Vågar media hålla linjenen?

golit

Trådstartare
SD nekar expressen att vara med på valvakan, normalt sett brukar andra företag vara solidariska och inte heller vara på plats. Vågar SVT? TV4? Aftonbladet?
 
De kommer att vara där, och de kommer att dela med sig solidariskt av sitt material till expressen: http://www.dn.se/valet-2014/express...aka-svenska-medier-staller-upp-for-tidningen/, vilket jag tycker är helt rätt. Visserligen tycker jag att Researchgruppen har begått ett stort övertramp och anser verkligen att det inte borde uppmuntras av Expressen m.fl., men i den här frågan om portningen från SD så tycker jag att det är helt rätt att övrig media är där och bevakar. SD ska inte kunna styra vilka medier som får granska dem och inte.
 
Nu har det ändrats så att media inte får närvara vid SD:s valvaka alls. I alla fall inte i Malmö. Jag antar att det är den valvakan som är deras officiella partivalvaka? Tex att det är där JÅ deltar?
 

Nu har det ändrats så att media inte får närvara vid SD:s valvaka alls. I alla fall inte i Malmö. Jag antar att det är den valvakan som är deras officiella partivalvaka? Tex att det är där JÅ deltar?

JÅ är ju på vaka på "hemlig ort", helt i linje med strategin att locka alla konspirationsteoretiker och "etablissemangsskeptiker", så vem vet...
 
Undrar varför det är just valvakan i Malmö som stängts för media då? Mystiken tätnar.
Jadu, kanske viktigare att markera mot PK-media än att fortsätta vara hemlig? De flesta som locks av ngn skruvad form av "jag strider för vår sak under hot från allt och alla och tvingas hålla mig hemlig på självaste valdagen" kanske röstat nu, så att den strategin är överspelad?
 
Det är i alla fall spännande med SD i politiken.
Förr så anklagades politik för att vara tråkig men det har ju ordnat upp sig nu.
Valdeltagandet och engagemanget lär i alla fall öka.
 
Är de? Jag trodde i min enfald att de var med på partiernas vakor, men de kanske bara slinker in när allt är klart?

Ja de är de. Men självklart är dessa "hemliga platser" i närheten av valvakan eftersom de alla hoppas på att dyka upp och hålla segertal så småningom.

Det där med att Jimmy Åkesson ska vara på "hemlig ort" kan ju inte ha varit mycket annat än en felsägning av honom själv när han menade hemlig plats. Dels lär han vilja dyka upp på partiets valvaka. Den hålls på Djurgården i Stockholm. Dels lär han förutsätta att partiet kommer finnas kvar i riksdagen och då ska han vid ungefär samma tid dyka upp på SVTs valvaka. TV-huset finns på Gärdet någon kilometer från Djurgården.

Alltså kan det ju inte vara stjärnfysik att lista ut i vilken del av landet Jimmie Åkessons så kallade hemliga ort är belägen någonstans :p
 
Alltså, partiledarna brukar ju intervjuas och visas i nyheterna när de delar ut valsedlar vid någon vallokal, när de lämnar sina valsedlar till valförrättaren och under valvakorna.
 
Undrar varför det är just valvakan i Malmö som stängts för media då? Mystiken tätnar.

I Malmö är ju valvakan tydligen enbart för valarbetarna. Så den är ju inte bara stängd för media utan även för partisympatisörer. De hänsvisar ju själva till hot men om det finns andra anledningar kan man ju spekulera i..
 
Vet inget om Malmö, men som @Breaktown skriver så lär ju JÅ vara i Stockholm. Kanske en lokal grej för att få uttala sig i media? Eller för att det är en del av PR-strategin att minska hockeybrölandet i TV :idea:
 
?
Menar du kärnfysik eller är det något nytt ballans uttryck som jag har missat?
Jag gjorde denna koppling
DSC02443-Bild-Magnus-Samuelsson.jpg
 
Alltså, partiledarna brukar ju intervjuas och visas i nyheterna när de delar ut valsedlar vid någon vallokal, när de lämnar sina valsedlar till valförrättaren och under valvakorna.

Brukar de? Sitter och tittar på SVT och de har just pratat om att både statsministern och Löfven kommer att befinna sig i "hemligt rum" under valvakorna. Däremot brukar de ju såklart dyka upp när resultatet är presenterat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Lägger den här och hoppas att det är ok... Jag har en katt. Den flyttade hit från ett katthem hösten 2012, inte det minsta tam. Och...
2
Svar
30
· Visningar
3 149
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag har fått ett problem.. I närheten bor ett en knarkarfamilj med hur många problem som helst och polisen är där typ en gång i veckan...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: Leoni
·
Fritid Jag är typen av person som väldigt gärna håller mina händer aktiva. På jobbet är det normalt sett jag som tar anteckningar, för att jag...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Pilot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 771
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp