Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir inget med Tysklandstiken. Duktig och jättefin, men alldeles för vek för min smak.

Däremot kom en bekant med mig, vars omdöme jag litar på till 100% och berättade om väldigt spännande planer :love: Tinjas halvsysters (en tuff och vass liten tik, syster på pappans sida, jag älskar honom) kullsyster ska få valpar! Denna bekanting har varit med och rådgivit i hanväljandet. Hon är sjukt petig och en vallentusiast, och den hanen kommer från vallande linjer (vilket även tiken gör). Nu ska bara hanen klara sista testet - tikägaren ska träffa honom och se vad han går för. :D

Så det kanske blir en Aussie ändå!
 
Nu är den ena kullen som jag kan tänka mig födda, men tikarna räckte inte till mig (om ingen hoppar av). Sen tycker uppfödaren att jag ändå borde vänta till nästa kull som är i parnings-på-G-status - för att den kombon tror uppfödaren ska passa mig bättre... ;)
Men jag vill ju ha valp nuuuuuuu :arghh:
;):D
 
Idag har vi varit till uppfödaren och gosat med valparna. Alla var helt ljuvliga. Vi har satt en turordning på tre tikvalpar, sambon håller på bilden den som vi satte som 2:a. Om turordningen stämmer om 2 veckor när vi ska hämta hem vår nya familjemedlem, återstår att se. En En annan köpare har första tjing att välja tikvalp - så det är därför vi satt en turordning :)

För övrigt var det omöjligt att välja valp - alla var helt fruktansvärt bedårande :love::love::love::love::love:

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/20170417_141533_1.jpg.html][/URL]

Mamma och pappa finns på Bruksmarkens hemsida.

Nu får de närmaste 14 dagarna gå hur fort som helst.

/Lizzie
 
Jag har försökt få till några fina ute-kort på den här jäkla valpen de senate dagarna. Det går sådär...
vJjeUMt.jpg

dQnLXD3.jpg

Hur får man den att sitta still?! :rofl:
 
Nu tror jag att det är tryggt att fira. Karla är numera en del av min ordinarie flock!
17796856_10154624626103666_7905604359799948976_n.jpg


Inköpt som avelstik, så jag är nu mitt uppe i hanhundsletandet. Hon beräknas löpa i maj-juni nån gång, så ganska snart har jag inte bara en valp, utan en hel kull med underbara små fårnördar :love:
 
Jag hoppas ju på att köpa valp det här året, vilket jag sagt i 2 års tid nu. Letar tollar-valp och det finns extremt få kullar jag är intresserad av. Dessutom har jag haft enorm otur med de kullar jag hittat då det bara blivit hanar, tiken gått tom eller helt enkelt för få valpar för att jag skulle ha fått någon. Den senaste föddes för bara en vecka sedan men där blev det tyvärr få tikar och uppfödaren själv skulle behålla.
Nu har jag två kullar kvar under året som jag håller tummarna stenhårt för. En som föds om ca 3 veckor och en tik som snart ska börja löpa.
Snart är det nog min tur! :D
 
Så nu har jag fixat lite :D
* Hundbädd
* Hundfäll
* Bur till bilen
* Valphalsband
* Tandborste och tandkräm
* Hundbajspåsar
* Dragkampsnöre
* 4 andra olika leksaker :angel:
* Koppel har vi sedan tidigare
* Matskålar (i rostfritt)

Kvar som ska inhandlas är kompostgaller för att valpsäkra typ skor etc. Funderar också på vilket försäkringsbolag jag ska försäkra valpisen i....

Hur har ni gjort som har hus med 1,5 plan - grind vid trappan? Kompostgaller?

Något mer som jag inte tänkt på? :angel:

/Lizzie - finns det inget mer roligt att shoppa :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 595
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 174
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 197
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp