Vadderade stövlar vadvidd 50 cm

Habina

Trådstartare
Finns det ens? Eller är det måttsytt som gäller?

Dessutom måste skaftet vara max 40 cm högt och själva skon i stl 38...

Vilka gör annars bra måttsydda stövlar?
 
Är det ridstövlar du är ute efter eller mer ”arbetsstövlar”? Om det är det senare tror jag Muckboot Arctic Adventure skulle kunna vara nåt. Varma, vattentäta och väldigt töjbara i skaftet. :)

Vet i och för sig rätt många som rider i dem också, så det går ju, även om de inte är framtagna till det syftet.
 
Är det ridstövlar du är ute efter eller mer ”arbetsstövlar”? Om det är det senare tror jag Muckboot Arctic Adventure skulle kunna vara nåt. Varma, vattentäta och väldigt töjbara i skaftet. :)

Vet i och för sig rätt många som rider i dem också, så det går ju, även om de inte är framtagna till det syftet.

De har jag provat (vad 46 cm) och fick inte på mig så tror inte TS får heller :(
 
Är det ridstövlar du är ute efter eller mer ”arbetsstövlar”? Om det är det senare tror jag Muckboot Arctic Adventure skulle kunna vara nåt. Varma, vattentäta och väldigt töjbara i skaftet. :)

Vet i och för sig rätt många som rider i dem också, så det går ju, även om de inte är framtagna till det syftet.

Ridstövlar, men klar fördel om de dessutom går att använda avsuttet också. Ska kika på Muckboot, vet du nåt ställe i Uppsala/Stockholm som säljer? Känns som jag måste prova, töjbara brukar bara gälla till viss del har jag insett. ;)
 
Jag med små fötter och problem med hälar och trampdynora tycker det är svårt med vinterstövlar som klarar mina krav. Köpte mig ett par lammullsfodrade ridskor och sedan vinterfodrade chaps. Bästa lösningen sedan mina Graningestövlar fallit ihop efter lång och trogen tjänst. Jag vet inte om det finns vinterfodrade chaps i din storlek, men kanske.
Lycka till.
 
Jag med små fötter och problem med hälar och trampdynora tycker det är svårt med vinterstövlar som klarar mina krav. Köpte mig ett par lammullsfodrade ridskor och sedan vinterfodrade chaps. Bästa lösningen sedan mina Graningestövlar fallit ihop efter lång och trogen tjänst. Jag vet inte om det finns vinterfodrade chaps i din storlek, men kanske.
Lycka till.

Garanterat inte. :( Mina chaps jag har är skräddarsydda.

Men kanske att fuller fillies har vinterfodrade shortchaps. :idea:
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 386
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 170
Senast: Soapbubble
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 053
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp