Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utbildningen och testet avslutat. Det funkade i firefox men inte i chrome :meh: Så nu "vet" jag vad jag ska göra om jag upptäcker till exempel ett läckage på ett farligt gods tåg :rofl: Jag är då inomhus och städat toaletter, matsalar och omklädningsrum, känns inte troligt att jag kommer vara upptäckaren vid en olycka men men, behöver jag göra testet så får jag väl göra det :p
@Marita73 haha ja, jag fick 7/10, så jag kom precis in på första försöket :o:rofl:
 
Mitt luktsinne är nog känsligare än mina brandlarm. Jag brände vid ärtor utan att något av brandlarmen gick.
 
Var och pallade lite rabarber hos mamma och hos brorsan... Det lär bli måååånga pajer! :eek::rofl:
18740639_10158689914440114_4017874705843311202_n.jpg
 
Fick ont i magen och kom på att jag livnärt mig på kaffe bara idag så nu är frukost/lunch/middag på gång.
Det får bli ris med lite grönsaker och sweetchili bara hoppas magen inte tycker chilin är för jobbig.
 
Senast ändrad:
Lyckad bäversafari idag! :D

received_1567432926622540_zps0jdik3yn.jpeg~original


Jag kom dit i perfekt tid och hittade en plats ute på en udde i närheten av hyddan. Där satt jag väl och väntade en kvart eller så. Sen såg jag krusningar på vattenytan bakom träden på min vänstra sida. Det var bävern. Den simmade längs strandkanten precis mitt framför ögonen på mig. När den var mitt framför stannade den upp. Det såg ut som om den hade tänkt komma upp på land precis där jag satt. En viss pulshöjning hos mig
1f601.png
. Sedan började den kretsa runt udden där jag satt, fram och tillbaka. Ibland stannade den upp. Så småningom drog den sig lite bortåt för att slutligen bestämma sig för att simma till den andra stranden. Föreställningen var över.

Och jag tror att jag på något sätt antog bäverlika ansiktsdrag där :rofl:.
20170525_221314_zpssz7nffte.jpg~original
 
Lyckad bäversafari idag! :D

received_1567432926622540_zps0jdik3yn.jpeg~original


Jag kom dit i perfekt tid och hittade en plats ute på en udde i närheten av hyddan. Där satt jag väl och väntade en kvart eller så. Sen såg jag krusningar på vattenytan bakom träden på min vänstra sida. Det var bävern. Den simmade längs strandkanten precis mitt framför ögonen på mig. När den var mitt framför stannade den upp. Det såg ut som om den hade tänkt komma upp på land precis där jag satt. En viss pulshöjning hos mig
1f601.png
. Sedan började den kretsa runt udden där jag satt, fram och tillbaka. Ibland stannade den upp. Så småningom drog den sig lite bortåt för att slutligen bestämma sig för att simma till den andra stranden. Föreställningen var över.

Och jag tror att jag på något sätt antog bäverlika ansiktsdrag där :rofl:.
20170525_221314_zpssz7nffte.jpg~original
Åh vad spännande. Vi har ett fågeltorn en bit bort och det finns bäver vid sjökanten, så jag funderar på att låta sambon släppa av mig där ensam nån kväll. Visst är det i skymningen och gryningen de är aktiva?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 308
· Visningar
43 337
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp