Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passerade en stor skogsbrand, det brann bara några meter från mötande filen :nailbiting: lite fascinerande ändå, jag såg minst 3 rovfåglar cirkla över elden.
 
Trött. Jag känner inte för att köra min bastubil i kväll. Men jag både vill och måste åka hem.

Det är två timmar kvar av dagen. Jag ska nog städa en del av tiden. Och åka till posten.
Kan du inte veva ner rutorna? Min bil har AC men som linsbärare är det inget bra så jag kör med rutorna nere delvis.
 
När alvedonen går ur så stiger febern som ett brev på posten. Och jag har lyckats hålla munnen stängd utan att äta/dricka tillräckligt länge för att få värden över 38 nu (har bara muntermometer hemma).
Jäkla glad att jag har några matlådor i frysen, så nu ska jag försöka få i mig spagetti och köttfärssås. Har ätit pinsamt dåligt sen igår morse då det hela eskalerade, så det är välbehövligt. Nu är frågan: hur roar man sig när tv bara visar trista program och både buke och fb känns färdigkollade?
 
Surar i soffan.
Sveriges största marknad utanför fönstret och jag hatar skiten!
Svor långa ramsor när jag var tvungen att knöla mig ut med bilen förut.
Min dejt säger att jag är en misantrop och vissa dagar så stämmer det väldigt bra.
 
Pratar i telefon och inser att det är väldigt rörigt i både huvud och hjärta just nu. Varför kan det aldrig få vara enkelt? :(
 
Hittar nya inställningar på kameran hela tiden
Tur en inte har den dyraste och mest avancerade haha.
Men skulle gärna ha ett objektiv för macrobilder, men det lär jag aldrig ha råd med :(
 
Jag behöver lite kärlek nu...
Hamnade i en diskussion på Facebook. Några män tyckte att kvinnor också är ansvariga till sexuella övergrepp eftersom så många inte anmäler. Då jag sa att jag inte anmält saker både för att jag inte tyckt det varit meningsfullt eller för att jag var riktigt rädd för personen och för att jag visste att det skulle få allvarliga konsekvenser för mig. Ja då fick jag såna utskällningar!
 
Jag behöver lite kärlek nu...
Hamnade i en diskussion på Facebook. Några män tyckte att kvinnor också är ansvariga till sexuella övergrepp eftersom så många inte anmäler. Då jag sa att jag inte anmält saker både för att jag inte tyckt det varit meningsfullt eller för att jag var riktigt rädd för personen och för att jag visste att det skulle få allvarliga konsekvenser för mig. Ja då fick jag såna utskällningar!
:heart
Vilka rikspuckon det finns. Som att vi kvinnor gör så att det blir fler våldtäkter för att inte alla anmäler :banghead::banghead:
 
Jag behöver lite kärlek nu...
Hamnade i en diskussion på Facebook. Några män tyckte att kvinnor också är ansvariga till sexuella övergrepp eftersom så många inte anmäler. Då jag sa att jag inte anmält saker både för att jag inte tyckt det varit meningsfullt eller för att jag var riktigt rädd för personen och för att jag visste att det skulle få allvarliga konsekvenser för mig. Ja då fick jag såna utskällningar!
Dom kan fara åt helvete rent ut sagt. Kram på dig.
 
Mötte upp mamma och syster på stan efter jobbet. Vi åkte till Elgiganten, Rusta, Dollarstore, käkade "lunch" på Bk's och kollade lite i gallerian. När vi var klara och på väg till bilen började det regna lite smått och så åskade det och kom rejäla blixtar! Sen öppnade sig himlen och nån tömde ett badkar typ :meh: På hemvägen gick det i max 50 på 90 vägen typ halva vägen pga att det spöregnade så pass att man knappt såg nått. Flera bilar körde åt sidan och stannade också.. Här i Smb verkar det lugnare dock. Ska gå ner till gymmet om en liten stund.
 
Fy vilken dag, Nå väl. Nu är alla affärer med exet avslutade och alla papper påskrivna. Fy vad jobbig resa det har varit och så mycke känslomässig utpressning man har fått gå igenom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
74 606
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 582
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
743
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp