Väldigt vattentätt täcke?

feel

Trådstartare
Måste köpa nytt övergångstäcke åt hästen. Kraven är ca 150-200g foder, avtagbar hals samt att det ska vara otroligt regntåligt då han är ute hela dagar i alla väder.

Rambo är uteslutet då det är för dyrt, och något med liners är inte heller aktuellt.

Har ni några tips på täcken och vad har ni för täcken när vädret är som värst på hösten?
 
Någon speciell modell? Såg att de har många olika.
Ska du ha riktigt bra så har de varianter med över 1600 denier i yttertyg. Jag har två såna, de tål allt.
Men deras vanliga 600 denier är också toppen.

Jag föredrar halvhals, men det är ju smaksak och hur hästen ser ut.
 
Ska du ha riktigt bra så har de varianter med över 1600 denier i yttertyg. Jag har två såna, de tål allt.
Men deras vanliga 600 denier är också toppen.

Jag föredrar halvhals, men det är ju smaksak och hur hästen ser ut.

Det låter lovande.

Hästen behöver halstäcke när det är fulväder, han har artros i halsen och bör inte bli kall.

Lutar åt Shires eller Amigo.
 
Säger tvärtom, Amigo före Shires! Bucas tycker jag är sådär. Hööks har jag aldrig provat men sett en stallkompis ha det och verkar vara nöjd med det..
 
Shire, har täcken som är närmare 10 år gamla därifrån och som fortfarande håller tätt!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag söker prisvärda täcken (främst vintertäcken av olika tjocklek) till en WM. Hon drar 95/100 i amigo täcken, 105 i andra...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
3 950
Senast: mackan
·
Utrustning Min häst har blivit till åren och kommer att behöva ha täcke i höst/vinter för att konservera energi. Ofodrat regntäcke har jag (eller...
Svar
10
· Visningar
728
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 114
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp