Vaddera en trapp- Med vad?

SiZo

Trådstartare
Frågan är jätteenkel! Jag har en trapp som går mitt över min lilla etta, och där slår jag i huvudet oftare än jag skulle vilja. Idag så pass illa att jag väljer att inte köra bil idag, då jag provade förut och det blev uppenbarligen alldeles för mkt intryck för huvudet efter den smällen. Så jag har antagligen lätt hjärnskakning. Och det är inte första gången.

Jag har haft så många hjärnskakningar pga hästarna (eller egentligen för att marken kom farandes mot mig alldeles för snabbt, men den förklaringen verkar inte så många köpa :angel::angel::angel: ) och bör vara försiktig med mitt huvud.

Så hur, och med vad kan man vaddera trappen så att man inte slår i lika jävligt? Helst ska det inte se hur fult ut som helst heller. För jag kommer slå i fler ggr, garanterat.
 
Bilden är tagen från där jag sitter i soffan, mot köket. Jag kommer alltså gåendes mellan trappen och barstolarna och slår i med jämna mellanrum.

27857920_10155871618251223_5469118321389313832_n.jpg
 
Innan du hittar bra vaddering. Ta och häng någonting där du brukar slå i. Det ska vara en färgglad papperstuss som hänger i ett snöre så tussen hamnar i ögonhöjd. Då ser du steget. Använde vi i en låg dörröppning som nockade långa personer så dom låg raklånga.
 
Jag måste vara totalt värdelös med att fatta hur man kopierar bilder och länkar på telefon..
På eBay och liknande finns edge and corner guards, något sådant kanske skulle funka? Om det är kanten av trappen du slår i och inte hela sidan.
 
Innan du hittar bra vaddering. Ta och häng någonting där du brukar slå i. Det ska vara en färgglad papperstuss som hänger i ett snöre så tussen hamnar i ögonhöjd. Då ser du steget. Använde vi i en låg dörröppning som nockade långa personer så dom låg raklånga.
Säger samma sak.

Häng t.ex. en snygg girlang, något dekorativt men funktionellt.
Ska vara lätt och inte sitta fast utan röra sig fritt i luften. Så du kan gå in i det utan att skada dig men så märkbart att du duckar och därmed missar träet.
 
Bilden är tagen från där jag sitter i soffan, mot köket. Jag kommer alltså gåendes mellan trappen och barstolarna och slår i med jämna mellanrum.

27857920_10155871618251223_5469118321389313832_n.jpg
Ställ något mer under trappan så du tvingas gå där det är tillräckligt högt för att smärtfritt kunna passera under trappan.

Att ha det så hemma hos oss hade garanterat resulterat i mer eller mindre kontinuerlig hjärnskakning på mig :D
 
Absolut, jag uppmanar dig att göra så! Jisses, någon måste verkligen ta ansvar för den här historien! Skaderisken, jag säger bara: skaderisken! Alternativet är att jag skickar en poppig hjälm att bära obligatoriskt under all vistelse inomhus :D

bald-head-helmet-bike-motorbike-14037887511.jpg
Alltså satan vad lite jag skulle få ligga om jag hade den hjälmen :rofl::rofl::rofl::rofl:

Då måste han väl ändå förståååå att hyllorna är en bättre lösning?!
 
Flytta på trappan :idea: :p
Ja alltså, hela huset är så fruktansvärt dåligt planerat så att det är pinsam!

Det är mkt jag skulle ändra på om jag skulle ha byggt huset. Tex den 25 liters stora varmvattensberedaren som räcker för 4,5 min dusch... (Jag ska köpa ny och sätta in så fort jag har pengar till det!!). Eller att dörren till toan är mitt i köket...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 510
Senast: Lipperta
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 680
Senast: Alexandra_W
·
Äldre Ja, som rubriken lyder vill jag jättegärna höra vad ni har varit med om för läskiga saker! Stora som små, i stallet, på jobbet eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 472
Senast: iruba
·
Kropp & Själ Jag har under en kortare tid (kanske lite drygt tre månader) märkt av att jag blivit fumlig. Slår i saker, dörrposter, trösklar osv. Ska...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
41 742
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp