Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sag just att Californien andrat lagen efter att en Playboy modell betett sig illa.
Hon (30 ar gammal) tog en bild i smyg pa en kvinna (70 ar gammal) i duschen pa hennes gym och gjorde en "rolig" meme som sa nagot i stil med att om hon inte kunde "unsee" bilden da kan inte du heller. Offret sag det och stamde henne. Modellen har nu forlorat sitt job, blivit utkastad av gymmet, och hon far spendera ett par manader att tvatta grafitti i Los Angeles.

Nu andras lagen om "invasion of privacy" i Californien sa boter upp till 10,000 sek kan tas ut, fangelse upp till 6 manader och att forovaren maste bekosta "rengoring" av sociala media for borttagning av bild eller text som ar "invasive".

Jag gillar aldeles sarskilt tvattningen av grafitti :laugh: och att det verkligen finns nagot som bor avhalla sadana som bara ar allmant korkade fran att "body shame" och satta ut andra i sociala media.
 
I morgon är det jobbardag igen. Så jag har plockat fram kläder och packat frukostkassen. Funderar på att leta rätt på badkläderna också. Det var ett tag sedan jag simmade på Centralbadet nu (mest pga operationen). Kan ju gå dit efter jobbet i morgon, och äta något litet på stan efteråt.
I morgon ska jag jaga min sköterskan, men antagligen är hen ff sjuk. Ska ringa Enköping också, ska dit på MR den 8 juni. Och jag gillar inte trånga utrymmen...
 
Klockan ar 9, hundarna klagar och ar sura for att vi inte borjag GORA nagot annu :cautious: och jag har mycket att gora for att hinna vara pa "kongferance" hela lang-helgen, 4 dagar mellan 8am - morkrets inbrott.
Det ar dags att starta dagen!
 
Helt sopslut efter att ha bytt tråd i hagarna. Och eftersom det inte var planen när vi åkte hemifrån så hade jag inget solskydd på mig = har nu en ful bränna som inte alls matchar examensklänningen :meh:
 
Det känns verkligen som sommar nu. Gick barbent (orakade och vita ben :cool:) till affären, så skönt att kunna ha klänning och inte behöva ha leggings på sig! Nu har jag gjort mat, min "sommarmat" jag ofta gör, sallad med stekt kyckling och potatis i :)
 
Ätit mat och ska packa och strax ta mig mot jobbet. Sovit dåligt och varit jävligt förbannad varje gång jag vaknat. Undrar vad som nu är fel i mitt liv :p
 
Ätit middag (Gorbys pirog :p) och innan dess gick jag promenad med labben. Det var fortfarande väldigt varmt ute. Imorgon är det jobbdags igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 277
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Cs218
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Harrysen
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp