Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Bright" på Netflix. Klassamhälle med människor, orcher och alver i en buddycop-film. Riktigt bra film!
 
Mitt mål 2018 är att se 52 filmer, helst så många nya som möjligt. Hitintills har jag sett:

DJUNGELBOKEN (re-make)
2/5. Kommer nog inte se den igen, fick inte alls en bra känsla.

SKÖNHETEN OCH ODJURET (re-make)
5/5. Andra gången jag såg den, lika bra som första gången!

BRIGHT
3/5. Förstår varför den är bra, men det är Inter riktigt min typ av film.

PADDINGTON
5/5. Så söt!
 
Såg serien Riviera med Julia Stiles i huvudrollen. Jag gillade den :up: och gillade att det var en stark kvinna i huvudrollen som var smart och inte bara skrek hysteriskt så fort något händer eller blir räddad av en man som det är i många serier och filmer.:meh:
 
The Room. Med mannen - myten - legenden -Tommy Wiseau. Den filmen går fasen inte att placera på en betygsskala, men den erbjuder så många goda skratt i sin, på alla sätt, monumentalt fantastiska uselhet.

The best worst movie ever made. :D
 
High-Rise - bland det sämsta skit jag sett ärligt talat. Att den fått så bra kritik kan endast bero på att Tom Hiddleston är med - och då pga att han är snygg.

Man fattar inget, onödigt med djurplågeriscener. Ingen förklaring på något, orealistiskt. Jag är näst intill förbannad för att den var så kass. Jag känner att jag slösade 2 timmar av mitt liv. Varför jag inte stängde av? Vem vet... kanske jag hoppades på en förklaring.

-10/5 möjliga. Det enda som hindrar mig från att slå sönder skivfodralet är Toms vackra uppenbarelse ;)
 
Har sett rätt mycket bra på senaste!

Först och främst Netflix miniserie Manhunt: Unabomber som handlar om hur FBI med hjälp av forensisk lingvistik satte dit Ted Kaczynski 1996. Väldigt intressant, spännande och fängslande!

Darkest Hour som handlar om när Churchill kom till makten var också bra, men jag önskar att jag hade väntat tills jag kunde se den hemma istället för på bio. Dels var den lite lång och långsam, och dels hade jag behövt undertexter emellanåt för att begripa vad karln sa.

Truth om skapandet av 60 Minutes-avsnittet som avslöjade Bush' fiffel med sin militärtjänst var intressant, om än lite frustrerande. Och så har jag av någon anledning svårt för både Dennis Quaid och Robert Redford... Men det var definitivt min typ av film!

Molly's Game var en historia jag aldrig hade hört talas om, men det kändes som en välgjord film som jag kan tänka mig att se igen då jag säkerligen missade några detaljer som skulle förklara ett och annat. Slutet var sådär klassiskt amerikanskt, men det var ju så det slutade i verkligheten också så svårt att ändra där tänker jag :p
 
Jag såg Thor - Ragnarok här om dagen.

När Marvel började pumpa ut alla sina filmer var jag ett stort fan, men efter första Avengers-filmen kände jag att det började gå utför med alla dessa superhjältar så har inte sett någon av de senaste filmerna.

Men som jag skrattade nu. Den lär inte skrivas in i historien och jag kommer förmodligen ha förträngt den om en vecka, men underbart tidsfördriv en vanlig vardagskväll. Vågar lova att jag kommer se den igen.

Rekommenderas (faktiskt!)

4,5/5 inom sin kategori
 
Viaplay finns den på.

Nu vet jag vad jag ska titta på ikväll, tack!

Sträcktittade på Manhunt: Unabomber med sambon. Snyggt format och fängslande. Det verkar vara lite omstritt angående sanningshalten i själva polisarbetet runt fallet men jag tycker mest att det är underhållande att läsa om :p
3,75/5

Tänkte gå igenom den icke-amerikanska skräcken som finns på Netflix och började med koreanska The Silenced (De tystade) från 2015. Mysig atmosfär och vackert filmad, den innehöll många fina scener men var inte särskilt originell.
3/5
 
Kanske skrivit den här förut.
”Kattfilmen”, finns på svtplay till den 26/1. Underbar film om Istanbuls gatukatter och människorna som tar hand om dem.
Originaltiteln är Kedi.
 
Lyssnade igår på Stephen Kings The Mist och kunde inte låta bli att se om filmatiseringen idag. Fortfarande en underhållande och härligt dyster film! Slutet är rätt oväntat första gången. :heart
 
Lyssnade igår på Stephen Kings The Mist och kunde inte låta bli att se om filmatiseringen idag. Fortfarande en underhållande och härligt dyster film! Slutet är rätt oväntat första gången. :heart

Slutet är hemskt! Jag kände mig helt tom efteråt, allt blev så otroligt dystert :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 127
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
618
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 195
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp