Vad utövar ni för hobbys?

Emtherlia

Trådstartare
Vad har ni för hobbys och hur ofta utövar ni dem?

Jag vill skaffa fler hobbys och tänkte att denna tråden kan vara lite av en inspirationskälla för att hitta nya hobbys! :)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Hästarna är ju största hobbyn. Eller livsstilen kanske. Tillbringar nästan mer tid i stallet än hemma känns det som :p
Sen är faktiskt mina studier min hobby. Några av kurserna jag läser är enbart för att de är roliga, som en hobby.
Katterna är också en stor hobby, leka med och träna lite. Och givetvis gosa!

Andra hobbyer är väl läsning, jag är lite av en bokslukare i perioder, lite handarbete (gillar att sticka och virka, men är inte så duktig).

Ja det var väl ungefär det jag gör.. Gud vad tantig jag verkar! :o
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jag har hund och mitt allra allra största intresse är att träna för tävling i flera olika grenar med min ena hund. Vi tränar oftast varje dag.

Sen tycker jag om att se på serier och när jag har tid så gillar jag att läsa fantasyböcker :)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jag är hundnörd, det räcker långt ;)

Sedan gillar jag att turfa (en mobilapp som heter turf som gör att man måste ut och röra på sig lite), fotograferar massor och tycker om att rita, måla och hålla på med musik.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Oftast rider jag en gång i veckan och klättrar en gång i veckan :) det är väl mina hobbys antar jag :D Och har just köpt en mountainbike som jag ska börja cykla på i skogen! Så det blir nya hobbyn, åtminstone en gång i veckan skulle jag tro
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

kl

Jag har också en tränings- och tävlingshund som slukar en hel del tid. :D

Annars tycker jag om musik, gå på konserter och att dricka öl. Öl är fantastiskt och man skulle nog kunna säga att jag har finöl som en hobby.

Men det är väl ungefär det jag hinner med, känns det som. Läser i och för sig gärna, pluggar ibland bara för att det är skojigt och någon gång i halvåret blir jag ett inrednings-freak. Men det brukar gå över fort igen, så hobby är verkligen att ta i.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jag har ett tiotal kaniner som jag gärna pysslar med, några av dem tävlar jag i hoppning en eller ett par gånger i månaden. Sedan årsskiftet springer jag fyra dagar i veckan, så det är en relativt ny "hobby" för mig. Annars läser och ritar jag gärna. Och målar naglarna. :D
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Hästar, katter, träning på gym (som dock ligger till viss del på is pga skada) och poledance (fantastiskt!).
Det är väl mina stora hobbys just nu :)
Katterna ägnar jag mig åt varje dag. Poledance en gång i veckan (men lär mig även mer om det online där emellan). Hästar och gym blir lite olika, ibland två-tre gånger per vecka och ibland varannan, beror lite på hur livet ser ut i övrigt.

Tycker även att det är roligt med nagellack, smink, måla (både digitalt och på duk) och att baka. Men det går lite i perioder, just nu är dom där inte så frekvent förekommande.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Mina största hobbys är gaming och politik.
I övrigt försöker jag teckna och gå på konserter när jag har tid och råd.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jag har för många :p
Hundarna och hundsport är det största.
Fotografering
Är intresserad av inredning och att pyssla men der blir rätt lite sånt tyvärr.
Egna träningen såklart.
Naturen- spana arter, uppleva fin naturreservat etc
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Hästen (som tränas och tävlas), yoga (både i klass och hemma i vardagsrummet) samt serier (en stund framför tvn på kvällarna för att koppla av) och kläder (främst second hand och klänningar).
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Att skriva, erotisk litteratur, viktorianska kläder, heminredning, odling, matlagning, sociala medier ...

Jag brukar lyckas fylla mina dagar rätt bra :)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Den hobby jag lägger mest tid och pengar på är smink och skönhet. Jag har blivit nästan besatt av smink senaste året, all min vakna tid (när jag är ensam det vill säga) går i princiip ut på att kolla på skönhetsvideos på youtube, försöka hitta de perfekta produkterna i alla olika möjliga varianter och att bli bättre och bättre på att sminka. Det är nästan terapeutiskt för mig, det är skönt att få skapa, skulpturera och måla och utmanande att försöka bli bättre på olika detaljer.


Annars har jag ingen direkt hobby, jag var inbiten hästmänniska fram tills för två-tre år sedan då det avtog och jag tillslut sålde min häst. Jag älskar mina djur, en hund och en katt, men jag vet inte riktigt om jag kan kalla dem för hobby eftersom jag inte är direkt ute efter att utveckla mitt intresse i träning/utställning/avel etc. De är "bara" mina kompisar. De tillför ju oavsett en massa glädje och kärlek till mitt liv!
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Vilka bra hobbys ni har!

Jag känner själv att jag har lite för mycket tid, jag blir lätt uttråkad. Det jag gör just nu är att rida (endast 1 ggr i veckan så det är inte mycket), tränar och tittar på serier. Så jävla trist. Jag vill ha en hobby jag kan utöva lite när som och som inte är beroende av fasta tider. Har varit sugen på en hund länge men bor i lägenhet, högst upp, så det känns inte optimalt. Dessutom så vill jag inte riktigt vara så bunden av en hobby.

Varför kan jag inte vara intresserad av olika saker för?

Tack mammas men jag skulle bara ramla och slå mig:D
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Äh, man lär sig ramla rätt ganska fort, sedan är det bara att öva öva öva. :D
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Träning är nog min största hobby just nu, framför allt löpning. Sen hästar, rider 2-3 gånger i veckan på medryttarhäst(ar). Annars gillar jag att läsa, rita, pyssla i trädgården (när årstiden tillåter), fotografera...
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Åh, pyssla i trädgården vill jag med göra, måste "bara" hitta ett hus först:D

Läser gör jag en hel del när jag är inne i sådana perioder, men jag skulle vilja ha lite mer "rörelse"-hobby. Vandring är jag sugen på men då måste jag köra bil för att komma någonstans vackert som jag inte gått runt hundra gånger innan = tillgång till bil = inte alltid möjligt.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Alltså jag har ju ursäkter för allt,:p men tycker det är kul att höra om andras hobbys, kanske sår ni ett frö:D
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
352
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 679
Senast: Badger
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: Filmare UR
·
Fritid Har ni några nätverk, kanaler eller plattformar? Delar ni med er av vad ni gör? Jag har under många år famlat lite i mörker när det...
2
Svar
26
· Visningar
1 809
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp