Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bridget Jones's baby Jag hade väldigt låga förväntningar så det kanske var därför men jag tyckte den var bra, jag skrattade en hel del. 3/5
 
Såg SPLIT på bio och tyckte den var otäck men bra skådespelat. Passade "perfekt" för mig då jag några dagar innan hade kollat på youtubevideos om mkultra som hade flertalet samband med filmen. Det var iallafall en obehaglig men bra/intressant film antar jag. 3/5 får den dock då jag blev mörkrädd av den och den kändes på något vis platt men om man tar hänsyn till utförandet, utformandet, karaktärerna, så får den ett poäng extra. :)
 
Har även sett the invitation som jag hittade i en "horror movies 2016" lista och hade svårt att lista ut vad som var skräck i denna film. Den var enkel att se men lite störande emellan åt och handlar om ett par som blir bjudna på middag. 2/5
 
I, Daniel Blake - 5/5. Otroligt tragisk men viktig film som berörde. Jag verkligen kände karaktärernas frustration och desperation, även om jag (som tur är) aldrig behövt ha med Försäkringskassan eller liknande att göra. Den var också härligt brittiskt rolig emellanåt, vilket lättade upp det hela lite.

A Street Cat Named Bob, 5/5. En väldigt fin historia, vi satt som klistrade från början till slut! Jag har inte läst boken tyvärr, men tror och hoppas att filmen lyckades fånga den rätt bra. Jag gillade även valet av skådespelare, många av dem var nya för mig och det kändes inte som att det var "samma gamla vanliga" liksom, vilket det lätt hade kunnat vara tror jag.
 
Såg "the duff" härom dagen. För att vara en higschool-film, så hade den rätt vettig sensmoral ändå (var dig själv, det är inte viktigt om du är poul.rast eller inte). Underhållande och lite fin emellanåt. 4/5

Igår såg jag The croods. Hade lite halvlånga förväntnignar på den, men blev positivt överraskad! 4/5 även där :)
 
Senaste var Thor, efter att ha sett The Avengers, Captain America: Civil War och Thor 2. Jag skäms för att erkänna att det är främst för att jag fullkomligt älskar Loke. Tycker också att filmerna är gjorda på ett välproducerat sätt och skådespelarna är bra, och så är jag ju en nörd. Då är Marvel (och DC) alltid bra
 
Senaste var Thor, efter att ha sett The Avengers, Captain America: Civil War och Thor 2. Jag skäms för att erkänna att det är främst för att jag fullkomligt älskar Loke. Tycker också att filmerna är gjorda på ett välproducerat sätt och skådespelarna är bra, och så är jag ju en nörd. Då är Marvel (och DC) alltid bra

Loke is my man:love: Tom Hiddleston är fantastisk :heart
 
Bonnie and Clyde- jättebra:love:
sorgligt slut dock då de blir skjutna:down:
5 av 5 stjärnor av mig!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Fantastiska vidunder och var man hittar dom Nu kan jag inte riktigt ge filmen ett rättvist betyg eftersom jag "driftade bort" från den ett tag.. Men det jag såg gillade jag ;) 3,5/5
 
Passengers: Började hyfsat, men kändes snabbt lite för seg, ologisk och cheezy för min smak. 2/5

Fantastiska vidunder och vart man hittar dom: Jag hade ganska höga förväntningar på denna rulle, och såg fram emot att se den. Det blev ett magplask tyvärr, varken jag eller sambon pallade ens se färdigt den. 1/5.
 
Senast ändrad:
Sing - En mysig feel-goodfilm om djur som drömmer om att vinna det stora priset i en talangjakt genom sin sång. Problemet är bara att priset egentligen inte finns...
Jag gillade den. Mysig och med budskap. 4/5

Storkarna
- ja vad ska man säga. Handlar om en stork som drömmer om en framtid som chef men som får en tjej på halsen som aldrig lyckats lämnas dit hon skulle som barn. Nu måste de leverera ett nytt barn som skapats, innan företaget märker det (som gått över på att sälja elektronik).
Skitmärklig film. Får av mig 0,5/5
 
The Conjuring 2 - Skräckfilm som handlar om ett hemsökt hus i London på 70-talet och är baserad på The Enfield poltergeist. Det är svårt att bli besviken när en varit James Wan-frälst sedan första Saw-filmen och jag tyckte att det här var en av de bättre uppföljarna på länge. Stort plus för ett lite överraskande slut. 4/5
 
Rings (The RIng 3)
Skräckfilm, uppföljare. Ser du en konstig film ringer någon upp och viskar "seven days" sen dör du inom sju dagar om du inte kopierar filmen och visar den för någon mer.
En lärare som studerar fenomenet men det går väl inte så bra ;)
Förutsägbar, läskig i början sen blir det mest fjantigt :p
2/5
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 990
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp