Vad var det för fel på mitt marsvin?

R

Raderad medlem 19815

när jag var liten hade jag ett marsvin som var sjukt. Jag har många gånger funderat på vad det var för fel på henne.

Jag var alltså liten; 11-12 år. Mina föräldrar hade ingen koll tyvärr. För säkerhets skull betonar jag att jag idag som vuxen hade hanterat situationen på ett helt annat sätt.

Hon var ett teddymarsvin och kliade sig väldigt mycket, så mycket att hon ofta kliade upp stora sår. Hennes hud verkade irriterad och hon hade tunn päls. Hon tyckte inte om att bli klappad och kunde bitas, det kliade förmodligen något otroligt när man rörde henne.

Vi var hos veterinären och fick något medel vi skulle tvätta henne i men det hjälpte inte.En dag låg hon död i buren.

Vad kan det ha varit? Skabb?
 

Liknande trådar

Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 070
V
Hästvård Lite info vad man kan vara uppmärksam på: Min ena häst började under försommaren att få som skorpor i huden, liksom små sår, man...
Svar
15
· Visningar
13 610
Senast: racerkorv
·
Hundhälsa hunden är 10 år, har behandlats mot rävskabb de senaste tre åren och nu trodde jag att det var fjärde året i rad. han fick stronghold...
Svar
13
· Visningar
3 951
Senast: Jenka
·
O
Däggdjur Ytterligare en marsvinstråd från mig... :crazy: (jag jobbar hårt, jag...) Jag sitter här med en liten grabb på 6 månader som har en...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: sussantuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp