Att röstare över hela europa tycker som du säger att det är en av utav viktigaste frågorna.

Vilket som tidigare skrivits inte är synonymt med att de vill ha en minskad invandring, jag känner väldigt många som håller migrationen som en av de allra viktigaste frågorna där problemet är att vi vägrar att ta vårt ansvar och gör allt vi kan för att slippa ta emot medmänniskor i kris. Där det är viktigt att vi står starkt upp för asylrätten.
 
Vilket som tidigare skrivits inte är synonymt med att de vill ha en minskad invandring, jag känner väldigt många som håller migrationen som en av de allra viktigaste frågorna där problemet är att vi vägrar att ta vårt ansvar och gör allt vi kan för att slippa ta emot medmänniskor i kris. Där det är viktigt att vi står starkt upp för asylrätten.
Defintivt men det är därför naturligt att den diskuteras så att folk kan få utlopp för sina tankar och känslor och få svar från flera och olika så att man får perspektiv på frågorna och inte bara fortsätter odla i sin egen bubbla.
 
Source YouGov April 2018:

Dc6Vq0nXcAE2DZR.jpg

DdBFbXwXkAAxp49.jpg
DdAnmVxW0AEYEfQ.jpg:large
Vilka hot folk ser mot EU säger inte mycket om vilka svenska frågor de tycker är viktiga i valet till riksdagen, inte EU-parlamentet.
 
Vilket som tidigare skrivits inte är synonymt med att de vill ha en minskad invandring, jag känner väldigt många som håller migrationen som en av de allra viktigaste frågorna där problemet är att vi vägrar att ta vårt ansvar och gör allt vi kan för att slippa ta emot medmänniskor i kris. Där det är viktigt att vi står starkt upp för asylrätten.
Jag skulle tro att en liten minoritet är för minskad invandring. Däremot så är nog en majoritet mot de nackdelar som det flyktingmottagande vi har, skapat. Och därför är man för en kraftig minskning av flykting o anhörig invandringen. Alltså inte invandring som helhet, utan en viss typ av invandring. Den som för med sig höga kostnader för samhället. Och det gäller nog i de flesta av EU länderna inkl GB. Att sedan media o propaganda slår samman allt och snackar om invandringens problem gör ju att folk lätt gör detsamma. Men frågar man individen om han har gt mot att Kalle Svensson kommer hem till Sverige efter att ha bott i USA i 20 år så säger väldigt få JA!
 
Jag skulle tro att en liten minoritet är för minskad invandring. Däremot så är nog en majoritet mot de nackdelar som det flyktingmottagande vi har, skapat. Och därför är man för en kraftig minskning av flykting o anhörig invandringen. Alltså inte invandring som helhet, utan en viss typ av invandring. Den som för med sig höga kostnader för samhället. Och det gäller nog i de flesta av EU länderna inkl GB. Att sedan media o propaganda slår samman allt och snackar om invandringens problem gör ju att folk lätt gör detsamma. Men frågar man individen om han har gt mot att Kalle Svensson kommer hem till Sverige efter att ha bott i USA i 20 år så säger väldigt få JA!
Jag tror att de allra flesta har till och med långt in i borgerligheten inser att vi behöver unga människor som kommer till Sverige eftersom vi har en sådan arbetskraftsbrist och den kommer bli än värre i framtiden. Förutom det rent humanistiska och medmänskliga perspektivet då förstås, fast det är jag rätt övertygad om att du struntar i.
 
Jag tror att de allra flesta har till och med långt in i borgerligheten inser att vi behöver unga människor som kommer till Sverige eftersom vi har en sådan arbetskraftsbrist och den kommer bli än värre i framtiden. Förutom det rent humanistiska och medmänskliga perspektivet då förstås, fast det är jag rätt övertygad om att du struntar i.
Ja vi behöver unga människor....som vill och som låter sig integreras. Och en stor del av den arbetskraftsimporten sker redan EU-internt.
 
Här har du fel det är, förutom miljöfrågan, den enskilt viktigaste frågan för hela Europa. Vi ser redan efter mycket kort tid hur den påverkat med starka splittringar inom länder och mellan olika länder. Man får nästan vara både blind och döv för att inte se det.
Ny budget ska ju läggas för EU och migrationen är ju den frågan som är viktigast. EU vill satsa på fler gränsvakter och staket så att migranter inte kommer in i EU. Skulle dom ta sig in så skickas dom tillbaka dit dom kom ifrån. Många länder vill inte ta emot och kommer heller inte att ta emot för dom har inte råd och varken jobb eller bostäder. Istället vill EU satsa på jordbruksstöd och tågluff :up:
 
Ny budget ska ju läggas för EU och migrationen är ju den frågan som är viktigast. EU vill satsa på fler gränsvakter och staket så att migranter inte kommer in i EU. Skulle dom ta sig in så skickas dom tillbaka dit dom kom ifrån. Många länder vill inte ta emot och kommer heller inte att ta emot för dom har inte råd och varken jobb eller bostäder. Istället vill EU satsa på jordbruksstöd och tågluff :up:
Vilket då per automatik tvingar Sverige att anpassa sin migrationspolitik och sina villkor till de andra EU länderna...
 
Ja, jag såg den också. Men finns en Sifo går jag alltid på den. Tyngsta opinionsinstitutet.
Jaha och hur rätt hade Sifo/SR i sin valprognos inför valet 2014?
De hade visst ett mycket litet litet fel när dom påstod att SD skulle få 7%, hoppsan.
(iofs vet väl alla att SR är totalt vänstervriden så ingen är förvånad)
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 976
Senast: bettysmatte
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 708
  • Artikel
Dagbok Trötthet. Panikångest i parti och minut som inget hjälper mot. Alltid brist på pengar. Ingen framtidstro för inget kommer någonsin att...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: bettysmatte
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp