Vad skulle du vilja bo i Göteborg?

Jag drömmer lite om de vita funkishusen i Johanneberg. Jag har försökt hetsa mina föräldrar att flytta det, men det saknades hiss eller nåt.
Uppe på Örnehufvudsgatan? Ja de ser jättefina ut men ligger ju väldigt högt. Kan de verkligen sakna hiss, de är ju höghus.
 
Annan adress som jag inte hade tackat nej till: Carlandersplatsen.

DSC03990.JPG
 
Aha, Carl Grimbergsgatan. Visst är det den som börjar i Vasastan? Har inte varit där på hundra åren. Men husen är ju jättefina.
Nja, inte hela vägen till Vasa? Men parallellt med Husargatan mellan Konstepedemin och korsningen innan handels typ :) Så nästan Vasa men ändå inte antar jag?
 
Vad många intressanta svar..
En följdfråga. Rider ni? Isf var? Eller har ni häst inhyrd eller eget stall. Vilket håll är finast hästmiljö?
 
Vad många intressanta svar..
En följdfråga. Rider ni? Isf var? Eller har ni häst inhyrd eller eget stall. Vilket håll är finast hästmiljö?
Det är rätt bra att ha häst åt alla håll ut från stan, tycker jag. Ju närmare centrum, desto dyrare, och ju närmare centrum, desto mindre troligt att stallet har vettiga hagar. Jag väljer utifrån hur min logistik i sin helhet ser ut, plus stora hagar. Min häst ska inte stå i en liten grusruta.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 191
Senast: Rugge
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 574
Senast: kolblakkur
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Karfitsa
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp