Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flexade ut vid tidigt. Nu är jag färdig med det jobbet. På torsdag börjar jag nytt jobb. Det är tre månader sedan jag fick det nya jobbet. Attan vad fort de tre månaderna gick.
 
Ringde på ett jobb i en grannkommun.
Fick tala med en kommunaltjänsteman som jag inte klickade det minsta med. Samtalet blev krystat, märkligt och stelt.
Kände mig som en social katastrof.

Sedan ringde jag till gamla jobbets personalavdelning om en blankett och det kändes genst bättre. :)
 
:rofl:

Fast memma vid jul? :eek: Vid påsk ska det vara.

Memma är ju en sån grej man inte kan vara neutral inför. Antingen tycker man om det eller så gör man inte det.
Menar du det? Jag har absolut för mig att det var vid jul. Men då kanske det var påsk. Fan, då är det snart dags igen och han jobbar ju kvar här ... :o

Ja, det tror jag också. Det är inget man kan lära sig att tycka om. Antingen gillar man det från start eller så dör man. Som jag gjorde.
 
Var en sväng till affären, postade ett par brev och handlade lite smått. Har satt igång med maten, det blir inte kyckling med ris, det blir kyckling med grönsaker och potatis rostade i ugn.
 
Det var inte så väldigt mycket jobb att fixa i stallet ändå. Har sett till att alla hästar fått vatten, lagt kraftfoder samt mockat till min häst. Tänkte plocka in vid fem, just nu står alla hästar och njuter av solen så det får dom fortsätta med en stund till. Men det dröjer inte innan solen försvinner bakom träden.

Behöver få in hästarna innan det blir allt för kallt så inte vattnet fryser.
 
Kom hem för ett tag sedan från ICA. varit och hämtat sorbet jag beställde. Tyvärr blev det *host* ganska mycket annat. Tänkte ta en taxi istället för att släpa hem allt. Men hade glömt mobilen! Ville inte be någon annan, så jag kånkade hem det. Tog en evighet och jag fick stanna med jämna mellanrum och pusta ut. Men hem kom jag till slut :up: Egentligen köpt alldeles för mycket särskilt som jag antagligen kommer åka bort några dagar. Nåja. Det får bli. Nu har jag mat för en längre tid framåt.

Diskning står på schemat. Ibland skulle jag kunna döda för en diskmaskin! :arghh:
 
Jag HADE dödat om jag inte haft diskmaskin.... :D Diska är något av det tråkigaste som finns. Plus att man inte har någonstans att förvara smutsig disk utan en diskmaskin, så det ser ALLTID mer eller mindre stökigt ut.

Jag veeeet! Men ingen plats för diskmaskin och dessutom en HR i ett äldre hus. :arghh: Herregud vad jag vill ha en. Disken är staplad och det kommer ta en halv evighet att diska. :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat tapeter så de sprutar ur öronen! Men vill se fler, tycker det är svårt att hitta lite roliga, (färg)glada tapeter som...
Svar
15
· Visningar
743
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 030
Kultur Har en städhelg framför mig och är i akut behov av en ljudbok för motivation och sällskap. Helst engelska titlar pga Audible...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 017
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp