vagn som passar flera storlekar?

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det möjligt att hitta en vagn - rockard eller fyrhjuling - som funkar att använda till både shetlandsponny och D-ponny? Enbet i båda fallen, men går det dessutom att använda till shetlandspar är det en bonus...
Jag tänker att viss modifiering är nödvändigt, kanske byte av skaklar eller hjul eller nåt, för att få det att funka bra. Finns det någon sådan vagn?
 
Är det möjligt att hitta en vagn - rockard eller fyrhjuling - som funkar att använda till både shetlandsponny och D-ponny? Enbet i båda fallen, men går det dessutom att använda till shetlandspar är det en bonus...
Jag tänker att viss modifiering är nödvändigt, kanske byte av skaklar eller hjul eller nåt, för att få det att funka bra. Finns det någon sådan vagn?

Inte hört om någon sådan vagn. Tänker att vikten kan bli problemet. Vi har pratat med Tidaholmsvagnar om kombinerad enbet häst o shetlandspar och det ska vara möjligt dock. Men de har samma viktkrav när vi tävlar (150 kg).
Sen tänker jag att det beror på hur vägarna man tänkte köra på ser ut, är det inte så backigt gör det kanske inte så mkt om vagnen är lite tyngre för shettisen heller, framför allt om den är tvåaxlad.

Jag skulle prata med en vagnstillverkare om jag vore du. :)
 
Jag skulle prata med en vagnstillverkare om jag vore du. :)
hehe, just det är inte aktuellt, om jag inte vinner storvinst på Lotto...
OM jag alls ska köpa något så handlar det om begagnat.
Men frågan kvarstår, om det finns något alternativ som funkar. Eller om jag måste fylla på med ytterligare en vagn om jag ska kunna köra (in) min D-ponny...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 570
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp