Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh nej, blir den sämre sen? (inte helt säker på om jag vill veta svaret på den frågan)

Andra säsongen är inte riktigt lika bra som första, men fortfarande sträcktittarmaterial. Tredje säsongen är inte långt efter första (och hen som är brottsoffer i tredje säsongen är så förbannat bra i den rollen).
 
Now you see me 2 - för första gången på länge ville jag inte börja fippla med telefonen under filmen. Filmen är en uppföljning på ettan, de är ett gäng magiker/svindlare som blir anlitade av ett tech-geni att stjäla ett chip med hjälp av illutioner och lite "magi" ;). Så bra film!! 5/5 :banana:
 
Wonder woman 3/5. En rapp äventyrsfilm med en stark kvinna i huvudrollen, snygga scener och lite överraskande vändningar. Plus för de fina miljöerna i vissa scener. Inget direkt djup utan en lättsam äventyrsfilm. Rekommenderas om man vill ha underhållning utan att tänka.
 
The Dressmaker - 50-tal, Australiensiska landsbygden och en hemvändande kvinnlig designer. Mörkt drama och vad jag förstått, löst baserad på boken av Rosalie Ham. Jag vet att den här filmen inte riktigt gillats av kritiker men jag tycker att den är rätt underbar så av mig får den 4,5/5.

Såg den här häromdan och tyckte förvånansvärt mycket om den. Förvånande för att jag inte räknat med det. Och just när man trodde att det skulle sluta klassiskt "lyckligt" så tog det hela en helt annan vändning. Skitkul. :)
 
Och så såg jag om " Mara Larsson eviga ögonblick" igår och den är fortfarande så himla bra. Och även om Persbrandt spelat fyllo i lite väl många filmer så är han himla bra på att spela fyllo. Men det är den kvinnliga huvudrollen som är så himla bra.
 
Jag menade bara att första säsongen är riktigt bra! Ingenting annat :).
Phew, hoppades att du skulle säga det!

Andra säsongen är inte riktigt lika bra som första, men fortfarande sträcktittarmaterial. Tredje säsongen är inte långt efter första (och hen som är brottsoffer i tredje säsongen är så förbannat bra i den rollen).
Underbart! Det blir en bra helg, det känner jag på mig! :D

Hidden Figures - 4/5.
Intressant, spännande och välspelad film om svarta kvinnor som jobbar på NASA på 60-talet.
Åh ja, den tyckte jag mycket om!
 
Andra säsongen är inte riktigt lika bra som första, men fortfarande sträcktittarmaterial. Tredje säsongen är inte långt efter första (och hen som är brottsoffer i tredje säsongen är så förbannat bra i den rollen).

Men var finns den att se? Den finns ju inte på Netflix (i Sverige, åtminstone). Jag blev så besviken när jag hade sträckkollat på de två första säsongerna och så kunde jag inte fortsätta titta. :down:

(Så, jag försöker igen med Game of Thrones. Fy fan så segt.)
 
The Neon Demon
Tjej flyttar till LA för att bli modell. Alla älskar henne och hon har DET. Andra modeller är beredda att göra vad som helst för att få hennes DET.

Film av Nicolas Winding Refn. Han som också gjorde filmen Drive där de knappt säger ett ord. Samma tema på den här filmen. 50% av filmen är drömska halvslowmotion-sekvenser med konstig musik. 25% är ordlösa sekvenser, med musik, i normal hastighet. 25% är stapplande, urdåligt manus. Filmen ska väl vara konstnärlig och "artsy" men den är bara riktigt jävla aptråkig.
0/5
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 151
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 229
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 967
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp