska berika livet med :p

Handlar varje, varannan eller var tredje dag. Försöker fixa med disken varje dag, städar 1-2 dagar i veckan. Lagar enbart mat om jag är motiverad, vilket är sällan. Umgås med vänner/familj främst på helgerna. Använder sällan dator/TV, främst vid spelande och filmtittande i perioder. Däremot tittar jag ofta på telefonen när jag blir uttråkad.

Har jag jobbat hela dagen (och eventuellt ska upp tidigt dagen efter) går jag och lägger mig ca 20.00 :angel: Har jag då kommit hem vid 18-tiden finns det inte så mycket att hinna med. Dagar jag inte jobbat är jag uppe längre på kvällen.

Är jag ledig en dag så gör jag vanligen inte mycket mer än vad jag beskrivit ovan ändå. Är möjligen ute och promenerar och simmar längre. Håller annars på med mina mer stillasittande intressen.

Jag tror jag skulle orka mer om jag kom igång mer, men vet inte alls vad jag ska göra i så fall. Red och gymtränade en del tidigare, men slutade när besvären i rygg/höft gjorde sig påminda. Min förhoppning är att jag ska börja med detta lite smått igen, men ptja, mitt liv har blivit rätt tråkigt :p
 
Gör mig sen iordning och väcker barn vid 7 och åker till dagis 7.20.
Alltså, bara en sådan sak! Ingen av mina ungar har vid något enda tillfälle varit möjliga att processa från väckning till avfärd på 20 minuter. Jag själv är det inte heller. (De är vuxna nu, men jag tror inte att de har lyckats förkorta den tid det tar för dem att vakna och fungera på morgonen.)

Bara där går minst en timme i mitt fall.
 
Jobbar heltid ca 7-16 (har flex så jag kan börja/sluta tidigare eller senare om jag vill och arbetet så tillåter), har villa, make och 6 hundar (3 brukshundar + 3 sällskapshundar) samt 1 katt.

En vanlig dag i veckan kommer jag hem runt 16.30-17, slänger ev i mig lite mat, packar in 1-3 hundar i bilen och åker och tränar, kommer vanligtvis hem 21-22 och äter ev nått (om jag inte ätit nått i samband med träningen), varvar ner lite, pratar med maken och kelar lite med hundarna som varit med honom, och går och lägger mig, vill helst sova innan kl 23 så jag är ”pigg” när kl ringer vid 6 nästa dag. Tränar hundarna på olika sätt ca 4 av 5 vardagar och oftast bägge helgdagarna.

Städa/laga (mer avancerad) mat, tvätta osv gör jag mest på helgerna efter vi tränat/tävlat (både jag och maken tävlar med hundarna i olika grenar), eller om jag har någon ovanlig träningslös dag i veckan. Dammsugaren hinns med då och då i veckan, blir ju lite mycket jord in med 6 hundar och 1 katt som springer ut och in i trädgården.... Maken är hemma oftare under veckokvällarna än vad jag är, så han tar ett par extra grabbatag runt städning/tvätt om det behövs under veckan, och när han får feeling så ser han till att det lagas nån mat om det inte redan finns färdiglagat så det finns när jag kommer hem från träningen.

Vi äter mest rejäla luncher så det blir inte så mycket avancerade middagar på vardagarna, mest snabba rätter som tar max 30 min att göra (och ibland inget mer än en smörgås eller liknande). Ibland är vi extra duktiga och gör storkok så vi har matlådor att ta med på lunch och färdig mat att äta när vi kommer hem. Handla görs på vägen hem från jobbet.

Socialt umgänge utöver mina hundträningsvänner bokas in ett par veckor i förväg och ordnas utifrån hur det ser ut i kalendern för träning/tävling, men det är extremt sällan jag umgås med någon utöver mina träningskompisar (jag har knappt några vänner/bekanta längre som inte håller på med hundar, och mina träningskompisar är turligt nog de människor jag allra helst umgås med). Ibland käkar jag lunch med syrran, men även hon har ett stort hundintresse så hon inräknas också i hundkretsen :D!

Så mitt liv är typ jobb/ hundträning/ sova på vardagarna, med väldigt lite inslag av andra aktiviteter. Och jag älskar det :) .
 
Hmmm

mån-fre oftast jobb 7-16 (ibland till 18 men kan då kompa) jobbar någon enstaka helg med mässa
2 olika stall att åka till varav i stall 1 är det 1 häst att hålla igång , mocka och rida
stall 2 enbart 3 boxar att mocka och foder att fixa
Går 1 långpromenad om dagen
Handlar 2-3 ggr i veckan 1 veckohandling och sen kan det bli något smått som saknats
Dammsuger hela huset 1 gång /vecka
Vattnar blommor 2 ggr vecka
Kör tvättmaskinern 4 ggr/vecka
Tvättar bil 1 gång veckan
ser på tv vid 21:30-22:30 för att varva ner om vi inte har aktiviteter eller träningar
Pratar oftast med vänner över telefon vid restid i bilen
Denna vecka har vi i husrenoveringssyfte gjort: Burit in plank för målning, Införskaffat avfuktare, flyttat på resteran trä som ligger ute, Varit på återvinningen, Bytt däck på kärran och transporten, satt upp panel i trappan, bytt 2 lampor, Nästa vecka blir det till att sätta upp framsidan på huset denna vecka blir det till att lägga 1 h omdagen till att måla, måla, måla
Lagar mat vid hemkomst
Kör tonåringar till olika aktiviteter

Helgerna går åt till kalas, tjejkvällar, tävlingar, träffa vänner, träffa släkt, större projekt på huset samt en del jobb.

Har en del att stå i och är rätt trött på kvällarna men har också svårt att sitta still.
 
Alltså, bara en sådan sak! Ingen av mina ungar har vid något enda tillfälle varit möjliga att processa från väckning till avfärd på 20 minuter. Jag själv är det inte heller. (De är vuxna nu, men jag tror inte att de har lyckats förkorta den tid det tar för dem att vakna och fungera på morgonen.)

Bara där går minst en timme i mitt fall.

Ja det är ju olika såklart.
Ibland kan dom vakna själva tidigare också men är det mornar jag väcker dom så funkar det bra såhär för oss. Det gör att dom får sova så länge som möjligt. Men hade det inte funkat hade jag ju fått väcka dom innan.
 
Går upp 6.30, åker till jobbet 7.15. Jobbar 8-15.30. Hämtar på förskola och skola och är hemma i bästa fall 16.45.

Barnen (4 st i åldrarna 4-12) leker eller kollar TV medan jag börjar med maten. Vid 17.30 kommer mannen hem och då äter vi. Sedan beror det lite på om det är någon aktivitet för barnen eller så åker jag till stallet.

Jag har stallet 5 dagar/vecka vilket tar ca 1,5-2 h. Mannen har träning 2 kvällar/vecka och så match på helgerna nu när fotbollssäsongen är igång. Och så har jag möten med en förening där jag är aktiv några kvällar/månad.

Tvättar gör vi oftast på helgerna. Att ha två tvättmaskiner är underbart!
Städning köper vi, de kommer varannan vecka och storstäder. Vi underhåller vid behov däremellan.
Handlar mat gör någon av oss på kvällarna när barnen somnat.

Försöker hinna med att promenera/springa några gånger/vecka också, beroende på väder och ork. Simmar jag 2 gånger/vecka på lunchen.

Somnar ca 22-23 ungefär beroende på hur trött jag är :)
 
Jag jobbar heltid med flex. Brukar väl vara på jobbet mellan 07:30 och 16:30 ungefär, ibland lite annorlunda tider. Idag har jag tvättstugan t.ex, så då blir det snarare 07:45-16:00. Tränar kanske tre-fyra gånger i veckan, antingen före eller efter jobbet och någon gång på helgen, och har ofta två-fyra andra evenemang på kvällarna, bokcirkel eller föredrag eller bio eller teater eller så. Så träffar jag ju kompisar och dejt också... och har ett hem att sköta. Egentligen orkar jag nog inte riktigt allt jag gör just nu så behöver dra ner på växlarna lite grann och vika lite mer tid åt mig själv och mitt hem. Jag ska ju även hinna med att läsa en hel del till diverse bokcirklar, recensionsexemplar och för mitt eget nöjes skull, hålla lite ordning på bloggen och sova då och då ;)
 
Spännande att läsa om folks veckor! :)

Jag jobbar kontorstider med flextid. Bor 400 meter från jobbet med 1 stor affär mitt emellan, så 0 tid till pendling, kan göra ärenden på lunchen (apoteket, hämta ut postpaket, systembolaget osv), lämna av grejer hemma, handla på vägen hem osv. Tränar 1-3 ggr/vecka, alltid kvällstid direkt efter jobb. Resterande kvällar är ofta sociala aktiviteter, ibland med middag ute eller att vi lagar något ihop hos någon av oss. Anpassar antalet träningspass efter vilka sociala grejer som händer den veckan, därför 1-3 pass/vecka :D Lagar mat (typ storkok) 1-2 ggr/veckan, det räcker till lunchlådor och till att ha de kvällar jag tränar och inte orkar laga ny mat. Ibland består den sociala aktiviteten av att träffa vänner och laga mat, men då blir det sällan matlådemat. Förut tvättade jag på helger, det har jag slutat med. Klämmer hellre in en enstaka tvätt här och där på kvällarna än lägger massa tid på det på helgerna.

Denna veckan är nog en ganska vanlig vecka för min del (eller lite ovanligt många middagar ute denna veckan) :

Måndag: Jobb 8-17:30, träning 18-19:30, hem och duscha och äta färdig matlåda framför serie/TV sedan somna.
Tisdag: Jobb 8-16:30, inga kvällsplaner, egentid! Städar antagligen lite smått i lägenheten, kanske lagar ett gäng matlådor, slösurfar, kollar på serie, handlar, tvättar eller liknande. Obs inte allt detta samma kväll.
Onsdag: Jobb 8-16:30, badminton 17-18. Middag ute med sällskap efter att jag cyklat hem och hunnit duscha.
Torsdag: Jobb 8-16:30. Middag ute med vänner kl 19. Tiden där emellan kanske lite städ, plocka ur diskmaskinen eller handla.
Fredag: Jobb 8-16. AW och middag ute med vän från 16:30 och framåt.
Lördag+Söndag: Sovmorgon följt av lite olika aktiviteter; kanske utflykt, käka ute, gå på bio, middag och sällskapsspel med vänner, gå på stan en runda, promenad med vän, fika på stan, pyssla i lägenheten, vila på soffan, osv osv. Kanske laga nytt gäng matlådor på söndagskvällen.

Försöker alltid ha minst en lugn vardagkväll hemma för återhämtningstid. Jag har mycket sociala aktiviteter och träffar vänner vilket både ger energi men också gör mig trött. Lunchar ibland med vänner, tycker det är ett smidigt sätt att hinna ses utan att boka upp flera timmar och blir inte lika trött av det. På helgerna varvas aktiviteter med mitt-på-dagen-vila på soffan, kanske se ett serieavsnitt eller slösurfa.
Jag "tjänar" nog väldigt mycket tid på att bo nära jobb och mina sociala aktiviteter, kan cykla överallt och det är max 20 min cykling till träningen.
 
Ja det är ju olika såklart.
Ibland kan dom vakna själva tidigare också men är det mornar jag väcker dom så funkar det bra såhär för oss. Det gör att dom får sova så länge som möjligt. Men hade det inte funkat hade jag ju fått väcka dom innan.
Det gör ju också stor skillnad för vad man orkar under dagen, om väckningen av barnen är en utmaning i nivå med att bestiga Kebnekajse barfota. :p

Jag orkade väldigt mycket mindre med små och halvstora barn än jag gör nu, mycket på grund av rätt arbetskrävande barn med svårt humör.
 
Det gör ju också stor skillnad för vad man orkar under dagen, om väckningen av barnen är en utmaning i nivå med att bestiga Kebnekajse barfota. :p

Jag orkade väldigt mycket mindre med små och halvstora barn än jag gör nu, mycket på grund av rätt arbetskrävande barn med svårt humör.

Ja så är det absolut!
Det tar ingen värre tid eller energi att få klart mina barn från väckning till att vi är redo att åka. Dom är samarbetsvilliga om än lite tröttare vissa dagar och andra dagar är dom vakna samtidigt som jag och maken går upp :) Men har man barn som kräver mera så tar det ju både tid och energi.
 
Jag jobbar heltid, 8-17. Går upp kl 07.00, åker hemifrån kl 07.25 och kommer hem 17.35 ca.

Lagar mat och äter ihop med sambon när jag kommer hem. Åker till stallet ca 18.45 och kommer hem runt kl 21-21.30. Då brukar jag duscha och sen sitta vid datorn eller tvn, lägger mig ca 22.30, läser alltid minst en halvtimme innan jag somnar :) Om jag ska iväg på träning med hästen brukar jag åka till stallet direkt från jobbet och sedan vara hemma runt 21.30 då med.

På vardagarna är det i stort sett bara mat och disk som görs i hushållet, nån vardag startar jag en tvätt innan jag åker till stallet och hänger upp innan läggdags. Handlar gör vi på nätet och hämtar ut på vägen hem från jobbet, mycket smidigt!

På helgerna går mycket tid till fritidsintressen; hästen, datorspel, racing, gokart och såklart vänner. Städar gör vi också på helgen. Nån dag i månaden träffar jag vänner efter jobbet istället för att rida, då tar jag stallet lite snabbt på väg hem.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 415
Senast: Trott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp