Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ant-Man - Alltså jag gillar superhjältefilmer men den här var för töntig. Ingen höjdare, om än genomlidbar (det är ett ord :angel: hrrm)

Captain America: Civil War - Den gillade jag! Intressant vändning när superhjältarna ställs mot varandra.

Rogue One - Väldigt rörig i början men blev bättre och bättre. Säga vad man vill om att mjölka ur allt man kan ur en franchise, men jag gillar att få bakgrundshistorier till ursprungstrilogin. Som nu, varför hade de ritningarna till Dödsstjärnan från första början? Helt klart godkänt betyg :)
 
Pga en miss från mig började jag kolla på säsong 2 först :D Kollade sedan säsong 1 och var klar lagom till att säsong 3 släpptes.
En fantastisk serie! :love: Min favorit är säsong 2, är nog mest för att jag gillar Noora som karaktär mycket mer än både Eva och Isak även om jag inte har något emot dom heller.
Ska bli intressant med en Säsong 4 och vem som kommer stå i fokus då! Vill bara veta mer och mer och mer om ungdomarna på skolan ;)

Jag med. Och det roliga är att jag missade alla dessa ungdomssaker. Jag var ett hemmasittande mobboffer, så det är roligt att få se en annan sida av ungdomsåren. Jag hoppas nästa blir Sana
 
aah, hur kan du saga att sasong 1 bara for 2.5?!
Jag har inte sett trean an, och haller med dig om att tvan var batter and forsta sasongen, men liksom, redan forsta sasongen var ju jattebra!
haha, nej, nu far jag aka hem fran jobbet och titta pa TV istallet!

Haha vet men ångrade mig lite efteråt. Mer åt 3 fast ändå inte det bästa. Men det är mest för att jag hade extrema förväntningar på den säsongen. :)
 
Rogue One - Väldigt rörig i början men blev bättre och bättre. Säga vad man vill om att mjölka ur allt man kan ur en franchise, men jag gillar att få bakgrundshistorier till ursprungstrilogin. Som nu, varför hade de ritningarna till Dödsstjärnan från första början? Helt klart godkänt betyg :)

O jag tyckte helt tvärt om. Inte alls bra. Inte alls värd pengarna. :)
 
Blev ju tack vare tråden tvungen att kolla på The fundamentals of caring och åååh den var så bra. Perfekt film att mysa hemma framför en lördagskväll. Blev riktigt positivt överraskad av Selena Gomez också för innan har jag bara sett henne i disneychannel-filmer typ. Och Paul Rudd är ju alltid bra:love: och den unga killen var också bra. Ja, det kan inte annat än att bli 5 av 5 toasters!:banana:
 
SJV - Stora vänliga jätten. Är grymt besviken. En urtråkig film ärligt talat som jag lämnade efter halva filmen. Det enda som var bra med den var att den var väldigt vackert gjord. 0,5/5 får den på grund av det.

Ride Along - Hade höga förväntningar och blev även här besviken. 2,5/5

SPLIT - Den gillade jag faktiskt. Intressant story även om jag ville se fler sidor hos huvudkaraktären än vad man fick se. En thriller om en man med 23 personligheter som kidnappar 3 tjejer. 3,5/5
 
Alltså Skam... jag orkade banne mig inte att titta klart på första säsongen, efter sju (tack och lov) korta avsnitt så gav jag upp. Vadan denna hysteri i alla ålderskategorier?

Jag gillar nordiskt, jag gillar vettiga ungdomsdraman men det här var inte min sorts serie utan kändes mest som typ... Gossip girl :o

Inside Out - Snäll och mysig, skrattade så jag grät :D 4/5

Final Girls - Skräckkomedi som var överraskande underhållande, gillar man ironi och slashers från 80-talet så är nog den här filmen passande. 3,5/5
 
Sing Street - Tyckte den var rätt härlig, en feel good-film med nostalgi från 80-talet 7/10

A Monster Calls
- Har inte läst boken filmen är baserad på men hört mycket bra om både bok & film så jag hade rätt höga förväntningar, tyckte filmen var helt okej, speciell, bra filmad, bra budskap men jag kände emellanåt att jag inte riktigt hängde med den röda tråden 6/10
 
Såg dokumentären Harry and Snowman på Netflix. En häst som köps i stort sett från en slaktbil först för att bli ridskolehäst men som blir en av USAs bästa hopphästar. Mysig historia och roligt att se hur hopptävlingarna kunde se ut på 50-talet. 4/5 Avdrag för att de barrerade en annan häst, men antar att det var så det gick till på den tiden :crazy:
 
Blair Witch (2016) - Har svårt för skräckfilmer in general och speciellt jumpscares. Den här filmen var mer psykologiskt jobbig och fick blunda en del (hade hög volym). Men kändes i slutändan som en besvikelse och den får 5/10.
 
Blair Witch (2016) - Har svårt för skräckfilmer in general och speciellt jumpscares. Den här filmen var mer psykologiskt jobbig och fick blunda en del (hade hög volym). Men kändes i slutändan som en besvikelse och den får 5/10.
Har du sett originalet? Hur var de i jämförelse till varandra isf? :)
 
Florence Foster Jenkins - En film om hennes sista tid kan man väl säga. En känd sångerska/rik kvinna som sjöng jättefalskt men hade råd med sin hobby. Och vars man mutade folk för att låtsas gilla henne. Hon hade en stor fan-skara trots det. Ja lite biografi. Däremot skilde den sig rät mycket från verkligheten - men det gjorde inget. Brukar inte gilla sådana filmer, men skådisarna var jättebra och det är det bästa Hugh Grant gjort. Meryl Streep var bra som alltid. 3/5.
 
Florence Foster Jenkins - En film om hennes sista tid kan man väl säga. En känd sångerska/rik kvinna som sjöng jättefalskt men hade råd med sin hobby. Och vars man mutade folk för att låtsas gilla henne. Hon hade en stor fan-skara trots det. Ja lite biografi. Däremot skilde den sig rät mycket från verkligheten - men det gjorde inget. Brukar inte gilla sådana filmer, men skådisarna var jättebra och det är det bästa Hugh Grant gjort. Meryl Streep var bra som alltid. 3/5.
Åh, den tyckte jag fantastiskt mycket om :love:
 
Fences - 6/10. Vi upplevde den tyvärr som rätt seg, händelselös och frustrerande. Samtidigt så var det en väldigt fin, rörande och viktig film - men lite för seg för vår smak tyvärr. Definitivt ingen bra bio-film i mitt tycke!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 182
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 935
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp