Vad var först, ägget eller hönan?

Jeffery

Trådstartare
Har funnit vederhäftiga bevis på att den ena var före den andre;

13100665_10153409750536898_3103157658157253001_n.jpg
 
Handlade inte tråden om hönor? :eek: Borde du inte fråga vad hönan tror på istället? :)
Eller handlade tråden om ägg? :cautious:
Tråden handlade om vad som var först, hönan eller ägget.
Du tycks ha omtolkat frågeställningen till vad som var först av hönan och hönsägget.

Så om du tror på Guds Skapande Hand, så skapade nog denna hönan före hönsägget.
Men om du tror på evolutionen, så evolverades dinosaurieäggen (eller vilket ägg som nu var först) till att bli närmare och närmare hönsägget, som till slut kläckte en höna. I det fallet blir det hönsägget som var före.

Thus min fråga.
 
Ja?
Det vet väl "alla"? Att dinosaurier lade ägg och fanns innan fåglar?
Men, men , men är det inte bevisat att fåglar är dinosaurier. När en ser rörelsemönster och ljudet av speciellt tranor så tror jag det. De senaste rönen säger , som jag förstår det, att dinosaurier bar fjädrar.
 
Men, men , men är det inte bevisat att fåglar är dinosaurier. När en ser rörelsemönster och ljudet av speciellt tranor så tror jag det. De senaste rönen säger , som jag förstår det, att dinosaurier bar fjädrar.
Jag läste en kurs om dinosaurierna och deras närmaste släktingar idag är ju fåglar
 

Liknande trådar

Mat Vad finns det för hjälp att få som vuxen/medelålders med selektiv ätstörning. Har varit inne på 1177 där selektiv ätstörning tas upp...
2
Svar
23
· Visningar
2 888
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har precis fått diagnosen mikroskopisk colit och ska börja medicinera med kortison. Jag är både taggad och orolig, så skönt att få...
Svar
13
· Visningar
740
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har flera mediciner som är ljuskänsliga och någon som är fuktkänslig. Jag har dem i sina originalförpackningar och resten i dosett...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp