Bukefalos 28 år!

Vad ska jag ta mig till !?

Sv: Vad ska jag ta mig till !?

Min pålle var snubblig som tusan när jag fick honom..det visade sig vaar kotledsinflammation..så kolla upp på klinik tycker jag rä en bra ide först. ..sen kan man gå vidare,kanske det handlar om balans och styrka..
 
Sv: Vad ska jag ta mig till !?

Ja jag tänkte kolla igenom honom, har en tid bokad nu. Det kan mycket väl handla om styrkan och balansen då han bara är riden i 6 månader.
 
Sv: Vad ska jag ta mig till !?

Har haft pållen i 6 månader nu, på den tiden har vi gått omkull 4 gånger. Senaste gången var idag när vi galopperade och det var en snöknul ivägen, så just nu sitter man med hjärnskakingen, skrapsår i ansikte och på halsen och en djävulsk värk i nacke och axel.

Hästen snubblar stup i kvarten. Han är jättefin när han väl går och hoppar som han ska. Jag kommer ju aldrig kunna tävla ordentligt på honom om han inte slutar snubbla.
Och jag blir ju nästan lite ledsen på honom också, eller ja, det är väl inte hans fel men om det inte funkar kommer ju jag välja bort honom för en annan häst.

Aja, veterinären ska väl komma nu efter påskhelgerna för hon ska ändå försöka lösa fallet med Mannes mystiska viktminskning, så hon kan väl kolla om det finns en dold hälta också.

Var bara tvungen att skriva av mig lite :cool:

Mask?? Har du kollat det?
 
Sv: Vad ska jag ta mig till !?

Ja det har jag, men det har inget med den här tråden att göra. Det problemet är inte något jag känner för att ta upp här.
 
Sv: Vad ska jag ta mig till !?

Okej, hoppas det inte är något, eller att det är nåt som går att behandla lätt! Annars e det mkt tömkörning och bomövningar som gäller för att få upp styrka o bärighet. Så gjorde jag med min fd travare. Tömkörde en stund varannan dag, och han blev jättebärig och stark pga detta:)Lycka till!
 
Sv: Vad ska jag ta mig till !?

Ja imorn bär det av så vi får väl se vad som händer. Vet. kollade honom igår och såg ingenting än så länge.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 109
Senast: Sar
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 945
Senast: pews1972
·
Hästvård Min häst har för andra gången på ett år blivit en aning sned i sin rygg. Förra gången berodde det trodde jag på en sned sadel som byttes...
2
Svar
30
· Visningar
10 475
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp