Bukefalos 28 år!

C

Cet

Beräknad förlossning igår men ingen bebis än. Fy vad trist det är att vänta. Minns denna frustration från förra gången också. Jag tror liksom inte att den kommer att komma ut. Känner mig som en argsint fölemärr mot lillgrabben. Hmm, behövde bara ömka mig lite.:confused:

Vet iofs att det är detta jag gått och längtat efter hur länge som helst och är egentligen äckligt glad för att få uppleva detta igen.:love:
 
Sv: Väntan!

Jag känner med dig. Jag har bf imorgon, men alla inklusive jag trodde ajg skulle fått lillkillen för minst två veckor sedan. Jag födde ju min son två veckor för tidigt. Jag har haft problem med mycket sammandragningar så ingen trodde jag fortfarande skulle vara gravid, inte ens BM. Jag är oerhört trött på detta och hoppas att han vill slinka ut, helst nu. :mad:
 
Sv: Väntan!

Ja, usch.. Det är ok att vänta fram till bf men sen vill man ju bara ha ut den. Är så grymt stor och otymplig, har samlat en massa vatten. Hoppas verkligen att vi drar igång inom det närmaste. Vill ha ut den av "säkerhetskäl" också. Är så rädd att nåt ska hända på vägen...
 
Sv: Väntan!

Ja, usch.. Det är ok att vänta fram till bf men sen vill man ju bara ha ut den. Är så grymt stor och otymplig, har samlat en massa vatten. Hoppas verkligen att vi drar igång inom det närmaste. Vill ha ut den av "säkerhetskäl" också. Är så rädd att nåt ska hända på vägen...

Vatten har man så det räcker och blir över. Är så trött på att ha sammandragningar, jag har dem med bara några minuters mellanrum oftast. Men det är ju inga riktiga värkar. Önskar bara att det kunde starta nu. Slippa ha ont och kunna rida igen. HÄsten blir ju bara piggare och piggare...
 
Sv: Väntan!

Vatten har man så det räcker och blir över. Är så trött på att ha sammandragningar, jag har dem med bara några minuters mellanrum oftast. Men det är ju inga riktiga värkar. Önskar bara att det kunde starta nu. Slippa ha ont och kunna rida igen. HÄsten blir ju bara piggare och piggare...

Jag har turen att ha 2 olika tjejer som hjälper mig med hästen. Så hon börjar bli riktigt fin nu, men det är klart att jag hellre skulle ridit själv. Jag har haft ont utav foglossning den här graviditeten så jag ska försöka hålla mig åtminstone 2 månader innan jag sitter upp igen. Vill inte riskera att det inte läks som det ska.
 
Sv: Väntan!

Jag har ju ingen som hjälper mig. Jag fick hem hästen i början av april från fodervärden. Då han inte är lika pålitlig längre vågat jag inte släppa upp någon annan i fall ifall han inte är lika snäll att rida längre. Så jag tänkte förhoppningsvis rida efter en vecka. Jag röstar för att vi föder ikväll eller inatt. Det hade varit skönt.
 
Sv: Väntan!

Jag hade hoppats att du skulle få den 12:e ( en väldigt bra dag:angel: )
Men inte då, du knep vidare :mad:;)

Lycka till bägge två!

Hoppas på 2 nya bukebäbisar innan måndag :banana:
 
Sv: Väntan!

Oh vilken rolig natt jag haft då. Har vaknat en gång i timmen bara för att jag haft sammandragningar och därför blivit kissinödig. Och nuvaknade att jag har mensvärk under sammandragningarna. Fast mest i ena sidan... Tror det är ligamenten som spökar. Fy fasiken vad jag är trött på detta nu.
 
Sv: Väntan!

Ja då är det alltså dags att börja heja igen då!

:bump::banana:
Kom igen nu bäbisarna!
 
Sv: Väntan!

Har haft några småvärkar nu på kvällen, jag hoppas så på att det är på gång nu... Pernilla S har inte varit inne idag? Kanske snusar bebbe? Hoppas, hoppas!
 
Sv: Väntan!

Har haft några småvärkar nu på kvällen, jag hoppas så på att det är på gång nu... Pernilla S har inte varit inne idag? Kanske snusar bebbe? Hoppas, hoppas!

Ha... Inte det inte.. Det gick över... Min bebis gillar när mamma har ont. Har lite småvärkar nu, men det går säkerligen över... De i natt var inte trevliga. Men jag vet ju vad som väntar. Får hoppas att vi får ordentliga värkar i natt.
 
Sv: Väntan!

Förstår dig! Men de brukar ju också säga plus-minus två veckor, men visst kan jag förstå dig att det är frusterande.
Min är inte dags än på ett par månader, men jag känner mig redan nu tillräckligt stor, oattraktiv, tjock och otymplig. :eek:
Lill pyret småsparkar, snurrar och trycker mot blåsan hela tiden.
Nåja... var rädd nästan i helgen att den skulle komma. Tog i lite för mycket på gym och med simningen, men magen lugnade sig och allt är okej. Inget jag behövde åka in för, men den kändes extra spänd. Men den får ju inte komma än förrän om ett par månader minst och om typ 1½ månad, har jag alla saker på plats och före dess får den inte komma. Väntar in lite saker ifrån släktingar och de kan inte leverera förrän om ca 1½ månad.
 
Sv: Väntan!

Jahopp sitter med mina förvärkar/värkar igen. Fast denna Gången sitter det inte mer på ena sidan så vi får hoppas det är dags nu. Hopplöst om jag ska ha så här ont varje natt ju. Fast allt känns ganska hopplöst. I och med jag har blivit lurad så många gånger redan.
 
Sv: Väntan!

Hoppas hoppas att det är på G nu då! :bump::bump:
Det är inte långt kvar nu!

Hejja dig!
Och hejja BEBIS! :banana:
 
Sv: Väntan!

Jag lider med er, jag vet hur frustrerad jag var när jag väntade. Jag fick gå över 12 dagar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 608
Senast: manda
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 944
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 648
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp