Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På landet har nog majoriteten utomhusmätare? Dvs om de har uthus. Är det en stuga/villa kan den sitta i en hall eller på vinden. Men mest sannolikt ute. Typ såhär
img_1097-jpg.85035


Min egen sitter infälld i väggen. På ena gaveln.
Ingen aning vilket som är vanligast i resten av landet. Här omkring verkar det faktiskt inte vara så vanligt att mätarna sitter utomhus. Vi har ju en liten "mini-gård" och vår elmätare sitter inomhus. Alltså inte i stall-/uthusdelen. Samma hos mina föräldrar. De har villa med stor tomt och uthus (som har varit en ladugård en gång i tiden). Så länge jag kan minnas har elmätaren suttit på väggen i ena hallen.
 
Det känns som om det första borde vara enklare att fixa än det andra.... ;) Baka något? Lösning på det andra problemet har jag tyvärr inte.... :p

Jag är tyvärr en sjukt lat människa så jag ids inte baka ;), mannen är upptagen så det problemet kan inte jag heller lösa. Lär överleva, men ändå :arghh:
 
Ingen aning vilket som är vanligast i resten av landet. Här omkring verkar det faktiskt inte vara så vanligt att mätarna sitter utomhus. Vi har ju en liten "mini-gård" och vår elmätare sitter inomhus. Alltså inte i stall-/uthusdelen. Samma hos mina föräldrar. De har villa med stor tomt och uthus (som har varit en ladugård en gång i tiden). Så länge jag kan minnas har elmätaren suttit på väggen i ena hallen.
Numera är elbolagen stora. Tidigare var de små och rätt lokala. Det kan helt enkelt varit olika praxis på olika ställen i landet. :)
 
Har ju varit ledig 2 dagar och varit hos killen. Sååååå skönt! I lör tog jag inte ens på mig byxor. :D Sov länge, hasade runt i hans tröja, raggisar och täcke.

Brukar ju alltid behöva fixa saker i stallet eller ut med Vovvi. Men stallet var utlejt och killen tog Vovvi.

Idag har vi hunnit jobba en hel del med förnyad energi! Efter att jag sovit länge medan han var på lite morgonjobb i grannstall och kom hem till två trötta sovande saker med cro-magnon liknande beteende(grymtande och var allmänt orörlig och otagbar ca 1,5 h). Jag är så jävla morgontrött just nu! Och idag var Vovvi helt död med. När hon väl kom upp var det simmig blick och såå slow i planeten.
Fick behandling och är nu Trööött igen!
Jeeez! Rapid cykler much liksom?
 
Imorgon har jag tagit en halv semesterdag. Ska till tandläkaren.

Fasar.
Inte för min rara tandläkare, men för räkningen :nailbiting:
En krona som gått sönder. Lär kosta ett antal fina tusenlappar. Kul när man blev upsagd idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 914
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp