Bukefalos 28 år!

Välja klubb på tio dagar

Habina

Trådstartare
Jag har flyttar norrut och borde därmed byta klubb.

Klubben jag tränar hos arrangerar inga "riktiga" tävlingar, så de får inte utfärda licens (även om jag kan välja dem i tdb).

Klubben som ligger närmast mig har ingen information om medlemskap och har semesterstängt.

Nästa klubb är stor och seriöst, men känns som den ligger så långt bort att jag skulle aldrig känna mig som "äkta" medlem. Jag är aktiv som funktionär och vill ju fortsätta med det även här uppe.

Nu börjar det dra ihop sig, måste lösa licens om tio dagar och just nu funderar jag på att byta till mitt förra stalls klubb, för att jag känner alla där. Men det känns lite konstigt då den ligger 40 mil bort...

Hur gör jag???
 
Jag rider för den klubb i hyfsat närområde som har mest tävlingar som passar mig. Dvs p&j osv. Kommer byta nästa år då det skiftat vilken som erbjuder mest sånt. Så det skulle jag göra om jag vore dig - se vad som gynnar dig mest resten av året?
 
Hm... Svårt det där. Ingen av klubbarna är så pass nära att jag bara skulle åka "för att". Då räcker min egna klubb som har massor av roliga aktiviteter. Men nästa år kommer jag behöva använda den ena klubbens ridhus för att miljöträna, så då kanske jag lika gärna kan bli medlem där detta år.
 
Kolla vad det är du vill ha. Vill du ha låg medlemsavgift, jämför avgifterna. Vill du vara funktionär, kolla vilken klubb som bäst matchar dina funktionärsambitioner. Vill du ha billigare anläggningskort, kolla om du får rabatt ifall du löser licens.

Gemenskapen i klubben brukar följa efter när man engagerar sig i klubben, så du lär få nya vänner i den klubb du engagerar dig i. Skulle det mot förmodan inte bli så, kan du alltid lösa licens för en annan klubb nästa år... :)

/Lady_S
 
Det blev den semesterstängda klubben, fick lite tips om hur jag kontaktade dem ändå. ;) Tror det blir enklast att ta den närmaste klubben, även om jag har svårt att se att jag skulle åka fem mil enkel resa för att vara funktionär en hel dag. :p
 
Om du till nästa år funderar på "min" klubb, som jag antar är en av de du funderade på i år, så ha i åtanke att de har ganska mycket krav på sina aktiva medlemmar. Du måste vara funktionär minst en tävling samt sälja lotter och annat. Tycker det är tråkigt för annars hade jag självklart hade velat ha dig som klubbkompis! :)
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Jag var på väg att anmäla mig till en tävling för första gången på hundra år, men insåg att jag har ju inte varit medlem i någon klubb...
Svar
10
· Visningar
1 604
Senast: aida
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 801
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 478
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp