Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundtäcket var för litet så det blev ingen affär. Har kvar annonserna ute på FB ett tag till. Annars kanske det passar syrrans jycke...
Dags för kvällsfika och dumburken. Det är After Dark och Diggilo i kväll.
I morgon är det jobbardag igen. Bara att ställa väckarklockan på 5.45...
 
Lastbilarna kör än så jag har en ordentlig hög med storsten på gården .Pratade med entreprenören och han sa att han skulle tala med elverket och att dom skulle stå för utplaneringen av massorna då jag varit så snäll och tagit omhand det dom inte blev av med .Var ute i ladugården och städat ihop lite .Flyttade 20 väggspånplattor som jag fick från ett bygge som vårat företag gjorde då entreprenören skulle slänga dom annars för det var inget han ville frakta hem .Dom har stått i vägen i 3 år så nu är dom flyttade och jag slipper springa på dom så fort jag ska hämta något ute där .Förresten det är kanske något @dobbis behöver till något av sina byggen ;).Har samlat på mig massor av byggmaterial men det kanske kommer till pass om det blir ett husbygge som staten får stå för :cool:
 
Jag är sugen på mandelmusslor med grädde o bär och ris a la malta ,men jag har inga apelsiner hemma + att det tar tid o göra riset, och mandelmusselbak skitar ner hela köket och jag tror mina teflonfingertoppar vill behålla skinnet en stund till.
 
Jag är sugen på mandelmusslor med grädde o bär och ris a la malta ,men jag har inga apelsiner hemma + att det tar tid o göra riset, och mandelmusselbak skitar ner hela köket och jag tror mina teflonfingertoppar vill behålla skinnet en stund till.

Kan ett alternativ vara havreflarn med grädde + något som topping?
 
Jag är sugen på mandelmusslor med grädde o bär och ris a la malta ,men jag har inga apelsiner hemma + att det tar tid o göra riset, och mandelmusselbak skitar ner hela köket och jag tror mina teflonfingertoppar vill behålla skinnet en stund till.
Ris a la malta brukar jag ta risgrynsgröt i korv och lite vispad grädde så är det klart på 2 minuter
 
Okej.... Jag har precis packat för EN natt iväg (i princip exakt 24 timmar) i en RESVÄSKA....:D Alltså, det ÄR väldigt svårt att hitta rätt storlek på väska. Ryggsäcken jag plockade fram först var för liten. Måste få ner ett par finskor á la jodphurs-modell och när jag stoppade i dem så var ryggsäcken i princip full. Sedan ska man ju få plats med en necessär också. Och badkläder till spa (supergammal baddräkt - hoppas att det är mörkt i lokalen...:crazy:). Det känns FÅNIGT med resväska (även om den är liten) för bara en natt, men vad gör man??
Jag kör med rusta eller city gross kasse :o

Precis tingat en häst.

En stor häst på hela 75 cm :p
men oj vad jag ibland läser knäppt! Läste tinat istället för tingat :o
 
Är hungrig men inte sugen. Kyl och frys är full av mat men ingenting jag vill ha. Vet inte ens, vad jag vill ha. :meh:
 
Tjohoo grannen är tillbaka efter ett halvår i Shanghai! OCH vill dricka vin med mig! Vi betar av kvarterets sunkhak :laugh:

24327853_334476893687586_3958247825703174144_n.jpg


:banana::banana:
 
Tror min kropp gav upp :o

Vaknade 7 pga jag skulle till läkaren och ta lite prover. Åkte sedan hem. Somna. Vaknade, åkte ut till huset. Gick ut med hundarna och gav alla djur mat mm. Somnade. Vaknade. Somnade. Nu äter jag. Ska ta en liten runda vid 23 med hundarna inför natten med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 917
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 422
Senast: Grazing
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp