Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara visa krabaten en gång till :D
IMG_0013-edited_zpsqajkzgmo.jpg~original
 
Slut som artist! Jag har sovit knappt 2,5 h i natt och inte i sträck utan i små stunder i taget.
Nu sitter jag dock i Smålandsstenar och ska jobba första passet idag. Det är sjukt mycket vildsvin ute och rör sig under tidiga mornar. Småttingarna är gudomligt söta men de där enorma är bara läskiga ;)
 
Att vakna och inte ha fått in någon lön plus ingen korrigerad lön är ju ingen hit! Ångest deluxe att inte ha pengar att betala alla räkningar med
 
Jag har nyss kommit hem efter en trevlig kvall ute med gott vin (och en supertrevlig ny bekantskap som inbjod mig till en massa nya kul grejor jag vill gora) och mycket god mat. Nu har jag just packat ihop for en 4 dagars helg med hund jobb hela laaaanga dagarna, mycket sol och varmt.
Det ar dags for sangen sa jag orkar upp i morgon bitti. :)
 
Lönen kommer innan tio :banghead: Jättekul att lönekontoret där jag jobbar i Borlänge har sån God framförhållning att Hen la in lönerna igår kväll :meh:
 
Inte alls nöjd med de vita linjerna efter gårdagens linne, hur jämnar man ut dom fort?!
Har en idé om att använda hööög solskyddsfaktor på de delar som fått tillräckligt med solljus, och hoppas att det som fortfarande är vitt kan hinna ikapp lite... Ska ju ändå befinna mig utomhus ett antal timmar även idag.

Men först ska jag försöka bestämma mig för hur guldhästens första hemmapärlade pannband ska se ut :D
 
Är det för tidigt att starta gräsklipparen...? :angel: Jag vet att det är vardag men många tar ju långhelg :D

Jag har dessutom dumt nog upptäckt Voluspa... *dyyrt* :arghh: :meh:
 
Utbildningen och testet avslutat. Det funkade i firefox men inte i chrome :meh: Så nu "vet" jag vad jag ska göra om jag upptäcker till exempel ett läckage på ett farligt gods tåg :rofl: Jag är då inomhus och städat toaletter, matsalar och omklädningsrum, känns inte troligt att jag kommer vara upptäckaren vid en olycka men men, behöver jag göra testet så får jag väl göra det :p
@Marita73 haha ja, jag fick 7/10, så jag kom precis in på första försöket :o:rofl:
Vi har också precis gjort den där och vi hade order om att bara använda chorme för det var det enda som funkade tydligen :confused::laugh: snyggt resultat också, var ett par rävar hos oss som tyckte att dom kunde ju det där och hoppade utbildningen och gick direkt på provet, dom har efteråt glatt meddelat att det är en jättebra taktik om man vill göra provet flera gånger :angel::D
 
så då var man uppe!
Exet ringde och frågade hur det gick med barnen. 8:30 på morgonen :mad:.
sovmorgon vad är det?
Nåväl i dag ska de få göra vad de vill.
Så länge de gör som jag säger :devil:.
 
Dags att börja resan hem.
Katten är ju som en hund att ha med sig och går mest i koppel.
Så nu är hon arg för att hon måste åka i buren en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 079
Senast: Norma
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
38 476
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 860
Senast: Hazel
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp