Våld mot polishundarna

Du påstod att de inte har L-test. L-test är enbart en förkortning av lämplighetstest. Sådana finns det många av riktade mot det användningsområde hunden ska användas inom.
Tullen har sitt test, polisen sitt etc.
De har inget lämplighetstest med varken skydd eller de bitar som räknas in i ett klassiskt L-test. De har endast sök.
Jag har varit med vid flera då vi sålt två hundar dit samt precis fått en tredje gk för sprängämne. De kallas inte ens L-test utan för söktest och utökat söktest.
 
Och nu har äntligen priset för polishundar höjts rejält!
Med det kommer det att hunden blir en dyrare investering och de får därmed en högre status.
Redan nu märks det att nålsögat på L-testet smalnat. Förr köptes hundar in på chansning, nu ber man istället ägaren återkomma om nått halvår och testa om hunden.
 
:banghead:
Jag har ALDRIG sett en doodle som faktiskt är vårdhund, ledarhund, terapihund, whatever. Trots att det verkar vara 80% av deras säljargument för ”rasen”.
Jag har sett en del berättelser om vård- och terapidoodlar, skrivna av ägarna. Tror jag sett någon "skolhund" också. Det är ofta fina berättelser, men ibland verkar de tro att deras blandras har helt unika egenskaper för ändamålet.
 
Jag har sett en del berättelser om vård- och terapidoodlar, skrivna av ägarna. Tror jag sett någon "skolhund" också. Det är ofta fina berättelser, men ibland verkar de tro att deras blandras har helt unika egenskaper för ändamålet.

Min kusin hade en döv Chihuahua som "vårdhund" på det sjukhem hon jobbade på. Hundens jobb var att ligga i sängen och tryna hela dagarna hos sjuka människor som sällskap och tröst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp