Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ankpower

Trådstartare
Så ja, vad såg ni senast i filmväg? Sätt gärna betyg och en liten åsikt, jättebra när man har filmtorka och inte vet vad man ska kolla på!

LOL - 3 av 5. Får väl säga att det var en helt okej ungdomsfilm ändå.
Sucker Punch - 3 av 5 här med. Allt förutom fight-scenerna var bra enligt mig!
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django Unchained Får nog 4 av 5. Men så gillar jag Tarantinos filmer också, alla gör nog inte det. Jag tycker att han lyckas illustrera våldet i sina filmer på ett snyggt sätt. Det är annars en väldigt hårfin gräns, där det vanligtvis blir antingen alldeles för makabert eller alldeles för löjligt. Han gör det med en smakfull touch tycker jag allt :).
 
Sv: Vad såg ni senast?

Ted. 2 av 5. Jag älskar Seth MacFarlane av hela mitt hjärta, men det här var inte roligt eller bra.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Såg också Ted nyligen, ger en svag 2 av 5. Tyckte inte den var särskilt bra faktiskt.

Hobbit 4/5 Bra handling och vackra vyer, men vad mycket animeringar det var i denna! Istället för att göra det ordentligt med tex orcer som i lotr filmerna så är det mesta animerat. :( Det gjorde mig besviken.
Effekterna gör att jag vill dra ner till en 3a egentligen, för att det var så mycket sånt, :p.

Bride wars 2,5/5 Inget sådär jättebra men var väl rolig, funkar bra som ensam-hemma underhållning. :p
 
Sv: Vad såg ni senast?

Ted. 2 av 5. Jag älskar Seth MacFarlane av hela mitt hjärta, men det här var inte roligt eller bra.

Jag tyckte den var jätte rolig:) Får 5 av 5 av mig.

kl

The possession- 3 av 5, små läskig och spännande.

Kon-Tiki- 2 av 5. Lite små seg, det hände inte så mycket. Dock verklighetsbaserad så resan var spännande i sig:)
 
Sv: Vad såg ni senast?

Hmm, jag ser mest på serier så vet inte ens när jag såg en film senast, haha. Men jag såg Mammas Pojkar på bio nyligen så får säga den. 3/5 får den av mig. Förväntade mig att den skulle vara mycket roligare, men den hade sina stunder i alla fall och får pluspoäng för Mia Skäringer.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django Unchained - Bra skådisar, snygg film. Jag tycker dock att den var för lång och lite för mycket "jag vet hur det kommer sluta innan filmen ens börjat". Dock så märks det att den är en högkvalitativ film, så den är mycket sevärd ändå :) 3.5/5

Gangster Squad - Alltså... nej det här var ingen jättehöjdare. Det som räddade den här filmen var Ryan Gosling :love::d Dock blir det ändå illa när hans röst låter mer kvinnlig än Emma Stone, skrattade flera ggr åt det vilket inte är meningen i filmen direkt. Det är bra skådisar med i filmen, men inte ens det hjälper. 2/5 (och då är jag snäll)
 
Sv: Vad såg ni senast?

Les Miserables. 3/5. Den förtjänar nog egentligen en 4 men den faller på att jag inte vill se den igen. Jag tjöt mig genom första delen (jag gråter vääääldigt lätt) och andra delen räddades av min kärlek till Eddie Redmayne. Jag blir dock lycklig om jag slipper hör Hugh Jackman sjunga ever again. Inte för att han sjunger dåligt, men det är ngt med hans röst som stör mig.
 
Sv: Vad såg ni senast?

The Odd Life of Timothy Green 4/5 - otroligt vacker och hjärtskärande film. Handlingen är ju lite smått fjantig men man glömmer allt det absurda och bara snyftar.

Cloud Atlas 4,5/5 - har man tid och en skärpt hjärna ska man absolut se denna. Det tog typ en vecka innan jag kunde sluta tänka på den. Lite Matrix-stil (samma producent) men vacker, djup och med ett budskap. Många tunga namn i rollistan. Hade varit en 5-poängare om den inte vore såpass svår och komplex.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Life of Pi får 3/5 av mig. Var lite seg i början enligt mig, men o andra sidan så kanske man inte skulle förstå handlingen om de inte hade funnits med heller.
Gillade mest slutet :)
 
Sv: Vad såg ni senast?

End of watch - typ dokumentärfilmad. Inte direkt händelserik men ändå ganska fin och bra, och Jake Gyllenhaal är aldrig fel att titta på ;) Lite oväntat slut och sånt gillar jag. 3.5/5

Hypnotisören är säkert bra om man inte läst boken innan. Jag tyckte bara den kändes rörig och som om väldigt väsentliga bitar fattades. 2/5.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Dokumentären Searching for Sugarman. Fantastisk historia om musikern Rodriguez. Bästa jag sett på länge, 5 av 5!
 
Sv: Vad såg ni senast?

Den film jag såg sist var Apocalypse Now, och den fick 3/5. Det är säkert ingen dålig film, men jag klickade inte med den. Scenen där de slaktar vattenbuffeln på ett inte särskilt trevligt sätt kan nog väcka anstöt hos känsliga då det är en äkta slakt som visas.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django Unchained - 4,5/5, hade varit 5 om inte slutet hade varit så förutsägbart.

Salmon fishing in the Yemen - 4/5, Älskar Ewan McGregor och Emily Blunt, med ett surprise appearance av en annan favvis jag inte visste skulle vara med. Filmen har en annorlunda handling och är rolig med moments av riktig drama.

Om du gillade Miley Cyrus filmen så såg jag också So Undercover häromdan, 2-3/5 för att vara en ungdomsfilm. Den hade roliga moment, lite förutsägbar också, men bra lättsam film.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django Unchained Får nog 4 av 5. Men så gillar jag Tarantinos filmer också, alla gör nog inte det. Jag tycker att han lyckas illustrera våldet i sina filmer på ett snyggt sätt. Det är annars en väldigt hårfin gräns, där det vanligtvis blir antingen alldeles för makabert eller alldeles för löjligt. Han gör det med en smakfull touch tycker jag allt :).

Jag tyckte inte om filmen :p slutet förstörde allt!
 
Sv: Vad såg ni senast?

Blindness 4/5 så hemsk, otroligt hemsk men bra, inte direkt en feel good film om man säger så. Mådde stundtals illa och förfärades över hur människor kan bete sig! Värd att se? Ja!
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django - älskade den! Jag gillar att Tarantino plockar fram alla klyshor som finns och använder dem på ett fantastiskt sätt. Att slutet är förutsägbart gör mig ingenting! 5/5

Zombieland - Har sett den förr men den gick på tv häromdagen. Tycker den är så jäkla skön, en kul zombiefilm helt enkelt. Lätt 3/5.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Quartet får 4 av 5 av mig, härligt rolig och mysig film i sann Maggie Smith-anda!

Les Miserbbles får 3 av 5. Bra film och fin musik, men lite väl långdragen ibland. Och jag är inte heller något stort Hugh Jackman-fan...

Ted tyckte jag var skitrolig, även om jag vanligtvis hatar filmer med den sortens humor. Hade jag sett den ensam hade jag nog inte gillat den lika mkt, men när jag nu satt bredvid min superentusiastiske bror var det svårt att inte ryckas med! ;)
 
Sv: Vad såg ni senast?

*kl

Les Miserables- 4/5.
Riktigt bra film med bra skådespeleri där man fängslas av historien. Kändes inte alls så lång som den är vilket brukar vara ett gott betyg:D

Soul Surfer- svag 3:a/5
En verklighetsbaserad film om en tonårstjej som blir attackerad av en haj när hon surfar och blir av med ena armen. Egentligen en fin historia men den känns väldigt klyshig, förenklande och amerikansk. Kan ändå vara ett lättsmält tidsfördriv, jag ångrar inte att jag sett den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 100
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 174
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 931
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 290
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp